CsajokKiemeltMotoros csajok

Bányai Bettina – Csőrike szárnypróbálgatásai

Nos nem a gyerekkoruk óta motorozó nők táborát erősítem, mivel csak 1 éve ültem fel legelőször a vezetői ülésre egy 100 cm3-es robogóra, aztán pedig pár hét múlva rá egy 125 cm3-es, szintén robogóra. Természetesen mindkettő családon belül van, így nyílt erre lehetőségem.

A családomban édesapám és párom az, akik gyerekkoruk óta motoroznak. Apum párszor el is vitt magával, későbbiek során pedig egy túrára is elkísértem. Több típusú motorja volt, így ebből a szempontból van egy kisebb tapasztalatom, mint utas.

Igazság szerint az első dolog, amire felkaptam a fejemet az utcán és igazán tetszett az a sportmotorok hangja volt. Sokáig csak a külsőségek érdekeltek a motoron, de a kezelése még nem vonzott, idegenkedtem tőle. Aztán ahogy teltek az évek, lassan csak elkezdett motoszkálni a fejemben a motorozás gondolta.

2014 nyarán valahogy éreztem a késztetést, hogy valahogy meg kellene tanulnom ezt az egészet, na de hogy?

Nekem is volt egy nagyobb esésem, de felálltam és még nagyobb akaraterővel kezdtem neki újból, mert akkor értettem meg azt, hogy igen ez is benne van a pakliban, és még benne is lehet a későbbiek során is, nem kell meglepődnöm ezen, ha motort akarok vezetni.

banyai bettina 1

Persze ezzel átestem az első „tűzkeresztségemen”.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Természetesen mindenki arra törekszik, hogy a lehető legjobb tudása szerint motorozzon.

Mindig azt mondják és valahol ez terjedt el a köztudatban, hogy mennyire veszélyes és leginkább azok tudják elsajátítani, akik már gyerekkoruk óta motoroznak. Igen, szó mi szó veszélyes, mert védtelenebb vagy a motoron mint egy zárt kapszulában ülve, mint az autóban, és ehhez is, mint minden másnak az elsajátításához, ha jól akarod csinálni tenni kell!

Önmagában az hogy „tenni” túl tág fogalom, de már ha csak 1 ember is akad a családodban vagy ismeretségi körödben, vagy te magad keresel olyan embert, aki tud segíteni, az már egy jó kiindulópont.

Nekem apukám és a párom volt a kiindulópont, az első nagyobb löket, mit és hogyan csináljak a motoron. Persze beiratkoztam egy motorosiskolába, ahol elkezdtem valahogy tanulgatni, több-kevesebb sikerrel, de most ott tartok, hogy kaptam egy 50 cm3-es Malaguti Drakont és inkább ezzel a motorral próbálom elsajátítani a motorozás fortélyait az utakon.

Kihangsúlyozom, nem a jogsi a cél, persze fontos előbb vagy utóbb (mivel már elkezdtem), hanem az, hogy kellő magabiztossággal vezessem azt a motort, megismerve ezzel a saját képességeimet.

Talán hiba volt a korlátlan jogsira menni, motoros előélet nélkül, de még mindig jobb valamit időben felismerni, mint későn, amikor már nem lehet ezen segíteni.

Amiben mindannyian motorosok egyetértünk az az, hogy ez egy igazi szabadság és gondtalan életérzés, de közben egy kemény munka is, a mindennapok forgalmas útjain, ahol rengeteg veszély leselkedik ránk, de ha tudod uralni a saját erőgépedet, akkor már fél sikered van.

„A motor, olyan mint egy kis versenyló, amelyet ha kellően ápolsz és megfelelően kezelsz, igazi élményekkel fog megajándékozni, ahányszor csak a nyergébe pattansz.”

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük