Dupla kuplungos Honda VFR1200F
A jobb oldali markolaton található az a gomb, amivel kiválasztható, hogy a három állás közül melyiket szeretném használni. Indítás után „D”-be kapcsolva egy teljesen automatikus, sima járású, kényelmes, gondolkodásmentes motorkerékpárt kapunk, aminek még a fogyasztása is barátságosabb. Lehetetlen túlpörgetni vagy lefullasztani. Csak húzzuk a gázt és megy.
A „D”-ből kapcsolhatunk át „S” állásba. Innentől a motor egy automata sportmotorrá vedlik át, ami sokkal erőteljesebben morog, és rendkívül rugalmasan gyorsul. Csak a féket és a gázt kell használni, ha egy szórakoztató motorozásra vágyunk.
Nekem az „MT” mód volt a legfurcsább, hiszen nemcsak a kuplungkar, hanem a váltópedál is hiányzik a motorról. A váltót a bal oldali markolatra szerelt billentyűk helyettesítik. A mutatóujjal kapcsoljuk felfelé, a hüvelykujjal pedig lefelé a sebességeket. Az első néhány méter után gyakrabban nyomtam az irányjelző gombját, mint a váltóét – valószínűleg nem is ilyen kis kezű embereknek tervezték ezt a motort.
Vezetés közben nagy előnye, az automata sportfokozattal szemben, hogy a motor nem bírálja felül a sofőr akaratát, ezért akár tiltásig is pörgethető, ha azonban elfelejtenénk visszaváltani (mert mondjuk nem érjük el a gombot a hüvelykujjunkkal), a motor magától visszavált, mielőtt a fordulatszám nagyon visszaesne és bizonytalanná válna a motor.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az általánosságban elmondható a VFR1200FD modellről, hogy a váltója halk, rázkódásmentes. Apró kattanás hallható csak a váltásokkor, de a dupla kuplungos technológiának köszönhetően annyira finom a kapcsolás, hogy a motorkerékpár nem torpan meg egy pillanatra sem, így például a sofőr biztos lehet benne, hogy az utasa nem fejeli le.
Régi motorosként általában ellene vagyok a túlbonyolított műszaki megoldásoknak, és azt is gyakran emlegetem, hogy aki csak húzni akarja a gázt de lusta váltani, vegyen inkább robogót. Ha viszont valaki megengedheti magának, mindenképp vegye meg a Honda legújabb sporttúra modelljét, hiszen egyszerre három motorral lesz gazdagabb!