fbpx

A nők, akik nyomot hagytak a Moto GP világbajnokságon

Ana Carrasco Moto3 2022

Ana Carrasco visszatérésével a gyorsasági motoros világbajnokságon újra van egy nő. Carrasco már korábban is versenyzett a moto 3-ban 2013-tól 2015-ig, majd a supersport 300-as kategóriában indult. A világbajnoki paddockban ő lett az első női versenyző, aki megnyerte az egyéni motorkerékpár körverseny világbajnokságot, amikor 2018-ban megszerezte a koronát.

Ebben az évben Ana Carresco visszatért a Moto 3-ba, de nem ő az egyetlen nő, aki a nagydíj paddockjában versenyzett. Nézzünk végig néhány úttörőt, mint például az amerikai Beryl Swain, aki 1962-ben első nőként vett részt GP-n. De ott vannak  még az angol Gina Bovaird, a német Inge Arends, Undine Krummer, Petra Gschwander, az ausztrál Linda Walsh és a finn Taru Rinne az 1980-as években, valamint az olasz Daniela Tognioli a 90-es években.

Az egyik versenyző nő, aki a leginkább kiemelkedett, a japán Tomoko Igata volt. A japán versenyző 1992-ben wild carddal vett részt a hazájában megrendezett nagydíjon. Két évvel később később csapatot kapott, és 1994-95 között részt vett a világbajnokságon. A legjobb eredménye a hetedik hely volt.

A 2000-es években a legtöbb női versenyző a 125 köbcentis kategóriában vett részt wildcarddal. Kath Thompson Ausztráliában 2001-ben indult. A cseh Marketa Janakova Brunoban 2003-ban, Candy Scott 2005-ben a Fülöp szigeteken állt rajthoz. 2007-ben a magyar Kovács Niki részt vett a Törökországban megrendeztett versenyen, de végül nem indult. A következő évben a cseh Andrea Toušková wildcarddal indult Brunóban, a francia versenyző Ornella Ognaro szintén wildcardosként vehetett részt 2009-ben a hazai nagydíjon.

Nézd meg a videót is!

2011-ben az ausztrál Avalon Biddle vett részt hazai versenyén a 125-ös kategóriában, majd a spanyol Maria Herrera 2013-ban érkezett először a Moto 3 -ba wildcarddal, mivel a spanyoloknál küzdött a nemzeti bajnoki címért Fabio Quartararo ellen 2017-ig teljes munkaidőben versenyzőként.

Herrera egyébként a legtöbb nagydíjra való nevezéssel rendelkező nő 53 nevezéssel, jelenleg pedig a MotoE osztályban indul. Carrasco szorosan mögötte van, és hamarosan meg is előzheti őt ebben a szezonban a nevezések számában.

A nagyobb kapacitású gépek versenyében két név emelkedik ki, különösen motorversenyző nők közül: Katja Poensgen a 250 köbcentis világbajnokságban az Olasz GP-n elért 14. helyezéssel ért célba, ami az első alkalom volt, hogy egy nő ezen a versenyszinten pontszerző helyen végzett. A német versenyző 2001-ben és 2003-ban az Aprilia Honda színeiben versenyzett.

Az intermediate osztályban a valenciai wildcardos Elena Rossel neve is kiemelkedik. 2011-ben aragóniában és valenciában, majd a következő évben egy morowaki gyorsasági versenyen is részt vett.

A legutóbbi, aki részt vett a kategóriában, Nina Prince volt aki wadkártyásként Németországban vett részt 2014-ben. Az utolsó nő, aki részt vett a világbajnokságon, Shizuka Okazaki volt, aki 2016-ban és 2018-ban Moto 3-ban wildcarddal teljesítette a hazai nagydíjat.

Most Ana Carrasco ismét felveszi a fáklyát, hogy még több sikert érjen el és törje az utat a motorversenyző nők előtt.

 

Címlapkép

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x