KiemeltMotorokMotortesztek

Kipróbáltam a KTM Adventure túraendurokat a MAKOT-on

KTM 790 Adventure R2020-ban 5. alkalommal került megrendezésre a Magyar Kalandmotorosok Országos Találkozója, röviden Makot 5.0, amit jellemzően minden évben máshol tartanak. Idén Felsőtárkányban voltunk egy kempingező helyen.

Immáron harmadik éve, hogy részt veszek ezen a rendezvényen, ahol zömében túraendurokkal találkozunk. A KTM rendszeres résztvevője a rendezvénynek, minden évben kihoznak pár modellt, amiket ki lehet próbálni. Általában az aktuális év modelljeit hozzák.

Idén volt két Husqvarna cross motor, egy KTM cross, egy 390-es, és a két modell amiket kipróbáltam, a 790 Adventure R és az 1290 Adventure S. Erre a kettőre azért voltam kíváncsi, mert ha esetleg arra adnám a fejem, hogy KTM-et vegyek, akkor ez a kettő lehetséges szereplő volt a gondolataimban.

A KTM 790 Adventure R

Ez egy 2 hengeres, 799 cm3-es, 93 lóerős enduro motor, 6 sebességes, ülésmagassága 880 mm (powerparts cuccokkal emelhető vagy süllyeszthető) és száraz tömege 189 kg. Ezek a műszaki adatok.

Ami ránézésre számomra érdekes volt, az a tank elhelyezkedése, ami két oldalt a motor alsó területén található. Ezzel szuperül növelték a stabilitást és csökkentették a súlypontot. A tank 20 literes, ezzel állítólag 350-400 km megtételére képes. A futóművek állíthatóak, a rugóstagok 240 mm-es mozgásra képesek. Kerekei fűzöttek, elöl 21-es kerekekkel, ahogy az egy jó terepmotorhoz való.

Vezetési élmény:

Első ráüléskor az az érzésem támadt, hogy Uram Isten ez milyen magas! 😀 173 cm magas vagyok, a motoros csizmámban lábujjhegyen ért le a földre a lábam, de szó szerint a csizmának az orra hegye ért le… De sebaj, ennyi pont elég, hogy megtartsam (most épp).

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az ülése keskeny, de kényelmes, igazából az egész motor elég keskeny, és irtózatosan könnyű (számomra félelmetesen könnyű volt). Ahogy elindultunk, föld- és sóder út vezetett ki a betonra, nagyon stabil, terepgumik voltak fent, így szó szerint kellemesen gurultunk kifele. Érezni, hogy a terep az nagyon könnyű lehet vele, ennek ellenére betonon is nagyon jól viselkedik.

A váltó nagyon könnyű, szuper vele váltani, akár kihúzatod a motort akár nem, gyorsan reagál, a 93 lóerő bőven nagyot tud tépni ezen a kis gépen. A kanyarokat irtó jól vette, fekszik az íveken, még a terepgumival is jól lehet döntögetni.

Kiváló kis gép, de hozzá kell tenni, hogy nem igazán való aszfaltra. 140 körül elkezdi elemelni az elejét, annyira kikönnyül, így semmiképp nem ajánlott utast vinni vele. Máshonnan is hallottam, hogy sajnos felmálházni nem lehet, ez egy enduro motor, túrázásra nem igazán alkalmas. Persze lehet, de ez inkább a terepen érzi jól magát, és ezt érezni is rajta, hogy bármennyire kezes az aszfalton, nem odavaló.

Nekem egy nagyon jó élmény volt, bár félelmetes volt hogy a lábam tényleg millimétereken múlott, hogy leért. Ezen kívül amit el tudok mondani rosszat az csak az, hogy könnyen elemelkedik az eleje ha nagyobbat odarántunk a gázkarnak, illetve 140 felett alaphangon is.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük