A szezon legjobban várt tesztje: Honda CL 500 Scrambler 2023
Az idei motoros szezon legjobban várt motortesztje volt számomra a Honda CL 500 Scrambler. Mikor pedig a húgom Floridából írt, hogy vett egyet, még jobban fellelkesültem.
Az már csak hab a tortán, hogy a húgom pont ugyanebben a narancssárga-metál (hivatalos nevén candy energy orange) színben vette meg a CL 500-at. Ő egyébként a 750-es Shadowját cserélte le (Azt, amivel én is motoroztam, amikor kint jártam náluk látogatóban 2015-ben) abban a reményben, hogy a Scramblerrel könnyebben boldogul majd. A férje egyébként egy Triumph Scramblerrel jár, szóval mostmár scrambler family lettek.
Visszatérve a színre: nekem nagyon tetszik ez az élénk narancssérga, és amikor ezt elmondtam a húgomnak is, hogy örülök, hogy ezt választotta, teljesen lelombozott, hogy ő azért ezt vette, mert nem volt más. Úgy tervezi, hogy átfesteti vagy átmatricázza később, hogy passzoljon a többi felszereléséhez. Monjuk az én rózsaszín cuccaimhoz sem igazán passzol ez a szín.
Ami miatt nagyon vártam ezt a tesztet az az, hogy ebbe a scramblerbe a CMX 500 motorblokkját szerelték bele, és mivel a Honda kis bobberét nagyon megkedveltem, azt gondoltam, hogy ez is szerelem lesz. Főleg, hogy a kicsivel magasabb felépítése miatt talán jobban passzol majd méretben is hozzám. Szerintem amúgy látszik is a CL-en, hogy rokoni szál fűzi a kisebbik Rebelhez, pl. a tank formája miatt, de végül mégsem érte el azt a hatást, amit vártam tőle.
A kezelése amúgy nagyon egyszerű. Már a markolaton látszik, hogy a klasszikus, hondás kezelőszerveket kapta, a jobb oldalon az indítógomb és a nagy piros gyorsleállítógomb mellett a vészvillogó kapcsolója kapott helyet, a bal oldalon pedig az index, a duda és a világítás kapcsolója helyezkedik el. A műszereket tehát nem bonyolították túl, a kerek kijelző is ugyanaz, mint a kis Rebelen, és a gyujtáskulcs is a bal oldalon, a térdem környékén kapott helyet.
Engem a Scrambler megjelenése egyébként az MZ-re emlékeztetett, amin vezetni tanultam anno 1995-ben… és az üléspozíció is nagyon hasonló ahhoz, ahogy a motor vezetése is hasonlóan egyszerű – bár akkoriban még nem tűnt annak. A kuplungja nagyon puha, nem kell Popeynek lenni, hogy behúzzuk, és a váltó is könnyen jár, nem csattan, és pontosak a sebességfokozatok is.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Valószínűleg az alkatom miatt – hosszabb a felsőtestem, mint az átlag – az üléspozíció nem volt olyan kényelmes, mint a kis Rebelen. A magasabb, 790 mm-es ülés miatt a kormány pozícióját alacsonynak éreztem, emiatt a kissé előrehajlott testhelyzet miatt hamar elfáradt a hátam. Hazafelé a szalonból az M0-áson olyan érzésem volt, hogy letép a motorról a szél… a 200 kg alatti súly miatt könnyedén dobáltak a széllökések nagyobb sebességnél, ami elég félelmetes volt 110 km/óra felett.
Nézd meg a videót is! (És iratkozz fel a YouTube Csatornánkra!)
Ezután úgy döntöttem, hogy nem erőltetem a pályázást a teszt hátralevő részében, így egy átlagos, hétköznapi felhasználásra álltam be. Mentem vele ide-oda, kirándultunk a kislányommal, egy rövid időre lemerészkedtünk az aszfaltról is, de a 90 km/órás sebességet nem léptem át. Az eredmény az lett, hogy amikor visszavittem a szalonba a tesztmotort, azt mondták, hogy ilyen keveset (3,5 litert) még egy tesztpilótánál sem fogyaztott a CL500 Scrambler.
Mindezekel együtt szerintem jó kis motor lett ez a Scrambler. Inkább kezdő sofőröknek ajánlom, én legalábbis annak idéjén boldog lettem volna egy ilyen motorral. A Honda számos extra felszerelést kínál a modellhez – kis fejidom, hátsó doboz, oldaltáska, markolatfűtés, első sárvédő – amivel nem csak külsejében tehetjük egyedivé a Scramblerünket, hanem a hétköznapokban vagy a túráinkon is hasznosak lehetnek.
A húgom azóta részt vett egy vezetéstechnikai tréningen, és azt ígérte, hogy készít majd videókat arról, hogy hogyan boldogul a Scramblerrel. Ha küld ilyet, akkor felteszem a Csajokamotoron YouTube csatornára is. Iratkozz fel te is, ha eddig még nem tetted meg!
Honda CL500 Scrambler műszaki adatok
Furat × löket (mm) | 67 x 66,8 |
Keverékképzés | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Kompresszióviszony | 10.7:1 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 84 g/km |
Összlökettérfogat (cm3) | 471 ccm |
Motortípus | Folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, soros, négyütemű, négyszelepes, kéthengeres |
Teljesítmény | 34 kW (46.6 LE) @ 8500 ford./perc |
Forgatónyomaték | 43,4 Nm @ 6250 ford./perc |
Olajmennyiség (liter) | 3,2 liter |
Indítás | Elektromos |
Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) | 12V 7Ah |
Villaszög | 27° |
Méretek (HxSzxM) (mm) | 2175 mm x 830 mm x 1135 mm |
Alváztípus | Acél hídváz |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 12 liter |
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km) | 3,6 l/100 km |
Szabad hasmagasság (mm) | 155 mm |
Saját tömeg (kg) | 192 kg |
Ülésmagasság (mm) | 790 mm |
Utánfutás (mm) | 108 mm |
Tengelytáv (mm) | 1485 mm |
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel |
Végáttétel | Lánc |
Sebességváltó típusa | Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó |
12V csatlakozó | Opcionális |
Műszerek | Folyadékkristályos műszeregység, két napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző és váltókapcsolásra figyelmeztető jelzés |
Hátsó lámpa | LED |
Automatikus Vészvillogó | Igen |
Fényszóró | LED |
ABS rendszer | 2 csatornás |
Első fék | 310 mm átmérőjű tárcsa, kétdugattyús féknyereg |
Hátsó fék | 240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg |
Első felfüggesztés | 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópvilla 150 mm-es rugóúttal |
Hátsó felfüggesztés | 45 mm-es acélcsövekből összeállított lengővilla, kétoldali rugóstag, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítés |
Első abroncs | 110/80R19M/C 59H |
Hátsó abroncs | 150/70R17M/C 69H |
Felni elöl | Öntött alumínium |
Felni hátul | Öntött alumínium |