Bemutatták az új Harley-Davidson túraendúrót, a Pan Americát
PAN AMERICA SPECIAL
A Pan America Special egy prémium túraenduró a következő főbb tulajdonságokkal:
Állítható első és hátsó futómű terhelés érzékelővel
A Pan America Special elektronikusan állítható első és hátsó futóművel szerelt. A szenzorokból beérkező adatok alapján a futómű automatikusan állítja a csillapítást, a terepviszonyok és vezetési stílushoz alkalmazkodva. A futómű a SHOWA-tól származik, míg a rendszer érzékelők és a szoftver a Harley-Davidson fejlesztése. A terhelés érzékelő rendszer automatikusan állítja a hátsó rugóelőfeszítést a motoros, az utas és a csomagok súlyához. A terhelés nélküli ülésmagasság 848 mm alacsony állásban és 873 mm magasított állásban.
Guminyomás figyelő rendszer (TPMS)
A guminyomás figyelő rendszer (TPMS) a színes kijelzőn mutatja az első és hátsó guminyomást, valamint villogva figyelmeztet, ha alacsony a nyomás és azt ellenőrizni kell. A megfelelő guminyomás fontos az irányíthatóság és a gumik élettartama miatt.
Középállvány
A motorkerékpár a középállvány segítségével jól parkolható. A középtámasz segítségével a motorkerékpár kisebb helyet foglal el az oldaltámaszhoz képest, ami hasznos lehet egy szűk garázsban.
Több állású hátsó fékkar
Szerszámok nélkül állíthatjuk be a megfelelő hátsó fékkar állást a kényelmes motorozás érdekében. Ha álló helyzetben motorozunk, azzal jobb irányíthatóságot adunk a motornak terepen, valamint a motoros messzebbre is ellát, hogy felmérje az akadályokat.
Bukócső és alumínium blokkvédő
A hajlított blokkvédő a kavicsfelverődések ellen védi alulról a blokkot.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Daymaker® Signature adaptív fényszóró
A Daymaker® adaptív fényszóró mindig helyesen állítja be a fényforrás megfelelő szögét, valamint a kanyarodásnál kitakart sötét részeket is képes megvilágítani, ez által sokkal kényelmesebben vezethető a motor sötétben.
A rendszer három LED fényforrása oldalanként helyezkedik el a fő Daymaker lámpa körül.
Az adaptív lámpa a motorkerékpár dőlés szögéhez van állítva és változik 8, 15 és 23 foknál.
A hirtelen felvillanás helyett az adaptív fények a motorkerékpár dőlésekor finoman gyulladnak ki, hogy ne zavarják meg a vezetést a hirtelen villanó fények. A rendszer tompított és távolsági fény esetén is működik.
Fűthető markolatok
Kényelmes motorozást biztosít hideg időben is. A fűthető markolatnak három állása van, amiket a kezelőgombok oldalán lehet kiválasztani.
Kormánygátló
A kormánygátló a kormány rázkódását csillapítja agresszív terepmotorozás közben.
Gyári alapfelszereltségű ülésmagasság állítás
A Harley-Davidson az első a motorkerékpár gyártó, ahol a Pan America Special modellhez alapfelszereltségként jár az adaptív ülésmagasság állítás. Ennek a rendszernek köszönhetően magabiztosabban érheti el a motoros a talajt, amikor a motorkerékpár álló helyzetbe kerül, anélkül, hogy menet közben ez zavaró lenne.
A forradalmian új rugóstagoknak köszönhetően a rendszer automatikusan tudja állítani a motorkerékpár magasságát álló helyzetben, illetve menet közben, így kényelmes és biztonságos ülésmagasságot ad. Az ARH rendszer ugyanakkor nem változtat a futómű többi beállításán.
Az ARH nem változtat a rugóúton, aminek a teljes hossza így is megmarad, de a dőlésszögön vagy a hasmagasságon sem.
Négy különböző ülésmagasság közül lehet választani:
Automatikus mód: A rendszer magától kiszámolja, hogy milyen gyorsan ültesse le a motorkerékpárt a fékezés erejétől függően, hogy mire megállunk, már teljesen lent legyen a rugóstag.
Rövid és hosszú késleltetés mód: Ebben a módban a leültetés késleltetve van a megállásig, például megmarad a magasság nagyon alacsony sebességnél is, mikor csak a helyet keressük a parkolás előtt.
Zárt mód: Az állítható futómű mindig teljes magasságban marad megállás után is. Ez inkább a magasabb motorosoknak kedvező, akiknek így is jól leér a lába megállásnál, vagy terep motorozás közben, ahol sokat haladunk alacsony sebességgel.
Gyári alapfelszereltségű belső nélküli küllős kerekek
A rozsdamentes acél küllőkkel fűzött kerekek a felni külső részéhez lettek csavarozva. Ezek a kerekek több tulajdonságban is előnyösek a terepmotorozás közben a mart felnikhez képest.
A küllők elhelyezése lehetővé teszi a belső nélküli gumik felszerelését, ami súlycsökkentést eredményez
A küllők könnyedén javíthatók a kerék kiszerelése nélkül, vagy gumiszerelés nélkül.
A küllős kerekek durvábbá és stílusosabbá teszik a motort.
Fényezések: Vivid Black (fekete); Gauntlet Gray Metallic (szürke); Deadwood Green (zöld, de csak bizonyos piacokon választható); two-tone Baja Orange and Stone Washed White Pearl (narancs-fehér); mindegyiken egyedi matricázással