fbpx
HírekMotorbemutatóMotorok

Ducati bemutatta az új, 240 lóerős Panigale V4 R-t

Ducati Panigale V4 RA részleges gázelvételű váltásnál a stratégia egyszerre hat a korábbi stratégia befecskendezésének levágásával és az előzés csökkentésével, ami a motor leállításának és újraindításának elmaradásával a műveletet simábbá teszi a közúti használatban.

A pályahasználatra jellemző teljesen nyitott gázváltásnál a DQS stratégia a nyomatékvisszaadási fázis továbbfejlesztésével finomodik, amely nagyobb stabilitást garantál a motornak, és homogénebb, ezért a köridőben is jövedelmezőbb vezetést biztosít.

E változásokon kívül a hűtőventilátor vezérlési stratégiája is frissült, amely mostantól jobban kezeli az üzemi hőmérsékletet, miközben csökkenti a pályabejárások befejezésekor jellemző hőfelhalmozódást. Továbbá ez a stratégia nagyobb hőkomfortot garantál a versenyző számára a közúti használatra jellemző sebességek mellett.

Azok számára, akik a Panigale V4 R-t csak a versenypályán használják, a bolognai székhelyű vállalat kifejlesztette a speciális Ducati Performance DTC EVO 3 szoftvert a slick- és esőgumikhoz (amely tartozékként kapható, és amelynek köszönhetően a V4 R nem engedélyezett a közúti forgalom számára nyitottá válik), amely mostantól lehetővé teszi a hátsó helyzetjelző lámpa villogó működésének aktiválását is, ahogy azt a versenyszabályzat előírja eső esetén, valamint az utcai vezetési módot felváltja a kifejezetten nedves útfelületen való használatra tervezett eső üzemmód.

A gázpedál nyitásakor és kezelésénél a vezető érzésének javítása érdekében egy új, 50%-kal kompaktabb gázpedálvezérlőt alkalmaztak, amelyet minimálisra csökkentett radiális és axiális hézagok jellemeznek, valamint gyakorlatilag nincs kezdeti üresjárati útja.
Végül, ahogy a versenymotoroknál is, a boxutca kijáratánál és bejáratánál a sebesség korlátozása érdekében Pit Limiter található.

A Panigale V4 R folytatja a Ducati Panigale család “Front Frame” és egyoldalas alumínium lengőkarján alapuló elrendezést. A hátsó lengőkar tengelyének magassága 4 pozícióban, 2 mm-es lépésekben állítható.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ducati Panigale V4 R

A fürgeség, a vezetői érzés és a tapadás fokozása érdekében a Panigale V4 R futóműve is követi a Panigale V4/V4 S által a 2022-es modellel követett evolúciós irányt, miközben a felfüggesztés teljesen mechanikus beállítása megmaradt. Elöl az Öhlins NPX25/30-as, nyomás alatt álló villájának rugóútja 5 mm-rel nő az előző “R”-hez képest.

Ez a műszaki megoldás az Öhlins TTX36 lengéscsillapítóval kombinálva, amelynek középponti távolsága 312-ről 316 mm-re nő, valamint a lengőkar tengelyének széria beállításával a +1 pozícióba, 20 mm-rel növeli a hátsó magasságot. Így magasabb súlypontot és ezáltal nagyobb fürgeséget érünk el a kanyarokba való belépéskor és az irányváltásoknál.

A lengéscsillapító kevésbé merev rugójának elfogadása (105 N/mm-ről 80 N/mm-re) és a villa rugóútjának meghosszabbítása miatt alacsonyabb talajterhelés elöl, valamint az aszfalt “másolásának” képességének javítása mellett a felfüggesztés nagyobb negatív rugóútjának kihasználásával a teherátvitelt hangsúlyozza, növelve a kanyarokba való belépéskor a tapadást és az érzést.

Ugyanakkor a villa nagyobb rugóútja lehetővé teszi, hogy az első kerék még akkor is megőrizze a kapcsolatot az aszfalttal, amikor a gyorsítás során a hátsó kerék felé történő terhelésátvitel még hangsúlyosabb, míg a lengőkar forgáspontjának helyzete a stabilitás, a pontosság és a kanyarokból való kanyarodáskor a pálya megtartásának képességét javítva kiemeli az anti-squat hatást.

 

Lapozz a folytatáshoz!

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x