fbpx

1200 Custom – büszkén és széles vállal

Az új 1200 Custom ugyan új külsővel rendelkezik, de alapjaiban megőrizte a Sportster gyökereit.

Az már önmagában szuper, hogy évtizedek után végre magyarul is megkapjuk az amerikai legenda sajtóinformációit. Az, hogy az utóbbi időben kéthetes intervallumban dobják piacra az új Harley-Davidson motorokat, lehet, hogy az olvasóink számára lassan már kicsit unalmassá is válik. Főleg azért, mert ezekből a zanzásított leírásokból nem igazán derül ki a lényeg, és valljuk be, a legtöbb nőnek keveset mond az, hogy pl. “a léghűtéses Evolution 1200 cm3-es V-Twin blokk hengerenkénti benzin befecskendezéssel (ESPFI), 98Nm maximális forgatónyomatékát 3200 percenkénti fordulatszámnál adja le.” Engem is jobban érdekelne, hogy mikor lehet kipróbálni. 

Ránézésre egyébként egész pofás, és miután egy kicsit utánaolvastam, kiderült az is, ami a sajtóinformációból hiányzott: ez egy Sportster 1200C, a “C” Customot jelent, ami ugye egy speciálisan felszerelt gépet takar. Mondjuk így már kicsit más a gyerek fekvése.

Nekem a Sportsterek sosem tetszettek. Lehet, hogy a magasságom miatt, de soha nem gondoltam arra, hogy Sportstert vegyek, még ha ez az a (legkisebb) Harley modell, amelyet a nőknek leginkább ajánlanak. Nekem túl kicsi, közben meg túl magas, és azzal a sokak által kedvelt klasszikus Sportster tankkal meg olyan, mint egy MZ. Ezt az évek alatt gyakran hangoztattam, ami miatt sokan – főleg a Sporty tulajdonosok – megorroltak.

Mindig azt mondtam, hogy nekem egy gömbölyűbb, nagyobb tank jobban tetszene, amibe nem kell 150 kilométerenként tankolni, és ami az egész motornak lágyabb vonalakat adna. Na ez most első blikkre pont olyan. Azt írják:

“A szélesített sárvédő és a 16 colos vaskos kerekek büszke megjelenést adnak az új Harley-Davidson 1200 Custom-nak, ami erőssé és fiatalossá is teszi egyben. Az új 1200 Custom a 2011-es modellév közepén csatlakozik a Harley-Davidson családhoz, melynek sajátosságai az új kerekek, a hátradöntött kormány és az átdolgozott LED-es hátsó lámpa. Az új 1200 Custom ugyan új külsővel rendelkezik, de alapjaiban megőrizte a Sportster gyökereit, hiszen benne is megvan a vaskos külső és a könnyed kezelhetőség kombinációja, valamint az amerikai V-Twin motorok teljesítménye.”

Egészen kíváncsi lettem.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x