A 200 lóerős Ninja
December első hetében Katar apró olajállamában, a szép Losail versenypályán mutatták be a világsajtónak a Kawasaki új generációs sportmotorját, a ZX-10R Ninját.
A 2008-as modellt a Kawasaki mérnökei úgy akarták megtervezni, hogy a sofőr és a motorkerékpár között egy kétirányú kommunikáció jöjjön létre. Ez annyit jelent, hogy a sofőr parancsait a sportmotor azonnal teljesíti – tehát nagyon gyors pl. a gáz és fékreakció – és a motorkerékpár visszajelzései is teljesen egyértelműek a vezetője számára. Mindezt egy sorozatgyártású motoron megvalósítva. Mivel a 2003-as Ninja ZX-636R/6RR óta több ezres és hatszázas supersport motort, valamint gyári superbike gépet fejlesztettek, ez nem volt teljesíthetetlen feladat számukra.
A kommunikációban nagy szerepe van az új fejlesztésű váznak, de a ZX-10R pálya-teljesítményének optimalizálása érdekében az új motort még magasabb fordulatszámú teljesítményre képezték ki. Mindeközben a blokk forgatónyomatéka mit sem változott – megmaradt az ereje alacsony, és középtartományban. A másodlagos üzemanyag befecskendezők segítségével javult a fojtószelep reakciója is, így lényegében egy versenyzésre kész gépet alkottak meg utcai köntösben.
Az újságírók szerint az új ZX-10R fürge, kirobbanóan gyorsul, és jelezték, hogy az új modell erősebb is, és valóban több visszajelzést ad a vezető számára a korábbi modellnél. Emellett mind egyetértenek abban, hogy az új Ninján nagyon élvezetes a motorozás.
Műszaki adatok:
Motor: Vízhűtéses, 4 ütemű, soros 4 hengeres
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Furat x Löket: 76.0 x 55.0 mm
Kompresszióviszony: 12,9:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16 szelepes
Maximális teljesítmény: 188 LE (138,3 kW) / 12500 fordulaton
Maximális teljesítmény Ram Air-rel: 200 LE (147,1 kW) / 12500 fordulaton
Maximális nyomaték: 113 Nm / 8700 fordulaton
Üzemanyag ellátás/Karburátor: Üzemanyag befecskendezés: ø43 mm x 4 (Keihin) ovális pillangószeleppel, dupla befecskendezés
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszer-olajozás, nedves karter, olajhűtő
Áttétel: 6 sebességes
Differenciálmű: Zárt lánc
Elsődleges áttétel arány: 1.611 (87/54)
Kuplung: Több tárcsás, kézi
Váz típus: Alumínium kétszárú gerincváz (sajtolt/öntött kompozit szerkezet)
Villaszög / Utánfutás: 25.5°/ 110 mm
Felfüggesztés, első: 43 mm-es, fordított teleszkópvilla with DLC coating, rugó előfeszítés, húzó- és nyomófokozati csillapítás állítási lehetőség, top-out rugókkal
Felfüggesztés, hátsó: Alsó összeköttetésű Uni-Trak rendszer gáztartályos rugós taggal, top-out rugóval Állítható két fokozatban (gyors/lassú sebesség) Nyomófokozat csillapítás.
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 125 mm
Gumi, első: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi, hátsó: 190/55ZR17M/C (75W)
Fék, első: Dupla úszóágyazású 310 mm-es hullámos tárcsák, 10-ponton rögzített alumínium házban, dupla, radiális, szemben álló, 4 dugattyús féknyereg
Fék, hátsó: Egytárcsás, 220 mm-es hullámos tárcsa, 1 dugattyús féknyereg
Méretek (H x Sz x M): 2110 mm x 710 mm x 1135 mm
Tengelytáv: 1415 mm
Hasmagasság: 125 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagtartály: 17 literes
Száraz súly: 179 kg
Megfelel az EU kibocsátási határértékének EURO 3
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |