fbpx

A BMW többet nem vesz részt az INTERMOT-on és az EICMÁ-n

ABMW lemondta az EICMA és az INTERMOT kiállítástAzt már mindannyian sejtettük, hogy a koronavírus alaposan átrendezi a világunkat. A digitalizációra való átállásnak azonban pont ugyanannyi hátránya van, mint előnye is.

Ahogy sorban jönnek a hírek a COVID-19 miatti lezárások meghosszabbításáról és az új mutáns vírus megjelenéséről, valahogy sejthető, hogy 2021 elején még egész biztosan maradunk motoros rendezvények nélkül. Aki tudott, átállt a digitális formátumokra, és így tettek a nagy motormárkák is.

A nemzetközi kiállítások elmaradása miatt a 2021-es modellpaletták bemutatói YouTube élő adásban történtek szinte minden márka esetében. Ráadásul mivel mindenki otthon van a lezárások miatt, nyilván sokkal nagyobb elérései vannak egy YouTube livenak, mint egy motorkiállításnak.

Ha pedig az anyagi befektetést próbáljuk összevetni, nem kell sokat gondolkodnunk, hogy rájöjjünk, hogy egy kiállítási megjelenés komplett modellpalettával, személyzettel – főleg egy másik országban – sokkal többe kerül, mint felállítani egy stúdiót a gyárban, és sorban odatologatni az új motorokat. Plusz előny, hogy aki lemaradt az élőről, az később is megnézheti, így az elérés megsokszorozódhat.

Valószínűleg a BMW is belátta, hogy nincs is szüksége már a kiállításokra, hiszen az emberek szeretik az online bemutatókat. A baj ezzel csak az, hogy ez a nagy múltú márka majdnem minden országban az egyik megalapozója a motorkiállításoknak. Legalábbis sokáig az volt.

Ahogy a Budapest Motor Fesztivál megszűnésében is nagy szerepet játszott az, hogy a BMW úgy döntött, hogy nem állít ki többet, ezeknek a nemzetközi kiállításoknak, az INTERMOT-nak és az EICMÁ-nak is a végét jelentheti ez a mostani döntés. Nagy márkák nélkül nincs kiállítás, és várható, hogy a többi motorgyár is hamarosan követi ezt a döntést, ahogy Magyarországon is történt.

A BMW Motorrad így magyarázza a most nyilvánosságra hozott elhatározását:

“Az új élő és digitális formátumok a jövőben egyre inkább előtérbe kerülnek majd a BMW Motorrad tradicionális iparági kiállításokon való megjelenésével szemben. Ez mindenekelőtt azt jelenti, hogy a vállalat szakít azzal a hagyományos elkötelezettséggel, amely a világ két vezető motoros kiállításához, a milánói EICMA-hoz és a kölni Intermothoz fűzte. Az e rendezvényeken való részvételt eddig központilag a BMW Motorrad szervezte.

Az új BMW Motorrad termékek és szolgáltatások kommunikációs stratégiájának átalakításában a BMW Motorrad és a BMW Group által házon belül kifejlesztett, illetve a külső forrásból származó – élő és digitális – formátumok egyformán szerephez jutnak. Azt, hogy ezek közül mikor melyik kerül alkalmazásra, a célcsoportok elvárásai, valamint az egyes médiaműfajok követelményrendszerei és sajátosságai határozzák meg.

 

A cikknek még nincs vége, lapozz!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
2 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vidék
2021 január 29. 09:13

Sebaj, majd föltöltöm magam a netre, aztán veszek vitruális melóért kapott virtuális pénzért egy virtuális BMW-t, vagy talán valami mást, és virtuálisan motorozok. Legalább nem fáznak meg az ízületeim. Ja az elektronikus világban nincsenek is ízületek.
Azok a dolgok, amik az érzelmekre hatnak, nem jönnek át a képernyőn. Nincs az, hogy meglátom, és azzzztttamocskosk_vaéletdekib_szottjólnézki, nekem kell egy ilyen. OK vannak tesztnapok, de. Hány olyan csaj van, aki fotón hát, nem valami nagy szám. Élőben meg meg tudsz érte veszni. Igaz, van fordítva is.

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x