fbpx

A Budapest-Bamako 11-13. napja

bamako2008 1318A sivatagi vihar egész éjszaka tombolt. Reggelre a maroknyi bátor versenyző, akik az óceán partján töltötték az éjszakát, teljesen betemetve találta sátraikat. A 40 versenykategóriában induló közül reggel 7 órakor csak 12-en vették át a napi feladatlapokat. Sokakat a dagály tartott távol az éjszakai befutótól, sokakat a homok tartott fogságban.

A 13. nap krónikája 01. 24. 

Ma hajnalban katonai kísérettel gördültek ki a bamakos csapatok a mauritán Tidjikja város melletti bozót kempingből. A mai etap volt az eddigi összes Budapest-Bamako legkeményebb szakasza. A reggeli eligazításon sokan megrémültek a viszontagságos úttól és inkább az egyszerűbb aszfalt utat választották.

Még a legjobban felszerelt versenyautókat is megviselte a mai 490 kilométeres táv. A köves, sziklás útszakaszt kiszáradt folyómedrek és hatalmas homokdűnék követtek. Estére mindössze 5 csapat érkezett be időben a célba.

A versenyben az élen egyre ádázabb a küzdelem. A második helyen álló Pappas Team ma elhasználta az összes pótkerekét. Ugyan egy sivatagi faluban megjavították a gumijaikat, de így sem tudtak pontot szerezni. Már annak is örültek, hogy nem kellett a dűnék között éjszakázniuk.

Ma délben az etapon található El Geddiya-ban ünnepélyes, de kissé kaotikus körülmények között átadták azt a kutat, amelyet a Budapest-Bamako résztvevőinek adományából ástak ki. Balogh Sándor, az Afrika Magyar Egyesület elnöke köszöntötte a település elöljáróit. Majd Bóna Ildikó, Miss Hungary ünnepélyesen átadta a piros, fehér, zöld kutat, amit egy fordítási hiba miatt, piros, sárga, zöldre festettek.

Tam-tam dobok, táncosok és a vének tanácsának kultúrprogramja tette az eseményt emlékezetesebbé. Majd az egyik csapat váratlanul müzli szeleteket kezdett el dobálni autójukból, mire elszabadult a pokol. Ekkor megjelentek a szuvenír árusok és a koldusok is, Bóna Ildikó pedig az életét féltve menekült vissza a váltó hibákkal küszködő Coimbra Racing Team mikrobuszába. A mai napon megtörtént az első baleset is. A Budapest-Bamako egyik mauritán szervezője autójával a Noukchott-Kiffa szakaszon felborult és fejsérüléseket szenvedett.

A 31-es kis Polski ma végképp bedobta a kulcsot. Az angol fiúk 150 Euroért eladták az autót Alegben. A 25-ös Mini Morris-ra is hasonló sors várhat az elkövetkező napokban, őket a Daciaval Bamakoba csapat szerelői vontatták egész álló nap. A 00-ás VW Bogárban pedig eltört a tegnap Noukachottban házilag gyártott alkatrész. A Bogár úgy néz ki Kiffában marad, és majd egy későbbi időpontban hozzák vissza Budapestre. A három napja eltűnt, majd végül előkerült 16-os Tito Alba csapat tagjai ma nem versenyeztek, inkább felfedeztek. Kiffától 75 kilométerre keletre egy oázisban sivatagi krokodilokat találtak. “Huszonegy darabot számoltunk meg ezekből az állatokból” – mondta Krasznai Imre. A sivatagi krokodilok abból a korból maradtak itt, amikor még a Szahara zöldellő erdő volt. Az evolúció során képessé váltak arra, hogy a jelenlegi sivatagi körülmények között is megéljenek. Ritkaság számba megy őket januárba látni, hiszen a száraz évszakban többnyire téli álmot alszanak.

Az esti a táborhelyen Kiffa kormányzója, rendőrfőnöke és a régió katonai főparancsnoka fogadta a futam szervezőit. Õk is köszönetüket fejezték ki, hogy a magyarok ezekben a nehéz időkben szolidaritásukról biztosították Mauritániát. “Ezt a gesztusukat sosem fogjuk elfelejteni” ─ mondta a kormányzó Villám Gézának a látogatása utáni beszélgetésen.

A csapatok egyre fáradtabbak és elcsigázottabbak. Senki sem gondolta, hogy ilyen kemény lesz az idei futam. A neheze pedig még hátra van. Holnap végleg búcsút int a mezőny Mauritániának és a Szaharának. Megkezdődik az első szavannai szakasz és kora délután már Maliban lesznek a versenyzők.

A verseny állása:

  1. 21-es Raid Adventure Team (Szlovákia) 338
  2. 36-os Pappas Team (Magyarország) 334
  3. 29-es TBA Racing (Szlovákia) 325

A 12. nap krónikája 01. 23.

Budapest-Bamako versenyzői ma tovább indultak a 750 kilométerre fekvő, szaharai oázisba Tidjikjába. A festői hangulatú sivatagi városba főleg aszfalton haladnak, de az összes mai feladatot sivatagi és szavannai speciál szakaszokon kell teljesíteni.

A mai etap egy kis kitérő a Bamakoba vezető úton. Ez lehetővé teszi a túrázóknak és a gyengélkedő technikájú résztvevőknek, hogy egy napot lazítással és szereléssel töltsenek. A város műhelyei megteltek magyar rendszámú kocsikkal.

A kis Polskit már 11-kor helyrepofozták. Az Ikarus utasai pedig még a tegnapi buli fáradalmait próbálták kiheverni ma reggel. Villám Géza bogarát pedig még most is szerelik. A dűnéken és a tengerparti buckákon az egyik távtartó gyűrű elfáradt és eltört. “Úgy érzem igazán nem is teljesíti a Bamako távját az, aki legalább egy pár órát nem tölt egy helyi szerelőnél” – mondta a futam szellemi atyja.

Az M2-es orvosi autó kormánymű gondokkal küzd. Jelenleg őket is szervizelik a mauritán fővárosban. A diagnózis e sorok írásakor még ismeretlen. A 33-as versenycsapat vette át az orvosi feladatokat Dr. Palotás Miklós traumatológus vezetésével. „Minden szükséges felszerelésük rendelkezésre áll.” – mondta Gyurkó Gábor, a futam mentési vezetője, az M2-es pilótája.

Az első csapatokat délután 5-6 körül várják Tidjikjába 

 {mospagebreak title=A 11. nap}

A 11. nap krónikája 01. 22.

A 74-es rajtszámú csapatot a homok is és a dagály is elkapta. “Életünk legrémesebb éjszakáját töltöttük el. Azt hittük a kocsinkat teljesen elmossa a tenger. Nem hallották a segélyhívásunkat a rádión. Végül a hajnali apállyal megérkezett Stoffel Laci és Kati, akik kihúztak minket a tengerből” ─ mesélte a 74-es kapitánya.

A Hummeres csapat, a 21-es rajtszámú Szahara Express-szel együtt szintén egész éjszaka vontatta a bajba jutottakat, akik a nemzeti park dűnéinek fogságában ragadtak. A motorosok is rendesen megszenvedték a tegnapi és a mai homokvihart.

“Tegnap 140 kilométert bolyongtunk a nemzeti park süppedős homokjában, de olyan erősen fújt a szél, hogy hárman is borultunk. Egész napos küzdelem után végül visszafordultunk a betonra és egy másik irányból próbáltuk megközelíteni a tábort, de végül a dagály gyorsabb volt. A szabad ég alatt éjszakáztunk hálózsákok és sátor nélkül. Nem volt könnyű, de nagyon jó a csapat. A motorosok összetartanak, mindenki egészséges és jól van. Egyedül két srácról nincs semmi információnk. Nekik még Marokkóban akadtak gondjaik a Honda Dominatorjaikkal, és azóta nem érték utol a mezőnyt.” ─ foglalta össze a motorosok történetét Mező János a Motor Revü RMC Rally Trió vezetője.

A 00-ás rajtszámú VW bogár csodálatosan teljesített homokban és vízben egyaránt. Jelenleg Nouakchottban egy műhelyben készítik fel az utolsó nagy erőpróbára. “A Sahara Garage szerelőgárdája reményeink szerint egész éjszaka dolgozni fog, hogy holnap újult erővel vághasson neki a bogár az utolsó 2000 km-nek.” – nyilatkozta Villám Géza.

A versenyben továbbra is a címvédő szlovák Ulrich házaspár vezet 253 ponttal. Az előnyük jelenleg 10 pont a második helyen álló 36-os rajtszámú Pappas Team előtt.

Ma este a Budapest-Bamako nouakchotti táborában a mauritán kormány képviseletében BA Madine turisztikai miniszter és két helyettes államtitkára fogadta a rally résztvevőit. Egy elegáns beduin sátorban mondott beszédében Madine úr megköszönte a magyar és nemzetközi résztvevőknek kormányuk nevében, hogy ezekben a nehéz időkben bizalmat szavaztak országának. A magyar-mauritán kapcsolatokról azt nyilatkozta, hogy a Budapest-Bamako “az első lépés egy új barátság útján”.

A holnapi cél Tidjikja és az összetett versenyben 66 pontot lehet szerezni. Holnap áthalad a mezőny Aleg-en, a karácsonyi turista mészárlás helyszínén.

Összesített eredmény:

  1. Ulrich házaspár ─ 253 pont
  2. Pappas Team – 243 pont
  3. TBA Racing ─ 242 pont
  4. Americana Team ─ 241 pont
  5. DLC Racing Africa – 241 pont
  6. SYSMAN ─ 230 pont
  7. Olsen Banda Száguld ─ 211 pont
  8. Nagy Ádám ─ 208 pont
  9. Quart Team ─ 195 pont
  10. Brillum Dream Team ─ 193 pont
  11. Homokdüne.hu ─ 188 pont

bamako2008 1 to id 16bamako2008 2 to id 4

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x