A Budapest-Bamako 4-7. napja
Kedden reggel 10-kor a Budapest-Bamako indulóinak zöme megpillantotta Afrika partjait . Közel 110 csapat kelt át a Földközi tengeren a spanyol Almeriából a marokkói Nadorba reggel. A sztár csapatok közül – mindenki legnagyobb meglepetésére – korán reggel befutott a kikötőbe a 117-es Velorex. E sorok írásakor már ők is az afrikai kontinensen várják az éjszakát. Velük együtt a Wartburg csapat is sikeresen átjutott a túlsó partra.
A 7. nap krónikája
Reggel 7 órakor a marokkói Tatából startolt el a Budapest-Bamako mezőnye. A mesebeli Dzsbel Szarhro hegység előző napi etapja rendesen megtépázta az autókat, de reggelre minden nagyobb problémát sikerült megjavítani.
Bár a 140-es SZKBE csapat pár kilométer után lerobbant ismét, de az arra járó BKV busz felvette néhány utasukat, és jegy ellenében elszállította őket a legközelebbi városig. Derül ki a BKV sajtközleményéből. Ott sikeresen megszervezték a mentést, így mire a bevontatott jármű odaért, már felkészülve várták a helyi szerelők őket.
A 122-es csapat tagjai Villám Tibor és Molnár Tibor még egy kedves kötelességüknek tettek eleget. A magyarországi Tata városa ajándékokat küldött a marokkói Tatának. Fogadásukra összesereglett a város apraja nagyja. Magyar népviseletbe öltözött gyerekek és a városka polgármestere üdvözölte őket. Közös teázással és tánccal köszönték meg a kedves ajándékokat.
A mai verseny erősen szétzilálta a mezőnyt. Egy elírás került az itinerbe, így sokan, akik nem észlelték időben a hibát hamar az algériai határon találták magukat. Óvás nem történt. Tulajdonképpen a póruljártak még hálásak is voltak az élményért, és semmivel össze nem hasonlítható természeti csodákért, ami útközben fogadta őket. Az apró falvak egyszerű szépsége, a helyiek kedvessége és vendégszeretete mindenkit kárpótolt a nehézségekért.
Történt ma egy olyan eset is, ami sajnos néha előfordul a hosszú összezártság miatt. Az egyik csapat két tagja annyira összeveszett egymással, hogy egyikük ott hagyta a másikat az útszélén hálózsák és étel nélkül és továbbhajtott. A szerencsétlenül járt felet végül az M1-es rajtszámú Coimbra Racing mentor csapat vette fel és szállította a napi etap céljába. A bamakósok összetartására jellemző, hogy a srác nem maradt étel és meleg takaró nélkül. Az érintettek nevük elhallgatását kérték.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ma a 23-as rajtszámú Brilum Dream Team feladta a versenyt. „Kardántengelytörés miatt nem tudunk tovább versenyezni,” ─ mondta Bartal Attila. „de Bamakóig lemegyünk” ─ tette hozzá.
A Daciaval Bamakóba csapata ma este ért a tegnapi táborhelyre, Tatára. Egész éjjel és nappal vezettek, hogy utolérjék a mezőnyt. A 31-es kis Polskit tegnap Zagorában pofozták helyre. A pilóták még mindig úton vannak a mai táborhoz.
A mai etap vége egy elhagyott katonai támaszpont Tan-Tan városától 70 km-re, ahol a beérkezőket a 7-es csuklós Ikarus busz csapata várta csapolt sörrel, tánccal, diszkó gömbbel, és minden egyéb party kellékkel. A hangulat kiváló. Mindenki reménykedve várja a holnapi szakaszt, melynek vége a nyugat szaharai Dakhla városa lesz. A táv 650 km, főleg kő- és homoksivatag.