CsajokHírekMotoros divat

Vinylize x AC/DC – Újabb nagyágyúval erősít a független magyar szemüvegmárka

Tavaly a világ legnagyobb szemüvegmárkájának versenytársával, Maui Jim-mel kollaborált Tipton Zakariás, idén a világ leghíresebb rock’n’roll bandájával, az AC/DC-vel adja ki kapszula kollekcióját Vinylize x AC/DC néven. A kollekció egyúttal az AC/DC első és egyetlen hivatalos napszemüveg kollekciója is.

A tervezők elképzelése az, hogy a teljes AC/DC katalógust újra megjelenítik szemüvegek formájában. A szóban forgó kollekció a banda ikonikus, huszonkétszeres platinalemezéből a Back in Black albumból készül. A most piacra kerülő kollekciót gondosan kiválasztott bolthálózatok forgalmazzák hazánkban és külföldön egyaránt.

Elsőként mindössze háromféle keret készül (már csak azért is, mert az AC/DC együttes ismert arról, hogy csupán három akkordot használ). A HELL, a BONE és a NOISE keretek mindegyike háromféle – kis, közepes és nagy – méretben lesz kapható.

– A fekete a Vinylize márka karakterisztikus színe, így hát magától értetődő, hogy a ’Back in Black’ (Vissza feketében) c. albummal kezdjük a szériát – mondja a cégalapító Tipton Zachariás. – A termék szinte forradalmian újszerű. Szakítunk a zenekarokhoz kapcsolt márkatermékek forgalmazásának hagyományos szabályaival. Korábban általában az volt a szokás, hogy a gagyi árucikkeket jó magas áron adták el. Mi azonban most egy kiemelkedően magas minőségű, kézzel gyártott, európai terméket kínálunk értékarányos áron. A célközönségünk az AC/DC banda rajongói, akiknek sajátosan kifinomult a zenei ízlésük, és akik még mindig imádják ezt a zenét.

vinylize ac dc kollekcio 2A szemüvegkereteket mind dioptriás lencsékhez, mind pedig napszemüvegként forgalmazzuk. Utóbbiakat polarizált lencsékkel szállítjuk. A keretek szárán krómozott betétként jelenik meg az AC/DC szimbolikus villámfigurája. A minden idők egyik legmeghatározóbb rock-lemezének barázdái a szemüveg-keret elülső részén láthatók. 

A keret szárának belsejére melegsajtolással nyomják a két márkanevet. A szemüvegeket márkázott, a hanglemezek anyagát is újrahasznosító tokba, valamint biológiailag lebomló anyagból készült dobozba csomagolják. A teljes csomag a következőket tartalmazza: tok, címke, garancialevél, doboz, törlőkendő. Valamennyi tételt márkajelzéssel látjuk el.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

vinylize ac dc kollekcio 3
Az együttműködés előzményei

A Vinylize alapvetően olyan bakelitlemezekből készít szemüvegeket, amik sértetlenek, viszont nem kellenek tulajdonosaiknak (pl. lemezboltok már nem tudják tárolni, de eladni sem). Egyszer érkezett egy nagyobb adag kék színű lemez mindenféle jelölés, matrica nélkül. A lemezek lejátszásakor persze kiderült, hogy Pink Floyd albumokról van szó. A Vinylize korlátozott példányszámban ajándékszettet készített belőlük, vagyis a Pink Floyd „High Hopes” című, kék színű vinilre nyomott 12 inches hanglemezének felhasználásával. A csomagot Zack önköltségi áron adta el legfontosabb ügyfeleinek.

Mivel a termék a Vinylize weboldalán is megjelent, a Pink Floyd szerzői (arculati) jogait képviselő szakértők perrel fenyegetőztek. Szerencsére, az érintett feleknek sikerült megegyezésre jutniuk, ugyanakkor a vinil újszerű felhasználására vonatkozó ötlet szájról-szájra terjedt a lemeziparban és egyszercsak bekopogtatott az AC/DC menedzsere…

vinylize ac dc kollekcio 4
Az AC/DC zenekarról

Igazán nem kell túl sok szót vesztegetni a banda bemutatására: az együttes hatalmas sikereiről nem csupán a vájt fülű rajongók tudnak, hanem csaknem mindenki szerte a világon. Az ausztrál banda erőtől duzzadó, feszes rockzenéjével új fejezetet nyitott a műfaj történetében. Habár a zenekar tagjai úgy tartják, hogy ők „csupán egy egyszerű rock-bandát alkotnak, sem többet, sem kevesebbet”, mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy milyen óriási a hatásuk a rock műfaj egész története során.

A Young-testvérek valóságos kultuszt teremtettek különös, néha szinte titokzatos zenéjük mögé. Ez kiváltképp jól érzékelhető volt akkor, amikor kiadták a Back in Black albumot, amely minden idők második legnagyobb példányszámban megjelentetett hanglemezének bizonyult. A korábbi szólóénekesüknek, Bon Scottnak polgárpukkasztó módon emléket állító album a rock történetének egyik legsikeresebb alkotása, amely számos mértékadó forrás – pl. a Rolling Stone vagy a VH1 – sikerlistáinak mindenkori éllovasa.

Az albumból már több mint 50 millió példányt adtak el, és ezzel a kemény rock műfaja valóban korszakos áttörést ért el mind nemzetközileg, mind a szülőföldjén, Ausztráliában. A rendkívül dinamikus előadásmódnak, a pazar hangminőségnek, a lendületes zenei anyagnak és a lebilincselő dalszövegeknek köszönhetően a Back in Black nagy elismerést aratott a zenekritikusok körében, és kirobbanóan lelkes fogadtatásban részesült a rockzene híveinek hatalmas táborában is.

A Vinylize márkáról

A cég története a 2000. évig nyúlik vissza, amikor Tipton Zakariás először fogott kísérletezésbe műanyagokkal. Egy nap Zack a garázsban ráakadt apja hanglemez-gyűjteményére. Arra gondolt, hogy ezt a jókora mennyiségű vinilt, amire már senkinek nincs szüksége, valami másra kellene felhasználni. Mi lenne, ha szemüveget készítenénk belőle? – Pattant ki fejéből a gondolat.

vinylize ac dc kollekcio 5Az első sorozat a budapesti bolhapiacokon fellelt, a kommunista múlt emlékét őrző hanglemezekből készült. Rengeteg, az optimális műszaki eljárás kialakítását célzó próbálkozást és kísérletezést követően az első Vinylize modellek 2004-ben kerültek a piacra.

Azóta a Vinylize már kapcsolatot épített ki a Maui Jim céggel, és a vállalkozás több vezető üzletember és világsztár, köztük Sir Richard Branson, Elton John, Robbie Williams, Elvis Costello és Fred Durst számára is készített szemüveget. Napjainkban a Vinylize tevékenysége évente több mint három tonna vinil újrahasznosítását teszi lehetővé és termékeiket az egész világon értékesítik. 

vinylize ac dc kollekcio 8
vinylize ac dc kollekcio 8
vinylize ac dc kollekcio 8

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük