HírekKultúraMotoros történelem

Eladó a Excelisor-Hendeson márka

elado a hendersonA jövő év elején kalapács alá kerül a hosszú álomba ringatott Excelsior-Henderson. Majdani tulajdonosa az összes szellemi termék, és regisztrált márkajogok birtokosa lesz, és természetesen a korábbi motorkerékpárvázak, illetve motorblokkok terveivel és a mostanra érvényüket vesztett szabadalmakkal is saját maga rendelkezhet, melyeket korábban csak a márka tulajdonosa használt.

A Excelsior-Henderson márka árverésnek a Las Vegas-ban található South Point Hotel & Casino ad majd otthont, ahol a Mecum Auctions által szervezett, 2018 január 27.-én megtartandó eseményen új gazdára talál a patinás név.

Az Excelsior-Henderson legnagyobb sikereit Ignaz Schwinn tulajdonlása, és igazgatósága alatt szerezte, aki Chicago-ban építette fel kerékpáros birodalmát, és a kétkerekűekből termelt profit hozta meg számára a sikert.

Tíz év alatt, – 1911 és 1921 között – a Henderson volt az egyedüli márka az Egyesült Államokban, mely négyhengeres motorokat gyártott, és egészen a 1920-as évek végéig az Indian márkával karöltve uralta a 750-es piacot a Super X és a Scout modellekkel.

Schwinn jó megérzéseinek köszönhetően helyesen, még időben meglátta a motorkerékpár-piac hanyatlását, mely 1930 körül következett be, így még előtte úgy döntött, hogy felhagy a nagymotorok gyártásával, és a kerékpárokra összpontosít a jövőben, így megfelelő eladási számokat tudott produkálni akkor is, amikor pangott a piac.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ezek után a Excelsior-Henderson soha többé nem gyártott már motorkerékpárokat. Reméljük, hogy az új tulajdonos nem csak nézegetni fogja otthon a terveket, hanem tesz is azért, hogy feléledjen ez a márka, és újra régi fényében tündököljön.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük