EseményekMotorkiállítás

Odüsszeusz motorja

Best in showNéhány éve még a kétes hírű Hells Angels motorosklub nevéhez fűződött, és elsősorban az épített motorok szerelmeseit vonzotta. Mára a motorosok minden rétegét megmozgatja az a hatalmas show, amit az elmúlt hétvégén 14. alkalommal rendeztek meg az olaszországi Padovában.

Habár a hétvége alatt több motorszépségverseny is zajlott a Bike Expón, nem csak az épített motorok miatt látogattak ki a vásárvárosba a motorozás szerelmesei. A pénteki nap legnagyobb sikerét a hidrogénmeghajtású robogó érte el, amelynek teljesítménye megegyezik egy 50 cm3-es kétkerekűével, miközben „káros anyag kibocsájtása” mindössze némi vízgőz.

A pénteken zajlott az a konferencia is, ahol bemutatkozott a “Marco Polo Team”, amelynek négy tagja nemrég tért vissza a fárasztó, ám igen izgalmas transzszibériai körútjáról. A csapat célja az volt az Európán, Ázsián és Távol-Keleten átvezető Transzszibériai Expressz – a világ leghosszabb vasútvonala – útvonalán vezető 20 000 kilométeres táv megtételével, hogy pénzt gyűjtsenek a csernobili tragédia áldozatainak és a békés együttélés fontosságát hirdessék, népszerűsítsék az érintett területeken. A túra több mint hat hétig tartott.

A tapasztalt motoros-utazó és a padovai BMW Moto Club ex-elnöke, Michele Orlando vezetésével a csapat augusztus 3-án indult Velence világhírű San Marco teréről. Tagjai közt volt még: Carlo Mascarin velencei orvos, Maurizio Benvenuti római filmes és a japán származású Masato Ashida operatőr. Mindannyian egy-egy BMW R 1200 GS Adventure típusú motorral vágtak neki az útnak. 2008-ban a BMW Motorrad Italia négy vadonatúj BMW F800GS-t készített fel az utazók számára, akik ezúttal egy etiópiai kórház számára fognak pénzt gyűjteni legújabb túrájuk, a “Wild Africa Motoraid” során.

A Bikers Life motorszépségversenyének győztesei

CHOPPER amerikai blokkal 1- Penz Custombikes (A)

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
  1. Bad Boys (CH)
  2. Crazy Choppers (I)

CUSTOM amerikai blokkal 1- VAV Tuning (CZ)

  1. Cema Motorcycle Creations (E)
  2. Dreamachine (SLO)

BOBBER

  1. Kustom Garage (I)
  2. Roberto Totti (I)
  3. Robaldo Monica (I)

CUSTOM

  1. Mondo Biker (I – Palermo)
  2. N.S. Aerografie (I)
  3. ED Special (I – Roma)

CHOPPER

  1. Historic Route 66 (I)
  2. Giampo (I)
  3. Bad Bike (I)

CAFE’ RACER

  1. Motor Factory (I)
  2. Old Bob Cycles (I)
  3. Roberto Andreuzza (I)

NAKED

  1. Mondo Biker (I – Palermo)
  2. Alfonso Canfora (I – Oristano)
  3. Pelizza Stefano (I)

STREETFIGHTER

  1. One Off Kustom (I)
  2. Renewere (I)
  3. Marco Ghetti (I)

VETERÁN

  1. Motorcy Resque (H)
  2. Cesco Motor (I)
  3. Roberto Andreuzza (I)

FULL DRESSER

  1. Fabrizio Banterla (I)
  2. Enrico Rota (I)
  3. ED Special (I – Roma)

SPECIAL

  1. OSM (I)
  2. Boss Hoss Italy (I)

BEST IN SHOW JFK Bike, tulajdonos: Michael Lohrium, alkotó: FRED KODLIN (D)

Még több kép a galériában

 

A szombati nap a szabadtéri programokról szólt. A látogatók enduro, motokrossz, supermoto versenyeket és freestyle bemutatókat nézhettek a direkt erre a célra felállított pályán. Eközben kerekasztalbeszélgetés zajlott a szakemberek között, ugyanis Olaszországban is jelentősen megnőtt az utóbbi időben a motorbalesetek száma. A hozzáértők azt szorgalmazzák, hogy az iskolákban kötelező tantárgy legyen a KRESZ, valamint kezdésnek lakott területen 30 km/órára csökkentenék a megengedett maximális sebességet.

Vasárnap a kiállítás keretén belül összesen három motorszépségverseny zajlott. Kettő ezek közül Olaszország két legnagyobb custombike magazinjának szervezésében, a harmadik pedig az AMD motorépítő világbajnokságának selejtezője volt. Az itt legszebbnek választott motor egyenesen a dél-dakotai Sturgisben augusztusban zajló világbajnokságra nyert nevezési lehetőséget.

A 2-es pavilonban nagyjából 100 darab épített motor mellett tucatnyi amerikai- és épített autó sorakozott fel a Bikers Life és a Cruisin’ magazin közös szervezésében. A közönséget festett testű- és pin up lányok csalogatták a motorok közelébe, a zenéről jó nevű DJ-k gondoskodtak.

A kiállítás legjobb motorjának a Fred Kodlin által készített J.F.K. (Kennedy elnöknek ajánlva) fantázianevű gép lett. Ilyen még nem volt: a motor tulajdonosa, Michael Lohrium nyereményét, a Daytonai utazás értékét az „Italia in Moto” nevű szervezet számára ajánlotta fel. Ezzel a nagylelkű tettével természetesen a kivívta a közönség elismerését.

A másik olasz lap, a Freeway magazin szépségversenyén egy francia különlegesség lett a közönség kedvence. Az Odyssey Motorcycles V-Range elnevezésű kétkerekűjébe ugyanis fordítva szerelték be a V-twin blokkot, ami egyéb műszaki kihívásokat is jelentett alkotói számára, és többek között automata váltóval rakták össze.

Hogy a motor egész jól sikerült, az is jól bizonyítja, hogy a Bike Expo Chopper and Custom Show-ján, ami egyben a motorépítő világbajnokság selejtezője is volt, szintén Bertrand Dubet nyerte az első díjat. Ezzel 5000 euróval lett gazdagabb, valamit egy repülőjeggyel, ami a sturgisi világbajnokságra viszi a motort és az alkotóját augusztusban.

Fred Kodlin JFK-ja szintén jó eredménnyel, a második helyen végzett a világbajnokság selejtezőjében, míg a harmadik helyen a tavalyi győztes gép építőjének, az Andreoli Motorcycles-nak legújabb alkotása, a Project 17 végzett. Õk ketten fejenként 1500 eurót kaptak arra, hogy műremekeikkel eljussanak a márciusi Motorépítő Európa-bajnokságra a németországi Mainz-be.

A Bike Expo három napja alatt a kiállításra több mint 100 000 ember érkezett elsősorban Olaszországból. Akik eljöttek, biztos nem bánták meg, hiszen a programokat összeszámolni sem lehet, nem hogy egytől egyig megemlékezni mindről. Akit érdekel, jövőre úgyis ott lesz!

1 bobber1 caferacer1 chopper1 chopper u.s. engine1 classiche1 custom1 dresser1 naked1 speciali1 streetfighter

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük