fbpx

Városi mutatványozós: Honda CB 1000R ABS Special Edition

A Horimoto Racing Team versenyzőnőjével, Majzik Ibolyával teszteltük a Honda új naked típusát. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a vonzó design mögé nézve a motor mindennapi használata is olyan vonzó-e a nők számára mint amennyire az első látásra tűnik.

A Honda kedvelt típusai közé tartoznak a Hornet család tagjai, melyeket 600-as és 900-as motorblokkal szereltek, hogy jobban megfeleljenek egy szélesebb vásárlói rétegnek. A 2009-es évi újításoknál a gyár már nem akart fantázianevet használni, ettől eltekintve ez a típus egy teljesen új konstrukció, bár a motorblokk terén egy gyorsasági motorkerékpár szívét használja felhasználóbarát módon átalakítva.

 

A motor annyira jól sikerült design és teljesítmény területén is, hogy talán mégis megérdemelt volna egy jó csengésű fantázianevet. De ezt majd a vásárlók úgyis magunknak alakítják. A design egy kicsit eltér a Honda klasszikus elemeitől. Ez első ránézésre a laikus számára is megkülönböztethető. A hátsó kerék formatervezése, mind férfi, mind női szemmel szembetűnő, ami a fejidomról is ugyanúgy elmondható.

Műszaki adatok

Motor:
vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes DOHC, soros, négyhengeres
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Furat x löket: 75 x 56,5 mm
Kompresszió viszony: 11,2:1
Teljesítmény:
92 kW (126 LE) @ 10000 1/min
Nyomaték:
100 Nm @ 8000 1/min
Váltó: 6 fokozat
Első futómű:
Ø 43 mm fordított teleszkópvilla, fokozatmentesen állítható előfeszítés, nyomó- és húzófokozat, 120 mm rugóút
Hátsó futómű:
Gáz csillapítású HMAS központi rugóstag, 10 fokozatban állítható előfeszítés és fokozatmentesen állítható húzófokozat, 128 mm rugóút
Ülésmagasság: 825 mm
Tengelytáv: 1445 mm
Üzemanyag tartály: 17 l
Útra kész tömeg: 217 (*222) kg
Ára reg.adóval: 2 698 000 Ft
+ ABS: + 200 000 Ft
+ Special Edition felszereltség:
+ 150 000 Ft

Ebben a kategóriában a küllem és a teljesítmény területén szinte nem is találni méltó vetélytársat, hisz a gyár a típus kialakítása során kiemelkedő figyelmet fordított az utca motorosának igényeire. Például a naked motoroknál állandó problémát jelentő áramvonal hiányba még a fejidom különleges kialakítása is besegít.

Mikor a motor felé közeledünk, messziről látszik, hogy nem lesz problémánk a felszállással. Az üléspozíció viszonylag alacsonyan van, így nem jelent gondot egy kb. 165 cm magas nő számára az elindulás, megállás, parkolás. Ami szembetűnő még a farokidom karcsú kialakítása mellett, az ülés velúr bőr bevonata, ami javítja a komfortérzetet, nem csúszkál rajta a motoros. Sőt még segítséget nyújt az utasülés közti magasságdifferencia is.

Kényelmi szempontból a váltó olyan, mint kés a vajban, könnyen kezelhető, precíz, pontos, amit a Hondától már megszokhattunk. A motoron ülve egyszer sem érezzük azt – bármilyen magasak vagyunk – hogy a lábunk elzsibbad a kényelmetlen üléspozíciótól. Az első kilométerek megtétele után máris érezhető a motor kiváló teljesítménye és az alsó fordulatszám-tartományban lévő nyomatékdinamizmus. Így az utca motorosának nem kell azzal foglalkozni, hogy a motort állandó magasabb fordulatszámon tartsa. Ennek eredményeképpen teljesen mindegy, hogy két személlyel motorozunk vagy egyedül, szinte megfeledkezhetünk arról is, hogy azzal foglalkozzunk hányadik fokozatban vagyunk. Sokaknak talán éppen ezért hiányozhat a fokozatkijelző.

Amint bekeveredünk a városba, ott érezhetjük igazán, hogy a motor meglepően fordulékony, és ha a kocsisort szeretnénk kerülgetni a kormány szélessége egyáltalán nem zavarja ilyesfajta attrakcióinkat. A kezelőszervek a jól megszokott Honda kialakítást mutatják, viszont várnánk már valami új designt a kapcsolóegységek területén. Az első komolyabb fékezésnél, szinte hihetetlen, hogy a motor milyen biztonsággal és milyen rövid idő alatt lassul és áll meg. A szezon elején a Honda Hungary jóvoltából alkalmunk volt a fékeket tesztelni vizes és homokos aszfalton egy zárt pályán. Természetesen az utcán sokkal több veszélyforrással találkozhatunk, ahol nagy segítséget nyújt az új fejlesztésű ABS-es fékrendszer.

Ezzel a típusával a Honda sikeresen megalkotta azt a motort, amit nem lehet kimondottan kategorizálni vásárlói szempontból. Sportos, kényelmes, dinamikus, könnyen kezelhető. Ezáltal ugyanolyan vonzó lehet a trendi, városi „mutatványozós” fiataloknak és akár a túrázni vágyó férfiaknak. Azoknak, akik kedvelik sebességet, és sokat motoroznak két fővel, illetve az olyan nők számára, akik egy kényelmes, de erőteljes motoron szeretnék megkergetni az erősebb nem tagjait.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x