KiemeltMotorokMotortesztek

A szezon legjobban várt tesztje: Honda CL 500 Scrambler 2023

Az idei motoros szezon legjobban várt motortesztje volt számomra a Honda CL 500 Scrambler. Mikor pedig a húgom Floridából írt, hogy vett egyet, még jobban fellelkesültem.

Az már csak hab a tortán, hogy a húgom pont ugyanebben a narancssárga-metál (hivatalos nevén candy energy orange) színben vette meg a CL 500-at. Ő egyébként a 750-es Shadowját cserélte le (Azt, amivel én is motoroztam, amikor kint jártam náluk látogatóban 2015-ben) abban a reményben, hogy a Scramblerrel könnyebben boldogul majd. A férje egyébként egy Triumph Scramblerrel jár, szóval mostmár scrambler family lettek.

Visszatérve a színre: nekem nagyon tetszik ez az élénk narancssérga, és amikor ezt elmondtam a húgomnak is, hogy örülök, hogy ezt választotta, teljesen lelombozott, hogy ő azért ezt vette, mert nem volt más. Úgy tervezi, hogy átfesteti vagy átmatricázza később, hogy passzoljon a többi felszereléséhez. Monjuk az én rózsaszín cuccaimhoz sem igazán passzol ez a szín.

Ami miatt nagyon vártam ezt a tesztet az az, hogy ebbe a scramblerbe a CMX 500 motorblokkját szerelték bele, és mivel a Honda kis bobberét nagyon megkedveltem, azt gondoltam, hogy ez is szerelem lesz. Főleg, hogy a kicsivel magasabb felépítése miatt talán jobban passzol majd méretben is hozzám. Szerintem amúgy látszik is a CL-en, hogy rokoni szál fűzi a kisebbik Rebelhez, pl. a tank formája miatt, de végül mégsem érte el azt a hatást, amit vártam tőle.

Honda CL500 Scrambler 2023 motorteszt

A kezelése amúgy nagyon egyszerű. Már a markolaton látszik, hogy a klasszikus, hondás kezelőszerveket kapta, a jobb oldalon az indítógomb és a nagy piros gyorsleállítógomb mellett a vészvillogó kapcsolója kapott helyet, a bal oldalon pedig az index, a duda és a világítás kapcsolója helyezkedik el. A műszereket tehát nem bonyolították túl, a kerek kijelző is ugyanaz, mint a kis Rebelen, és a gyujtáskulcs is a bal oldalon, a térdem környékén kapott helyet.

Engem a Scrambler megjelenése egyébként az MZ-re emlékeztetett, amin vezetni tanultam anno 1995-ben… és az üléspozíció is nagyon hasonló ahhoz, ahogy a motor vezetése is hasonlóan egyszerű – bár akkoriban még nem tűnt annak. A kuplungja nagyon puha, nem kell Popeynek lenni, hogy behúzzuk, és a váltó is könnyen jár, nem csattan, és pontosak a sebességfokozatok is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Valószínűleg az alkatom miatt – hosszabb a felsőtestem, mint az átlag – az üléspozíció nem volt olyan kényelmes, mint a kis Rebelen. A magasabb, 790 mm-es ülés miatt a kormány pozícióját alacsonynak éreztem, emiatt a kissé előrehajlott testhelyzet miatt hamar elfáradt a hátam. Hazafelé a szalonból az M0-áson olyan érzésem volt, hogy letép a motorról a szél… a 200 kg alatti súly miatt könnyedén dobáltak a széllökések nagyobb sebességnél, ami elég félelmetes volt 110 km/óra felett.

Nézd meg a videót is! (És iratkozz fel a YouTube Csatornánkra!)

Ezután úgy döntöttem, hogy nem erőltetem a pályázást a teszt hátralevő részében, így egy átlagos, hétköznapi felhasználásra álltam be. Mentem vele ide-oda, kirándultunk a kislányommal, egy rövid időre lemerészkedtünk az aszfaltról is, de a 90 km/órás sebességet nem léptem át. Az eredmény az lett, hogy amikor visszavittem a szalonba a tesztmotort, azt mondták, hogy ilyen keveset (3,5 litert) még egy tesztpilótánál sem fogyaztott a CL500 Scrambler.

Honda CL500 Scrambler 2023 motorteszt

Mindezekel együtt szerintem jó kis motor lett ez a Scrambler. Inkább kezdő sofőröknek ajánlom, én legalábbis annak idéjén boldog lettem volna egy ilyen motorral. A Honda számos extra felszerelést kínál a modellhez – kis fejidom, hátsó doboz, oldaltáska, markolatfűtés, első sárvédő – amivel nem csak külsejében tehetjük egyedivé a Scramblerünket, hanem a hétköznapokban vagy a túráinkon is hasznosak lehetnek.

A húgom azóta részt vett egy vezetéstechnikai tréningen, és azt ígérte, hogy készít majd videókat arról, hogy hogyan boldogul a Scramblerrel. Ha küld ilyet, akkor felteszem a Csajokamotoron YouTube csatornára is. Iratkozz fel te is, ha eddig még nem tetted meg!

Honda CL500 Scrambler műszaki adatok

Furat × löket (mm) 67 x 66,8
Keverékképzés PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Kompresszióviszony 10.7:1
CO2-kibocsátás (g/km) 84 g/km
Összlökettérfogat (cm3) 471 ccm
Motortípus Folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, soros, négyütemű, négyszelepes, kéthengeres
Teljesítmény 34 kW (46.6 LE) @ 8500 ford./perc
Forgatónyomaték 43,4 Nm @ 6250 ford./perc
Olajmennyiség (liter) 3,2 liter
Indítás Elektromos
Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) 12V 7Ah
Villaszög 27°
Méretek (HxSzxM) (mm) 2175 mm x 830 mm x 1135 mm
Alváztípus Acél hídváz
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 12 liter
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km) 3,6 l/100 km
Szabad hasmagasság (mm) 155 mm
Saját tömeg (kg) 192 kg
Ülésmagasság (mm) 790 mm
Utánfutás (mm) 108 mm
Tengelytáv (mm) 1485 mm
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel
Végáttétel Lánc
Sebességváltó típusa Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó
12V csatlakozó Opcionális
Műszerek Folyadékkristályos műszeregység, két napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző és váltókapcsolásra figyelmeztető jelzés
Hátsó lámpa LED
Automatikus Vészvillogó Igen
Fényszóró LED
ABS rendszer 2 csatornás
Első fék 310 mm átmérőjű tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék 240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg
Első felfüggesztés 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópvilla 150 mm-es rugóúttal
Hátsó felfüggesztés 45 mm-es acélcsövekből összeállított lengővilla, kétoldali rugóstag, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítés
Első abroncs 110/80R19M/C 59H
Hátsó abroncs 150/70R17M/C 69H
Felni elöl Öntött alumínium
Felni hátul Öntött alumínium

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük