Weszkó Kínából: IXS Cinzia csizma
Nyáron a nagy melegben előfordult már olyan, hogy a városban magas szárú tornacipőben motoroztam. Most nem bírtam ki, hogy fel ne avassam az új szerzeményt a közel negyven fokos hőmérséklet ellenére. Úgy véltem, még illik is a BMW F 800 R tesztmotorhoz. Ráadásul a csaknem 500 kilométeres hétvégi túra alatt minden kiderül majd, hiszen egy vízálló, protektoros csizmát ilyenkor lehet legjobban kihasználni. Mármint nem ilyen melegben, hanem ilyen hosszú úton.
A váltó által okozott sérülésektől véd a csizma lábfejére varrt erősítés. Aszimmetria kedvéért mindkét oldalon van ilyen. A lábfejet ezenkívül egy puhább protektor is védi, ami valami polifoam-szerű anyagból lehet. Ha bizonyos szögből esik rá a fény, enyhén ki is dudorodik. Nem úgy, mint a sípcsontvédő, ami nem látszik, de ha végigtapogatjuk a csizma szárát, érezhetjük, hogy az igazán kemény, és biztosan jól véd.
A szabásvonalai és a lábfején lévő erősítés miatt, ha úgy akarom sportos ez a modell, de a weszterncsizmára emlékeztető formája miatt egy chopperhez is illik. A szárán lévő hímzett díszítés a nőiességet erősíti. Ha leszállok a motorról, nyugodtan bemehetek benne egy étterembe, nem fognak robokacsának nézni, és egy múzeumlátogatásnál sem kell egy merev talpú bakancsban bicegni. Igaz, arra nem sikerült rájönnöm, melyik rajta a fényvisszaverő rész – talán az IXS Lady felirat a szárán, ami viszont csak betűrt vagy felhajtott nadrág esetén látszik.
A vízhatlanságot egyelőre nem sikerült kipróbálni, ugyanis nem esett az eső. Viszont a cipzár alatt lévő betét arra enged következtetni, hogy a víz itt nem tud befolyni. Ezt a részt jobb lett volna kevesebb anyagból megoldani, így ugyanis becipzározva vastag plusz réteget képez a lábszár belső oldalán. Ha sikerül felvételkor rendesen elsimítani, motorozásnál nem zavaró, csak a teve hátán ülve volt kényelmetlen ez a vastag rész.
Viselés, pontosabban gyaloglás közben azt tapasztaltam, hogy Cinzia talpa túl puha anyagból készült. Főleg a sarka nem tart eléggé, de a talprésznél is olyan érzésem van, hogy gömbölyű, pedig nem is ittam semmit. A motorozással töltött első hosszú hétvége után alaposabban végignéztem, hogy milyen hatással volt rá az, amire tervezték, vagyis a motorozás. A szétkenődött bogarakon kívül semmi sérülést nem találtam a felső részén, viszont a talpát a BMW lábtartója kikezdte, és a sarkáról is hámlik le a gumi. Abban reménykedem, hogy ez olyan, mint a gumiabroncsok szőre, ami használat közben lekopik, de nem befolyásolja a használati értékét.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A cipőmániások másokon is a cipőt nézik meg először. Abból, hogy valaki milyen cipőt hord, milyen a stílusa, a formája, színe, mennyire ápolt, sok mindent megtudhatunk magáról az emberről. Ezért jól esik, hogy akik értenek hozzá, gyakran megdicsérik a cipőimet. Először viseltem életem első motoros csizmáját, mikor egy ismerősöm találkozásunkkor rémült arccal kérdezte meg: „Úristen! Mi ez a kínai weszkó rajtad?” Egyébként Made in Italy, és ha hosszabb motoros túrára indulunk, akkor is ezt a csizmát fogom viselni. A kocsiban pedig azóta is a csizma mellé csomagolt ördögös illatosító lóg.