fbpx

Dupla kuplungos Honda VFR1200F

Magyarországra is megérkezett a VFR1200F dupla kuplungos sebességváltóval szerelt változata.

A januári modellbemutató után végre ki is próbálhattuk a világ első dupla kuplungos motorkerékpárját a VFR1200F-et. A V4-es sport-túra modell legújabb verziója a tapasztalt, jómódú motorosok igényeit kívánja kielégíteni. Erre utal az új modell ára is: míg a sima VFR1200F 3 998 000 Ft-ért kapható, a futurisztikusnak ható VFR1200FD-ért 4 398 000 Ft-ot kell fizetni. A Honda épp ezért a 40-60 év közötti, régen motorozó férfiakat célozta meg ezzel a modellel, de a tapasztalat azt mutatja, hogy azért egy nő is meg tud birkózni vele.

A VFR modellcsalád harminc éves történelme alatt mindig is ügyeltek a sport-túra tradíció megtartására, és a legújabb technológiák alkalmazására. A mostani teszt apropója is egy ilyen különleges, motorkerékpáron első alkalommal alkalmazott műszaki megoldás, a dupla kuplungos váltó bemutatása és kipróbálása volt. Működését és hasznát a sima, manuális váltóval felszerelt VFR1200F tesztelésével kötöttük össze.

A VFR1200FD modell nem egy sima automata sebességváltós motor, hanem egy elektronikus-manuális változat. Ez annyit jelent, hogy nem teljesen automata a váltó, mint pl. a robogóknál, hanem a sofőr aktuális hangulatának, a körülményeknek, vagy vezetési stílusának megfelelően választhat a teljesen automata, a sportos automata vagy a teljesen manuális váltó között.

Még több kép a galériában!Habár meglehet, hogy a sok robbantott ábra végignézése után sem értem teljesen értem a működését a bonyolult szerkezetnek, a próbakörök alatt mindhárom állást kipróbálhattam, így valóban megéreztem a különbséget a teljesen manuális motor és a dupla kuplungos változat között.

A hagyományos, váltós motorokhoz szokott sofőrnek a legfurcsább az, hogy nincs kuplungkar a bal oldali markolat fölött. Ettől induláskor csaknem felborultam, mert miközben nagy lendülettel behúztam volna a kuplungot, már emeltem is a lábam a váltáshoz, így “kapaszkodó” híján majdnem elvesztettem az egyensúlyomat.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x