Black Lady, avagy a profi Trophy
A történet egy jól sikerült párválasztással indult, ugyanis akkori barátnőm bolondult a motorokért, és már régóta szeretett volna magának egyet.
Persze gondolhatod, „első kerék még éppen látótávolságban” stílusút. Mondom, ez kezdésnek kicsit erős lenne, és fejembe vettem, hogy megcsinálom neki nagyapja MZ Trophyját. Hát nem volt hanyatt esve az ötlettől.
Ellenben meglátott a neten egy átépített Trophyt. Lementünk megnézni Pécsre, és rövid alkudozás után megvettük. Mellette szólt, hogy a futómű már át volt építve, menet közben stabilnak tűnt. Ami igazán drága lett volna, az már kész volt rajta, és műszaki is volt a vason.
Elöl peregyes villa és kerék, hátul peregyes 16-os felni, lépcsős ülés, magas kormány, háttámla, Jawa csepptank. Na és otthon náluk alkatrész egy heggyel!
A vas finoman szólva életveszélyes állapotban volt, mind a kusza villamos rendszert, mind a kókány fékeket, mind pedig a szétrepedt (!) kormányt tekintve. Sebaj, az albérletembe mentem vele, és nekiláttam.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az első fékkitámasztót (ami 3 db 0,5 mm-es lemezzel volt megtoldva) ugyanilyen típus méretre vágott hátsó kitámasztójával pótoltam, a csavart nagy szilárdságúval helyettesítettem. A villanyakat kicsit meg kellett igazítani, hogy a csapágy ne lötyögjön benne. A kormány helyébe a jól bevált Riga kormányt tettem.
A karkonzolok és kapcsolók a jó öreg TSúzliról valók, de vadonatújak. A szívatóhúzó saját gyártmány, a kar viszont gyári. Az első lámpatest TSúzlié, teljesen beleültetett kilométerórával. A tank rögzítését meg kellett oldani, mivel eredetileg csak rá volt téve. Lecsavaroztam, és kétkomponensű fémragasztóval a lyukadást is megszüntettem.