KiemeltMotorokMotortesztek

Dupla kuplungos Honda VFR1200F

A jobb oldali markolaton található az a gomb, amivel kiválasztható, hogy a három állás közül melyiket szeretném használni. Indítás után “D”-be kapcsolva egy teljesen automatikus, sima járású, kényelmes, gondolkodásmentes motorkerékpárt kapunk, aminek még a fogyasztása is barátságosabb. Lehetetlen túlpörgetni vagy lefullasztani. Csak húzzuk a gázt és megy.

A “D”-ből kapcsolhatunk át “S” állásba. Innentől a motor egy automata sportmotorrá vedlik át, ami sokkal erőteljesebben morog, és rendkívül rugalmasan gyorsul. Csak a féket és a gázt kell használni, ha egy szórakoztató motorozásra vágyunk.

 

Nekem az “MT” mód volt a legfurcsább, hiszen nemcsak a kuplungkar, hanem a váltópedál is hiányzik a motorról. A váltót a bal oldali markolatra szerelt billentyűk helyettesítik. A mutatóujjal kapcsoljuk felfelé, a hüvelykujjal pedig lefelé a sebességeket. Az első néhány méter után gyakrabban nyomtam az irányjelző gombját, mint a váltóét – valószínűleg nem is ilyen kis kezű embereknek tervezték ezt a motort.

Vezetés közben nagy előnye, az automata sportfokozattal szemben, hogy a motor nem bírálja felül a sofőr akaratát, ezért akár tiltásig is pörgethető, ha azonban elfelejtenénk visszaváltani (mert mondjuk nem érjük el a gombot a hüvelykujjunkkal), a motor magától visszavált, mielőtt a fordulatszám nagyon visszaesne és bizonytalanná válna a motor.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az általánosságban elmondható a VFR1200FD modellről, hogy a váltója halk, rázkódásmentes. Apró kattanás hallható csak a váltásokkor, de a dupla kuplungos technológiának köszönhetően annyira finom a kapcsolás, hogy a motorkerékpár nem torpan meg egy pillanatra sem, így például a sofőr biztos lehet benne, hogy az utasa nem fejeli le.

Régi motorosként általában ellene vagyok a túlbonyolított műszaki megoldásoknak, és azt is gyakran emlegetem, hogy aki csak húzni akarja a gázt de lusta váltani, vegyen inkább robogót. Ha viszont valaki megengedheti magának, mindenképp vegye meg a Honda legújabb sporttúra modelljét, hiszen egyszerre három motorral lesz gazdagabb!honda 2010 teszt 14honda 2010 teszt 17honda 2010 teszt 3honda 2010 teszt 42honda 2010 teszt 6honda 2010 teszt 62

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük