fbpx

Honda VFR1200X Crosstourer 2014-re

honda-vfr1200x-crosstourerMég kifinomultabb és modernebb formában folytatja pályafutását a Honda zászlóshajója, a Crosstourer.

A közkedvelt modellt ezentúl állítható nyomatékszabályozóval (Honda Selectable Torque Control), automatikus irányjelzővel, kényelmesebb üléssel, kibővült színpalettával és wave jellegű kulccsal kínálja a gyártó, s egyúttal frissítették a DCT szoftverét és egy alacsonyabb nyereg is megjelent az opciós listán.

A 2012-ben piacra dobott Crosstourer a Honda motorkerékpár-kínálatának csúcsán áll, ezzel a sportos túramodellel a leghosszabb utak is gyorsan, kényelmesen és biztonságosan teljesíthetők.

Fejlesztését Yosuke Hasegawa vezette, aki azt a célt tűzte ki csapata elé, hogy a motor ne csak tökéletes partner legyen a kalandok során, hanem újra és újra felfedezésre ösztönözze tulajdonosát.

Létezik erre egy japán kifejezés, melyet nagyjából úgy fordíthatunk magyarra, hogy „meg tudom csinálni, el tudok jutni egy ilyen helyre”.

Nos, a Crosstourernek mindegy, hogy országúton, autópályán vagy szerpentinen kell megközelítenie a célpontot, minden perc élmény a nyergében.

Ez a modell afféle szofisztikált célszerszám, melyet úgy alkottak meg a Honda mérnökei, hogy minden szituációban helyt álljon, ugyanakkor prémium minőséggel, egyedi megjelenéssel és jövőbe mutató technikai csemegékkel kényeztesse gazdáját.

És így is lett! Az 1237 köbcentis, V4-es erőforrás, a fejlett futómű és a – kombinált ABS-t, nyomatékszabályozót, illetve opciós duplakuplungos automatikus váltót (DCT) tartalmazó – elektronikai csomag ideális utazópartnerré teszi a Crosstourert, egyszersmind átlagon felüli menetteljesítményekkel ruházza fel.

A „bármikor, bárhova” koncepciónak számtalan előnye van, de a gép sava-borsát a V4-es blokk rendkívüli ereje és csodálatos hangja adja – ez az, ami kiemeli a Crosstourert az átlagos utazómotorok közül.

A 2014-es évre a Honda mérnökei továbbfejlesztették a típust, két év és sok tízezer kilométer tapasztalatait összegezve az új változatban.

A modellfrissítés eredményeként a Crosstourer még kényelmesebb lett, műszaki alapjai modernebbé váltak, s számos technikai csemegével gazdagodott.

Jó példa erre a nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control), ami – az időjárási és útviszonyoknak megfelelően – három üzemmódban használható, vagy a duplakuplungos automatikus váltó (DCT), melynek működését új vezérlőprogram teszi intuitívabbá és kisimultabbá.

Emellett a Honda új automatikus irányjelzője is az alapfelszereltség része. Az intelligens rendszer a távolságot, az időt és a kerekek forgási sebességét figyeli, és csak azt követően kapcsolja le az indexeket, ha a pilóta befejezte a kanyarodást vagy az előzést.

Az ülés átformálásával nem csak a kényelmen javítottak a szakemberek, hanem könnyebb talajfogást biztosítottak az alacsonyabb termetű motorosok számára. Ráadásként a wave jellegű kulcs az alapfelszereltség részévé vált, s átdolgozták az – utazások során oly’ hasznos – extrákat is, mint a hátsó doboz, markolatfűtés és az ülések állítási lehetősége.

Végül, de nem utolsó sorban bővült a színválaszték – ezentúl például Matt Titanium Blade Metallic ‘Camo’ SE fényezéssel is elérhető lesz a Crosstourer.

Nyeregbe hát tavasszal, motorosok!

Mi a véleményetek a 2014-es Crosstourer-ról?

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x