MotorbemutatóMotorok

Egy kudarcba fulladt motorépítés: Starsky – Jawa CZ 559 átalakítás

jawa 559 starsky 8Végül a nem túl szép végkifejlet

Egy kaposvári jóbarátomnál kellett tárolnom a vasat, azonban határidőre el kellett takarítanom. Egy ottani srácnak adtam el, kényszerből részletfizetésben és azonnali átadásban állapodtunk meg. Ő vette meg a sisakomat is. Aztán az utolsó részletet „elfelejtette” kifizetni, az amúgy se magas vételárból. És akkor kirúgtak a suliból, és a bank fölmondta a hitelkeret-szerződésemet, ami azt jelentette, hogy azonnal be kellett tolni 200 rugót. Ez elvitte mind Starsky, mind Életem Pici Párjának árát.

Nem volt miből fizessek Starskynak, mert szigorú pénzügyi ellenőrzés alá kerültem a bank köcsög rohadék húzása miatt. A mai napig nem tudom, hogyan rendezem el ezt a tartozást. És Starsky nincs tekintettel semmire, szélhámosnak tart, hogy elpotyáztam a gyönyörű vasat (ilyen a piac, ezt nem lehetett többért eladni, pláne az adott körülmények között), és hogy nem fizettem ki (ez se rajtam múlott).

Úgyhogy ezzel a vassal, amit eredetileg életem fő művének szántam, a legtöbbet szívtam vele, ezzel jártam a lehető legrosszabbul, mind pénzügyileg, mind melóban, mind emberileg. És hadd ne mondjam, amilyen „szakértő” a srác, nem hiszem, hogy ne úgy járna, mint Bandita choppere, ami ott rohad el egy beázó féltető alatt, anélkül, hogy használnák.

Műszaki adatok:

A technikai kialakítás sokat változott, és menet közben is alakult, a szabadkozás után íme a technikai leírás (perjel előtt a műszakiztatható, utána a végleges verzió megoldása):

Típus: Jawa 559 chopper „Starsky”
Váz, lengővilla: gyári (apró módosítások, menetek nagyobbra fúrása, oldalsztender konzol)
Hátsó futómű: gyári
Első futómű: CZ 472
Villanyak csapágyazás: szabványos kúpgörgős csapágyak, egyedi kormánnyak-tengely
Első fék: gyári dobfék
Kormány: gyári/hajlított Romet
Első lámpa: MTZ lámpafej, Lada foncsor
Hátsó lámpa: CZ 450 (csepptankos 175-ös), új, Rudolf Wolf boltjából
Indexek: Rudolf Wolf boltjából, valami katalógusdolog
Sebességmérő: Skoda/CatEye Velo5
Tank: gyári
Blokk: gyári módosítva, ETZ generátor felfogatás miatt
Oldaldekni: egyedi
Légszűrő: Trabant, módosítva
Ülések, háttámla, hátsó vázrész: egyedi
Hátsó sárvédő: gyári, módosítva
Első sárvédő: színre fújt, módosított CZ 472
Előretolt és gyárinak tűnő első lábtartó: egyedi
Fékpedál: Módosított CZ Sport
Hátsó lábtartó: módosított MZ
Kipufogódobok: egyedi alumínium (olyan hangja van, mint a gépágyú!!)
Féklámpa kapcsoló: hátsó: Yamaha RD125, első: ETZ
Kapcsolótömbök: bal: ETZ, jobb: MZ TS
Fék-és kupplungkar: Jawa 634
Feszültségszabályzó: utángyártott elektronikus (Ladába is ilyen kell)
Gyújtáskapcsoló: Hengerzár rész Pannonia oldaldekni-zár, elektromos rész Suzuki Alto
Ülészár: Simson kormányzár, egyedi kulccsal

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük