MotorbemutatóMotorok

Elektromos Harley-Davidson-t mutattak be Milánóban

harley davidson LiveWire 1A vadonatúj elektromos Harley-Davidson® LiveWire™ modell Európában a Milánóban rendezett EICMA kiállításon tartott sajtótájékoztatón debütált.

A prezentáción Marc McAllister, a Terméktervezés és portfolió részleg alelnöke lebbentette fel a fátylat a Harley-Davidson elektromos kétkerekű portfoliója első példányának nagy érdeklődéssel várt felszereltségi adatairól. A 2019-ben debütáló modell a rendezvényen már, mint termelésre kész motorkerékpár került bemutatásra.

A Harley-Davidson LiveWire egy új, nagy teljesítményű motorozási élményt kínál a motorosoknak. Tekintve, hogy a motorkerékpárt teljesen elektromos motor áttétel nélküli nyomatéka hajtja, lenyűgöző gyorsulásra képes mindössze a markolat elfordításával – nincs tengelykapcsoló, se sebességváltás. Alacsony súlypont, szilárd alumínium váz és kiváló minőségű finomhangolható felfüggesztési alkatrészek biztosítanak dinamikus kezelhetőséget a számára. A teljesítményt és a hatótávolságot a városi közlekedésre optimalizálták.

A motor „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” elnevezésű stratégia része, amely egy új motoros generáció nemzetközi szintű megteremtését tűzte ki célul. A motorkerékpár mögötti vízió a LiveWire projekttel indult, amely egy 2014-es prototípusban öltött testet. Ennek segítségével mérték fel egy elektromos meghajtású motorkerékpárban rejlő, a Harley-Davidson által elképzelt lehetőségeket.harley davidson LiveWire 4

Teljesítmény

A motorkerékpárt egy állandó mágneses elektromos motor hajtja, amely azonnali forgatónyomatékot biztosít, amint elforgatod a markolatot – ez hihetetlen gyorsulási paramétereket és szenzációs motorozási élményt nyújt. Az ültetett motorblokk alacsony súlypontot és könnyed kezelhetőséget, valamint biztonságos megállást jelent bármilyen sebességnél. A modellt a gyorsulással egyre magasabb és erősebb hanggal tervezték – ez egy olyan hangélmény, amely a LiveWire motorkerékpár egyenletes, elektromos teljesítményét képviseli.harley davidson LiveWire 5

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Váz

„A meghajtás teljesítményét olyan váz teszi tökéletessé, amelyet könnyű és fürge menetdinamikára terveztünk a városi utak megbízható motorozásához és a kanyargó országutak nyújtotta izgalmakhoz. A LiveWire meghajtását, mint központi elemet egy alumínium vázzal kombináltuk, így növelve a modell szilárdságát, amelynek kimagasló teljesítményét tökéletesen finomhangolható Showa® felfüggesztéssel tettük teljessé.

A Showa® BFRC-lite® (Balanced Free Rear Cushion-lite) egy rugóstagú hátsó lengéscsillapítót Showa SFF-BP® (Separate Function Fork-Big Piston®) egészíti ki elöl, amelyet a hátsó lengéscsillapító teljesítményével és finomhangolhatóságával összhangban és kiváló minőségű alacsony sebességű csillapításra terveztük, amelyek könnyeddé varázsolják a motorkerékpár vezérlését normál motorozási körülmények között.” – mondta Marc McAllister, a Terméktervezés és portfolió részleg alelnöke. 

A motorkerékpár kormányzásának és teljesítményének továbbfejlesztésére Brembo Monoblock első féknyergekkel látták el a 300 mm átmérőjű dupla tárcsához, így a kiváló teljesítmény a biztonságos fékezés érzetével párosul. A biztonságos motorozás élményét a blokkolásgátló fékrendszer (ABS) és a kipörgésgátló rendszer (TCS) – ezek mindegyike az alapfelszereltséghez tartozik –, valamint a H-D és a Michelin Scorcher közös fejlesztésű, 120 mm-es hátsó és 180 mm-es első abroncsai teszik teljessé. A motoros a LiveWire teljesítményét hét választható motorozási üzemmóddal is személyre szabhatja. Ezek közül négy gyári alapbeállítás, a további hármat viszont a motoros saját maga állíthatja be.harley davidson LiveWire 7

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük