KiemeltMotorokMotortesztek

A Kawa formás popójú dizájnervasa: Kawasaki VN900 Custom 2013 Teszt

kawasaki vn 900 custom 2012 15Ránézel és a csopperes lelkivilágúak azonnal szerelembe borulnak: gyönyörűséges gömbölyű formák mindenütt, harmonikus lámpa a hátsó sárvédővel, művészien muzsikáló kellemesen hangos dobok szimfonikusokkal, sehol egy szöglet, csak mesteri ívek, és maga a vizuális élvezet. Egy szóval: gyönyörű.

Aztán jön a realitás. A kormány ugyan tekintélyesen széles, de az ideális testtartás kanyarodás közben igencsak előre dőlős és kapaszkodós, ugyanis ha nem születtél gorillának, vagy a féket, vagy a kuplungot nem éred el közben. A testtartás klasszikus U-szög pozíció, 120 felett már hasizomból kell tartani a lábadat, hogy ne vigye le a menetszél. Na de hát a szépségért szenvedni kell…

A tankra épített műszerfal menet közben lenézegetős, ez sem annyira kényelmes, de legalább egyedi. Fordulatszámmérés nincs, csak a km/h látható jól, a többit böngészni kell: picike a motorhőmérséklet lámpája és a neutralé meg az indexeké is. Van még egy napi kilométer számláló meg egy olajlámpa is miniben, aztán kifújt, de legalább a tank üzemanyagmérője mutatós és egészen precíz.

Utasnak nem sok helye van, de még kapaszkodója se nagyon, ő szenvedi meg leginkább a szép külsőt a pici és kemény ülésen. Ennyi hátránya van a vasnak, de nézzük a jó oldalait:

kawasaki vn 900 custom 2012 05

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
  • szép, és mindenütt megcsodálják, a fényes-fekete alkatrészeiben pedig előszeretettel fényképezkednek,
  • a motorral megjelenve a hozzá nem értők erőteljes presztizsnövekedést mutattak,
  • a „hűdeszép” és „hűdenagy” jelzőkkel illetve a vasat, „mikor mész megint találkozóra, elviszel vele?”, stb. típuskérdések generálására ideális,
  • a csopperes réteg tisztelttel köszönti szembejövet az úton, és mivel sokan nem ismerik, érdeklődve barátkoznak vele álltában,
  • igazi nunimágnes a vas, a lehajtott bukónál pár tinilány utánam integetett, de inkább nem zavartam meg a műélvezetüket a bukó felnyitásával…, felnőtt nők is rám mosolyogtak…
  • igen határozott a gázra a cruiserbe épített 900 cm3-es erőforrás, a V2-es blokkot hallgatni is, nemcsak kergetni jó útközben,
  • a váltó kattanós, de határozott mozdulatokkal jól kezelhető még U-szögesen ülve is,
  • egyenesben festői módon lehet elmotorozni vele a naplementébe, hegyi utakon viszont kínszenvedés az alacsony súlypont és a széles kormány a fentebb említett okok miatt, vagy elég nagyra kell nőni a vashoz,
  • a súlya elég nagy (279 kg) viszont mivel elég alacsony, ez annyira nem zavaró, lábbal kényelemesen navigálható parkolás közben is,
  • nem forogja szét az agyát, csupán 50 pacit préseltek ki a szerkezetből, de azok egyenletesen, szépen húznak, büszkén cirkálhatunk vele,

Kinek ajánlanám?

Még több kép a galériában

Elég nyugodt a szerkezet, és hiába a nagy köbcenti, már két-három szezonnyi gyakorlattal (és elég hosszú karral) rendelkezőnek már oda merném adni. Összességében kicsit kávézócirkáló is, meg találkozóra is látványos, presztizsnövesztő, rövid utakra, ha utas is van, városok közti rövidebb túrákra. Látványmotorozáshoz, nyugodt tempót kedvelőknek, örömmotorozóknak és easy ridereknek.

Műszaki adatok:

BLOKK

Motor típus Folyadékhűtéses, négyütemű, V2
Lökettérfogat 903 cm³
Furat x Löket 88.0 x 74.2 mm
Kompresszióarány 9.5:1
Szelepvezérlés SOHC, 8 szelep
Üzemanyagellátás/Karburátor Üzemanyagbefecskendezés: ø34 mm x 2
Gyújtás Digitális
Indítás Elektromos

VÉGHAJTÁS

Áttétel 5 sebesség

VÁZ

Váz típus Dupla bölcsőváz, acél
Villaszög / Utánfutás 33º/182 mm
Rugóút, első 150 mm
Rugóút, hátsó 103 mm
Gumi, első 80/90-21M/C 48H
Gumi, hátsó 180/70-15M/C 76H
Kormányzási szög, bal / jobb 36º / 36º

FELFÜGGESZTÉS

Felfüggesztés, első 41 mm-es teleszkópvilla
Felfüggesztés, hátsó Uni-Trak

FÉKEK

Fék, első Szimpla, 300 mm tárcsa
Fék, hátsó Szimpla 270 mm tárcsa

MÉRETEK

Méretek (H x Sz x M) 2405 x 895 x 1120 mm
Tengelytáv 1645 mm
Ülésmagasság 685 mm
Üzemanyagmennyiség 20 liter
Menetkész tömeg 278 kg

TELJESÍTMÉNY

Maximális teljesítmény 50 LE (37 kW) / 5700 fordulaton
Maximális nyomaték 78 N·m / 3700 fordulaton

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük