EseményekMotorverseny

Akit hív a sivatag – LallerKTM

laller ktm minafoto 1Az úgy volt, hogy a NaNa megcsinálta a 10. csamszülinapi vezetéstechnikai tréninget, ott beszélgettem a Lalival, aztán ő később a Facebookon beszélgetve elkövette azt a hibát, hogy megpendítette, hogy ha van kedvem, egy edzését megnézni, akár ott motorozhatok is vele meg a Dakarra készülős edzőmotorjával… Háthooooogyaviharbanemotoroznéééék!

Egy dakarossal motorozni, hát agyhalott lennék ha kihagynám! Hogy én már mióta nézegetem azt a versenyt, és mióta ott bujkál a zsigereim között, hogy én oda mennyire elmennék, motorozni, autózni, fotózni, videózni, felnit pucolni, vagy bármit…

Na szóval akkor ki is ez a LallerKTM, meg mi ez az 5 év meló, hogy a Dakarra menjen?

Anno a Horváth Lajos anyakönyvezésű úriember gondolt egy merészet jó néhány évvel ezelőtt, és 5 év kitartó munkájával elérte, hogy kijusson a Dakarra, és csütörtök óta élő nevezése van. Na jó, némi oltottsága volt a dologra, autószerelő végzettséggel és rallys múlttal már nem volt messze a motorozás. Emberünk az átlagember napi 8 órás melója és családja mellett heti 3 motoros és egyébként napi 2 edzéssel, számtalan bringás, súlyzós edzéssel, különleges kajaprogramokkal készül, és közben különböző motoros tereprallykon, akár Marokkóban 2800 km-es sivatagi versennyel is alapoz.

Szóval végre felvirradt a nap, és sikerült mérnöki pontossággal a kért helyszínen megjelennem és vérben forgó szemekkel motort és földpályát követelni tőle. Egészen barátságos volt, nem küldött el rögtön nagyon messzire, hanem békés mélygarázsba vezette a négykerekű paripámat, majd megmutatta mindkét gyakorló vasat, és még választhattam is a két guriga közül melyikkel menjek: KTM 450 EXC, a nagyobbik meg egy KTM 450 Rally.

Az utóbbi 5 év jelentősebb eredményei:
– 2011. Slovakian Baja Poprad, motoros 1. hely
– CEZ-kupa motoros bajnoki cím
– 2012. Aqua-Palace Európa-bajnoki 2. hely
– Baja Carpathia Európa-bajnoki 2. hely
– Tereprali Európa-bajnokság 2. helyezés
– Európa-bajnoki 2. helyezés a 450 cm3 feletti kategóriában
– 2013. Romanian Baja Európa-bajnoki 2. hely
– Európa-bajnoki 2. helyezés a 450 cm3 feletti kategóriában
– Lengyel-bajnoki cím
– 2014. Túrkeve Kupa 2. hely
– Riverside Baja 2. hely
– Gyulai Várfürdő Kupa 2. hely
– 2015. Riverside Baja motoros 1. hely
– Hungarian Baja Világkupa-futam 6. hely
– OiLibya Rally Világkupa-futam 30. hely

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Azért az az utolsó világkupa 30. hely szerintem elég sokat mondó… fogjuk emberünk nevét még sokszor hallani, úgy érzem…

Nézegettem a szervizkocsit, tipptop berendezve, tök egyszerű paraszti józan ésszel, és ahogy sejtettem a kivitelezésből, egyszemélyes volt a teljes menetfelszerelés. Lali gyakorlatilag önállóan egy szervizkocsival, ráakasztva a trélerrel bárhol és bármikor meg tud jelenni egy versenyen, mert elég klasszul összerakta a motyót.

Átöltöztünk játszóruhába, magamra akasztottam a fotómasis táskát, majd kicsapattunk a földpályára, útközben néhányszor majdnem lemaradtam, aztán csak sikerült menteni a mundér becsületén, hiába mászkált a hátam mögött a nyakamban lévő öt-hat kilós fotóstáska. Hát persze, hogy beválasztottam a kicsi idegesebbik gurigát, aztán persze később a másikat is ki kellett próbálni. Érdekesmód nekem a nagyobbik szimpatikusabb volt, az nyugisabb motor.

Aztán leraktam magamról a táskát, és próbáltam követni a pályán a tempót, amit a Lali diktál… Mint a csigának, úgy guvadtak a szemeim, hogy hová teszi a lábát, merre ad gázt, mikor vált vissza meg ilyenek… persze egyenesítve csalnom kellett az almafás girbegurbás résznél, hogy ne maradjak le, de aztán a másfeledik körnél már csak kezdtem lemaradni, sőt, másodikra már ótvarlassúnak éreztem magam, ahogy a pálya másik végén üvöltött a motorja a visszafordítóban, úgyhogy bánatosan ki is álltam, nehogy leamortizáljam az utóbbi 5 évi belerakott melóját, ha benézem az útvonalat és szembehajtok vele.

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük