Hírek

Újraéled a lengyel legenda

sokolAz elmúlt években sok Kelet-európai, leginkább a két világháború közötti időkből származó motormárka tért vissza termékeivel – néha ugyan csak kis volumenű termeléssel, és néha kivételes különlegességekkel.

 

A legújabb ilyen a Sokol, amely az 1930-as években gyártotta termékeit Lengyelországban. Kezdetben Harley-Davidson stílusú katonai motorkerékpárt gyártott a CWS cég (Central Automotive Workshops), majd 1934-ben átvette a termelést a PZlnz, és 1939-ben legyártották a 600 RT túramotort, majd a robosztus, és nehéz Sokol 1000-t (amit CWS 1000 és M111 néven is ismerhetünk) mutatták be lengyel hadseregnek és a civil közönségnek.

Az új Sokolról azt mondták, hogy „ultramodern szerkezet jellemzi”, és hogy „olyan erős, és büszke mesteremberek fogják kézzel készíteni Lengyelországban, akik tapasztaltak a motorépítésben.”

A cég azt mondja, hogy „ csak minőségi lengyel, és amerikai alkatrészeket fogunk használni” és 2 merev vázas modellre összpontosítanak – a Sokol 1000 típusra, amely 1300 cm3-es V-motor, és a Sokol 2000 típusra, amely 1800 cm3-es és szintén V motor.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A cég elmondása alapján a céljuk az, hogy 2013 év végéig 30 db motorkerékpárt állítsanak elő a Sokol 1000 prototípusából.

A motor alapja a 1938-ban gyártott motor lesz, léghűtéses, 80 köbhüvelykes (1310 cm3-es), „V2″ elrendezésű, elektronikus gyújtással, önindítóval, 4 dugattyús féknyergekkel, 5 fokozatú sebességváltóval, szíjas primer és láncos véghajtással, 18 colos alumínium kerekekkel, 60-80 lóerő közötti teljesítménnyel, 160 km/órás végsebességgel, és a 13 literes tankkal, ami 250 km megtételéhez elegendő üzemanyagot jelent.sokol 1

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük