HírekMotorbemutatóMotorok

Bemutatták az új Harley-Davidson túraendúrót, a Pan Americát

Harley-Davidson Pan America 1250 2021PAN AMERICA SPECIAL

A Pan America Special egy prémium túraenduró a következő főbb tulajdonságokkal:

Állítható első és hátsó futómű terhelés érzékelővel

A Pan America Special elektronikusan állítható első és hátsó futóművel szerelt. A szenzorokból beérkező adatok alapján a futómű automatikusan állítja a csillapítást, a terepviszonyok és vezetési stílushoz alkalmazkodva. A futómű a SHOWA-tól származik, míg a rendszer érzékelők és a szoftver a Harley-Davidson fejlesztése. A terhelés érzékelő rendszer automatikusan állítja a hátsó rugóelőfeszítést a motoros, az utas és a csomagok súlyához. A terhelés nélküli ülésmagasság 848 mm alacsony állásban és 873 mm magasított állásban.

Guminyomás figyelő rendszer (TPMS)

A guminyomás figyelő rendszer (TPMS) a színes kijelzőn mutatja az első és hátsó guminyomást, valamint villogva figyelmeztet, ha alacsony a nyomás és azt ellenőrizni kell. A megfelelő guminyomás fontos az irányíthatóság és a gumik élettartama miatt.

Középállvány

A motorkerékpár a középállvány segítségével jól parkolható. A középtámasz segítségével a motorkerékpár kisebb helyet foglal el az oldaltámaszhoz képest, ami hasznos lehet egy szűk garázsban.

Több állású hátsó fékkar

Szerszámok nélkül állíthatjuk be a megfelelő hátsó fékkar állást a kényelmes motorozás érdekében. Ha álló helyzetben motorozunk, azzal jobb irányíthatóságot adunk a motornak terepen, valamint a motoros messzebbre is ellát, hogy felmérje az akadályokat.

Bukócső és alumínium blokkvédő

A hajlított blokkvédő a kavicsfelverődések ellen védi alulról a blokkot.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Daymaker® Signature adaptív fényszóró

A Daymaker® adaptív fényszóró mindig helyesen állítja be a fényforrás megfelelő szögét, valamint a kanyarodásnál kitakart sötét részeket is képes megvilágítani, ez által sokkal kényelmesebben vezethető a motor sötétben.
A rendszer három LED fényforrása oldalanként helyezkedik el a fő Daymaker lámpa körül.

Az adaptív lámpa a motorkerékpár dőlés szögéhez van állítva és változik 8, 15 és 23 foknál.

Harley-Davidson Pan America 1250 2021

A hirtelen felvillanás helyett az adaptív fények a motorkerékpár dőlésekor finoman gyulladnak ki, hogy ne zavarják meg a vezetést a hirtelen villanó fények. A rendszer tompított és távolsági fény esetén is működik.

Fűthető markolatok

Kényelmes motorozást biztosít hideg időben is. A fűthető markolatnak három állása van, amiket a kezelőgombok oldalán lehet kiválasztani.

Kormánygátló

A kormánygátló a kormány rázkódását csillapítja agresszív terepmotorozás közben.

Gyári alapfelszereltségű ülésmagasság állítás

A Harley-Davidson az első a motorkerékpár gyártó, ahol a Pan America Special modellhez alapfelszereltségként jár az adaptív ülésmagasság állítás. Ennek a rendszernek köszönhetően magabiztosabban érheti el a motoros a talajt, amikor a motorkerékpár álló helyzetbe kerül, anélkül, hogy menet közben ez zavaró lenne.

A forradalmian új rugóstagoknak köszönhetően a rendszer automatikusan tudja állítani a motorkerékpár magasságát álló helyzetben, illetve menet közben, így kényelmes és biztonságos ülésmagasságot ad. Az ARH rendszer ugyanakkor nem változtat a futómű többi beállításán.

Az ARH nem változtat a rugóúton, aminek a teljes hossza így is megmarad, de a dőlésszögön vagy a hasmagasságon sem.

Harley-Davidson Pan America 1250 2021Négy különböző ülésmagasság közül lehet választani:

Automatikus mód: A rendszer magától kiszámolja, hogy milyen gyorsan ültesse le a motorkerékpárt a fékezés erejétől függően, hogy mire megállunk, már teljesen lent legyen a rugóstag.

Rövid és hosszú késleltetés mód: Ebben a módban a leültetés késleltetve van a megállásig, például megmarad a magasság nagyon alacsony sebességnél is, mikor csak a helyet keressük a parkolás előtt.

Zárt mód: Az állítható futómű mindig teljes magasságban marad megállás után is. Ez inkább a magasabb motorosoknak kedvező, akiknek így is jól leér a lába megállásnál, vagy terep motorozás közben, ahol sokat haladunk alacsony sebességgel.

Gyári alapfelszereltségű belső nélküli küllős kerekek

A rozsdamentes acél küllőkkel fűzött kerekek a felni külső részéhez lettek csavarozva. Ezek a kerekek több tulajdonságban is előnyösek a terepmotorozás közben a mart felnikhez képest.

A küllők elhelyezése lehetővé teszi a belső nélküli gumik felszerelését, ami súlycsökkentést eredményez
A küllők könnyedén javíthatók a kerék kiszerelése nélkül, vagy gumiszerelés nélkül.

A küllős kerekek durvábbá és stílusosabbá teszik a motort.

Fényezések: Vivid Black (fekete); Gauntlet Gray Metallic (szürke); Deadwood Green (zöld, de csak bizonyos piacokon választható); two-tone Baja Orange and Stone Washed White Pearl (narancs-fehér); mindegyiken egyedi matricázással

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük