fbpx

A Honda 2020-as újdonságai az EICMÁ-n

honda cbr100rr r fireblade 2020 17Sok más motormárkával együtt a Honda is a milánói EICMÁ-n leplezte le 2020-as modelljeit. Természetesen az új Fireblade-ek játszották a főszerepet, de mellettük felsorakoztak a vadonatúj csupasz- és kalandmotorok, valamint a megbízható, takarékos robogók is.

CBR1000RR-R Fireblade és CBR1000RR-R Fireblade SP

Az elmúlt 28 évben a tökéletes kezelhetőség, a páratlan egyensúly és a lenyűgöző vezetési élmény szinonimája lett a „Honda Fireblade” név. Jövőre új fejezetet nyit a Honda a Fireblade utánozhatatlan történetében, és új, „Versenyzésre született” szlogennel harangozza be új modelljét.

Egyenesen az RC213V MotoGP-motorból és annak rendszámos változatából, az RC213V-S-ből merítettek ihletet a mérnökök, és lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként napvilágot látott a Honda történetének legerősebb soros, négyhengeres motorja. Furata és lökete megegyezik az RC213V-S-ével, így nem meglepő, hogy a 2020-as CBR1000RR-R Fireblade 14 500-as percenkénti fordulatszámnál elérhető, 160 kW-os (217,6 LE-s) csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet, legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm 12 500-nál, míg menetkész tömege csupán 201 kg.

Természetesen a CBR1000RR-R-ből is készül még könnyebb és gazdagabb felszereltségű SP kivitel. Műszaki csemegék egész sora jellemzi az újdonságot, élen a második generációs, félaktív, elektronikus vezérlésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Öhlins NPX villával, TTX36 Smart-EC központi rugóstaggal, Brembo Stylema négydugattyús, radiálisan rögzített első féknyergekkel és ugyanolyan Brembo hátsó féknyereggel, mint amilyet az RC213V-S-en használnak.

Mindkét modell megkapta a többszörös MotoGP-bajnok RC213V alapján fejlesztett, elképesztő aerodinamikai hatékonyságú idomzatot és az eddigi legfejlettebb, hattengelyes BOSCH helyzetérzékelőt (IMU). Utóbbi vitathatatlan erénye, hogy a korábbi öttengelyes változatnál pontosabb adatokkal szolgál a kereszt- és hosszirányú dőlésszögről, még precízebben szabályozható tehát a motor viselkedése, ami példátlan kezelhetőséggel ruházza fel a Fireblade-et.

A titánból készült, pillekönnyű Akrapovič kipufogórendszer is azt szolgálja, hogy – a többi Hondához hasonlóan – a CRB1000RR-R Fireblade és a CBR1000RR-R Fireblade SP is megfeleljen a Honda tömegközéppontosítási filozófiájának. A kimagasló műszaki tartalmat megkoronázza a kétféle látványos fényezés, nevezetesen a HRC-színekben pompázó Grand Prix Red és a szolidan elegáns Matt Pearl Black.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x