HírekMotorbemutatóMotorok

Bemutatták az új Harley-Davidson túraendúrót, a Pan Americát

Harley-Davidson Pan America 1250 2021

PAN AMERICA

Egy robusztus, erős és számos technikai megoldással felszerelt sokoldalú motorkerékpár kalandvágyó motorosoknak.

Optimalizált vázszerkezet

teljesítményt és a súlycsökkentést szem előtt tartva, a legjobb súly-lóerő arányra törekedve alakították ki a motor formáját és a motorblokkot. A blokk szorosan a váz része lett, így elhagyhatták a hagyományos vázszerkezet. A három elem, az első, a középső és a hátsó segédváz mind a blokkhoz került rögzítésre.

Ezzel a megoldással könnyebb súlyt és egy merevebb vázat kaptak, ami jobb irányíthatóságot biztosít. A mart alumínium hátsó villa csökkenti a rugózatlan tömeget. Az 1580 mm-es tengelytáv ideális túrázáshoz, főleg utassal és csomagokkal, valamint a terepen jobb irányíthatóságot biztosít.

Az elől 19” és hátul 17” mart alumínium kerekek erősek, ám mégis könnyűek, alkalmassá téve a motort az aszfaltra és a terepre egyaránt. A Harley-Davidson és a Michelinnel közösen tervezett Scorcher Adventure gumiköpeny a Pan America modelleket alkalmassá teszi a vadabb kalandokra is. A Michelin Anakee Pan America gumik agresszív mintázata elérhető lesz az eredeti Harley-Davidson PAM katalógusból is.

Harley-Davidson Pan America 1250 2021

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Brembo® fékek

A Harley-Davidson és a Brembo együtt fejlesztették ki a Pan America modellek egyedi fékrendszerét, a megfelelő fékerő és fékhatás érdekében. A merevséget és súlycsökkenést eredményező új radiálisan rögzített négy-dugattyús (30mm) féknyereg kiválóan illeszkedik a motor karakterisztikájához. Elől 320 mm-es dupla tárcsafék, hátul 280 mm-es tárcsafék található.

Állítható futómű

Prémium minőségű passzív első és hátsó futóművel rendelkezik a Pan America, amiken teljesen állítható a nyomó és húzó csillapítás. A rugóút elől és hátul egyaránt 190 mm. Az első futómű a SHOWA®-tól származik 47mm becsúszószárral. A hátsó rugóstag SHOWA® Piggyback tartállyal szerelt hidraulikusan állítható feszítéssel. A hátsó futómű himba rendszerrel csatlakozik a hátsó villához és a vázhoz, így kényelmet biztosít aszfalton és kiváló visszajelzést ad terepen.

Érintőképernyő

Minden adatot és visszajelzést egy döntött 6.8inch átmérőjű érintőképernyő (vékony filmréteggel, folyadék kristályos magas képminőséggel és kontraszttal) mutat. A tükröződésmentes üvegfelület bármely fényviszony mellett is jó olvashatóságot biztosít. Menet közben a kikapcsolt érintőképernyőt a motoros a kormányon lévő kezelőgombokkal is el tudja érni. A rendszer Bluetooth-szal tud kapcsolódni az okostelefonokhoz. A navigáció az ingyenes Harley-Davidson alkalmazással letölthető iOS vagy Android készülékre is.

Kanyarodási biztonsági rendszerek

A Pan America modell kanyarodást segítő biztonsági rendszerekkel rendelkezik, segítve a vezetést egy hirtelen vészhelyzetben vagy rossz útviszonyok között. Az elektromos rendszer a váz mozgását figyeli, összhangban az elektromos fékrásegítéssel és a motorelektronikával. A kanyarodás érzékelését egy belső szenzor, az IMU figyeli és korrigálja a vezetést, ha a motor dőlésszöge megváltozik, vagy ha egyenesen halad. A következő szenzorok lettek beépítve a modellekbe: kanyarodást segítő elektromos fékrásegítés, kanyarodási blokkolásgátló rendszer, kanyarodási kipörgésgátló rendszer, kanyarodási gázadást adagoló rendszer, visszagurulás gátló.

Vezetési módok

Harley-Davidson Pan America 1250 2021Öt különböző beállítás közül választhat a motoros (4 előre programozott és 1 szabadon állítható): Utcai, Sport, Eső, Off-road és Off-road Plusz. Mindegyik vezetési mód különböző motorerőt, motorféket, kanyarodási blokkolásgátló és kanyarodási kipörgésgátló rendszer érzékenységet állít be a motoron. A motoros a kormányon lévő MODE gomb megnyomásával választhatja ki a megfelelő vezetési módot álló helyzetben vagy menet közben. A Pan America™ Special modellen további két egyénileg programozható beállítás is megtalálható.

További tulajdonságok

A könnyített kipufogó 304-es mart rozsdamentes acélból készült és megfelel a legújabb Euro 5-ös előírásoknak és zajkibocsátásnak, teljesítmény csökkenés nélkül. A katalizátor szorosan a motor mellett helyezkedik el, csökkentve a motoros felé irányuló hőt. A dupla kipufogó – egy a motor alatt, a másik pedig a jobb oldalon- elég teret biztosít a gázok hatékony elvezetésének, megakadályozva a visszadurrogást, ezáltal növelve a teljesítményt. Az alsó végnél odafigyeltek arra is, hogy megmaradjon a jó hasmagasság és dőlés szög is a terepen.

Az ülésmagasság közvetlenül állítható az ülés alatti karral a kényelmesebb motorozáshoz. Ehhez még szerszámra sincs szükség. Az alsó állásban 868 mm és a felső állásban 894 mm az ülésmagasság.

Négy állásban, kézzel állítható plexi, mellette pedig a kijelző dőlés-szöge is állítható, hogy minden körülmény között jól leolvasható maradjon.

A sebességtartó rendszer is alapfelszereltség.

A könnyített alumínium üzemanyagtank 21 literes a nagyobb hatótávért. A betöltő nyílás előre került, így tankolásnál nem lesz útban egy felszerelt tanktáska. Az üzemanyagtank formája körülveszi a légszűrő házat, ami a tank alatt kapott helyet.

A LED-es fényszórók stílusosan és erősen világítják meg utat, és erősített felületük a felverődéseket is jobban bírja terepen. A Daymaker® Signature LED fényszóró egy fényerőség-mérő technológia segítségével kiváló látási viszonyokat ad homogén fénnyel.

Az első irányjelzők védett helyre kerültek, nem sérülnek meg a bokrok vagy ágak karcolásától.

Elérhető fényezések: Vivid Black (fekete), River Rock Gray Medallion (szürke-narancs)

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük