A Harley önálló márkacsaláddá teszi az elektromos LiveWire-t
A Harley-Davidson egy május 10-én a befektetőkhöz eljuttatott sajtóközleményben jelentette be „a LiveWire, mint teljesen elektromos márka bevezetését”.
Kezdetben úgy tűnhet, hogy ez egy nem nagy ügy, „nincs itt semmi látnivaló” történet, csupán egy kísérlet arra, hogy felfrissítsék a 2019-ben elindított LiveWire elektromos motorkerékpár elakadt lendületét. A kulcsszó itt azonban a „márka” – a Harley a LiveWire-t (ha ez a helyes kifejezés) egyetlen, konkrét modellből egy egész EV-megoldáscsaláddá emeli.
Ezzel nyilvánvaló, hogy igyekszik kihasználni azt, ami a LiveWire két évvel ezelőtti bevezetésekor elsöprő sikert aratott – nevezetesen az általa keltett hype-ot és márkaképességet. Az a multimédiás siker, amelyet a Harley a LiveWire-projekttel elért, példátlan volt, akár a Harley, akár bármely más, már befutott motorkerékpár-gyártó villamosításba való betörése esetében.
Persze a profil már legalább hét éve marinált, mire az első „fém” a kereskedésekbe került – a Harley első LiveWire-bemutatója 2014-ben volt, amikor a modell bemutatóturnét tartott az Egyesült Államokban, Európában és azon túl is. Addigra már legalább 24 hónap intenzív mérnöki és tervezési munka folyt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A „LiveWire” több mint egy motorkerékpár
A HardWire-hez képest a legtöbb gyártó mostanra már a hagyományos játékszabályok szerint olyasmit akarna elvetni, ami még messze van attól, hogy bármilyen pozitív megtérülést biztosítson a befektetéseknek. Különösen egy olyan gyártó esetében, amely alig négy éven belül másodszor iszik a stratégiai átrendeződés kútjából, de nem így a Harley-Davidson azon újítása, amelyet a Jochen Zeitz vezérigazgató által a kormányhoz ragadott 12 hónap alatt látunk kialakulni.
Aquamannak már megvolt, most Magyarországra is megérkezett az elektromos Harley
Ehelyett a Harley „megduplázza” a „márkába” való eddigi befektetését azzal, hogy úgy pozicionálja (a Serial-1 E-bike-okat leszámítva), hogy mindannak a bajnoka legyen, ami Milwaukee-ból az elektromos motorkerékpárok tekintetében az elkövetkező hónapokban és években érkezik.
„A LiveWire több mint egy motorkerékpár” – áll a közleményben. „A LiveWire azt tervezi, hogy újradefiniálja az elektromosságot, a legjobb élményt nyújtva a városi motorosok számára, személyiséggel és lélekkel. A LiveWire egyedülálló kapcsolatot teremt a motoros és a jármű között. Ma kezdődik a LiveWire utazásának következő fejezete”.
A Harley hivatalosan soha nem közölte a LiveWire eladási számait – a pénzügyi beszámolóban sem részletezik őket. Nyílt titok azonban, hogy a számok messze elmaradtak a várakozásoktól, és alatta maradtak mindannak, ami megfelelő megtérülést jelentene.
A hype által generált ismertség azonban pénz a bankban egy olyan márka számára, amely az eladások hiánya miatt nagyrészt sértetlen maradt, és nagyrészt távol áll minden tehertől azon demográfiai csoportok körében, akik valószínűleg a legkorábbi elektromos motorkerékpár-elfogadók lesznek.
Merész kijelentések egy olyan technológia esetében, amelynek elsődleges Achilles-sarka (minden gyártó kezében) széles körben elfogadott tény, hogy az elektromos hajtásláncok nem hasonlítanak és valószínűleg soha nem is hasonlíthatnak a belsőégésű motorok zsigeri és dinamikus élményéhez.