fbpx

Milyen gyakran kell lecserélni a motoros bukósisakot?

Motoros Bukósisak csereA motorkerékpár-iparban szinte mindenki azt mondja, hogy ötévente le kell cserélni a motoros bukósisakot, de tudja valaki, hogy ez miért van? Van az a mondás is, hogy mindenki annyiért vegyen bukósisakot, amennyit a feje ér, ergo mindenki vegyen jóóóó drága bukósisakot. Aztán pedig ötévente cserélje le, hogy a kereskedők se haljanak éhen. Szóval ez az általános ajánlás, hogy ötévente cseréljük le a sisakot, elég öncélúnak tűnik és marketing szaga van.

Öt év használat után egy bukósisak még nagyon újnak tűnik, hiszen aki sok pénzt költ egy sisakra, az valószínűleg vigyáz rá, mint a szeme fényére. Babusgatja, simogatja, törölgeti és jó esetben nem ejti le és nem is esik el benne. Ilyen körülmények között az öt éves szabály még inkább megkérdőjeleződik.

Konszenzus vagy összeesküvés?

Először vizsgáljuk meg ezt az „ötéves szabályt” és annak okait. A szabály magyarázata a Snell Memorial Alapítványtól származik, amely kiterjedt kutatást végez a bukósisakok biztonságáról. Sőt saját tesztelési tanúsítvánnyal is rendelkeznek.

„Az ötéves csere-ajánlás mind a sisakgyártók, mind a Snell Alapítvány konszenzusán alapul. A sisak gyártásában használt ragasztók, gyanták és egyéb anyagok befolyásolhatják a bélés anyagait. A hajolajok, testnedvek és kozmetikumok, valamint a normál „kopás” mind hozzájárulnak a sisak lebomlásához. A tisztítószerekben, festékekben, üzemanyagokban és más, általánosan előforduló anyagokban található kőolaj-alapú termékek a sisakban használt anyagokat is rongálják, ami esetleg ronthatja a sisak teljesítményét. Ezenkívül a tapasztalatok azt mutatják, hogy öt év alatt észrevehető fejlődés következik be a bukósisakok piacán az anyagok, a formatervezés, a gyártási módszerek és a szabványok fejlődése miatt. Így az ötéves sisakcserére vonatkozó javaslat egy körültekintő biztonsági filozófiából eredő felhívás. ”

A Snell magyarázata alapján sok olyan anyag van a sisakban, amely idővel megromlik, még ha szabad szemmel nem is látható, és rontja ennek a fontos biztonsági eszköznek a védelmi jellemzőit. Ezenkívül a Snell „konszenzusról” beszél, ami túlmutat a motorkerékpár sisakokon – úgy tűnik, hogy a kerékpáros, gördeszkás, lovas és hósport sisakok gyártói is szinte mindenütt követik az ötéves csere-ajánlást.

 

A cikknek még nincs vége, lapozz tovább!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x