fbpx

5 trükk a biztonságos motorozásért

tagama motoros trukkjei
Ha motorozom, mindig figyelek a másik helyett is. Folyamatosan pásztázom a környezetemet, nézem a tükröket. De vajon mire kell még figyelni ezeken kívül?

Lakott területen kívül messze előre kell nézni, magam mellé az útpadkára, ki a szántóföldre a vadak miatt, be a bokrok közé, magam mögé, magam elé, hogy milyen az aszfalt, van-e kátyú stb. Aztán hátra is, ki jön mögöttem, hányan vannak, ki megy előttem, előz-e valaki, szóval a motorozás elég sok koncentrációt igényel.

Városban, autópályán, többsávos úton folyamatosan nézem a mellettem haladókat, előttem, mögöttem, ki-hogy mozog. Este sötétben a világító szemeket keresem. Olyankor az út szélét IS figyelem, hogy ül-e, áll-e egy róka, nyúl, őz, kóbor kutya, macska a bokorban, aki mindjárt kiugrik.

Egy idő után olyan rutint lehet szerezni ezzel, hogy meg tudod saccolni, ki-mit fog csinálni, lát-e engem, figyel-e rám, vagy mindjárt rám húzza a kormányt. Épp ezért lehetőség szerint igyekszem nem holttérben lenni. Vagy egyértelműen a vezető fejével egy vonalban, vagy egyértelműen előtte, vagy egyértelműen mögötte, hogy ha láma módra sávot vált se kerüljek veszélybe.

Igyekszem elkerülni, hogy beragadjak egy teherautó, kamion vagy furgon, busz, stb. mögé. Amint lehet sávot váltok, vagy előzök. Ha ilyen méretű jármű előtt haladok, akkor kellő távolba elhúzok, hogy biztosan lásson, ne jöjjön a seggemben. Autópályán, többsávoson, mindig a sáv közepén haladok, persze úthibákat kerülgetem, ha vannak.

Közúton, lakott területen kívül általában a sáv felezővonalhoz közelebbi harmadában. SOHA nem jobbra tartva. Ha így tesz az ember, akkor vonzza az előzgetős, kormányráhúzós hülyéket. Akkor nem eléd mennek be, hanem MELLÉD.

Plusz azért is haladok így, mert ott ülnek a sofőrök is, szem előtt maradok, ha esetleg feltorlódna a forgalom. Na meg előzés előtt is ott célszerű tartózkodni. Olyankor pedig, nem állok be a megelőzött elé, hanem húzok el a búsba. Különben akkor értelme sincs előzni, ha utána ugyanannyival beállok éle. Pedig mennyi autós eljátssza ezt…

 

Nincs még vége, lapozz!

Kattints ide: Motoros Film Adatbázis

Tagama

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x