fbpx
EseményekMotorverseny

VI. Dunlop-Trophy for Ladies 2. forduló

ladies trophy 2 27Az idő szalad, a karaván halad. Június 27-én, szombaton az ország leggyorsabb pályamotoros hölgyei ismét összemérték tudásukat a Hungaroring aszfaltcsíkján az idei évben életre hívott Dunlop-Trophy for Ladies versenysorozat 2. fordulóján.

Az idő egész héten inkább idézte a távoli monszunos éghajlatok hangulatát, mintsem a hajdani tikkasztóan forró magyar nyarak világát. A hétvégi Gyorsasági Magyar Bajnokság résztvevői – nem csak a csajok – már napokkal a verseny előtt a különböző időjárási oldalak előrejelzéseit bújták, radarképeket böngésztek, talán még jóshoz is fordultak annak érdekében, hogy valahogyan kiderítsék esős, vagy száraz versenynek néznek-e elébe.

A pénteki szabadedzések közben kora délután leszakadt az ég, megérkezett az égi „áldás”. A lányokat szerencsére öt óra körül már félig felszáradt pálya fogadta. Azonban a Hungaroring hátsó részei a Mansell kanyartól kezdődően egészen a sikán utáni gyors jobbosig az ívekben javarészt még vizesek voltak. A sikán bejáratánál éktelenkedő tócsák különösen felhívták a figyelmet arra, hogy óvatosan, a száraz pálya illúziója messze van.

VI. Dunlop Trophy for Ladies összesített eredmény

1. Kovács Nikolett (5) 2:02.814
2. Fazzi Amarilla (17) 2:10.274
3. Koncsek Hajnalka (91) 2:09.969
4. Majzik Ibolya (16) 2:11.216
5. Kutasi Kelly (14) 2:10.693
6. Jakab Zsófia Virág (13) 2:15.776
7. Vaslaki Tímea (88) 2:18.756
8. Nagy Mónika (37) 2:20.126
9. Bereznay Emese (98) 2:22.400
10. Kásai Zsanett (15) 2:24.863
11. Süli Eszter (32) 2:27.297
12. Kissné Kerék Anikó (9) 2:31.196
13. Pozsonyiné Magyar Orsolya (12) 2:34.876
14. Szamosi Petra (23) 2:36.736
15. Bertha Mariann (11) 2:51.411

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A mezőny fele így is kimerészkedett, hogy gyakoroljon egyet harcolva a megváltozott tapadási viszonyokkal, a bukósisak plexijének rendkívüli párásodásával. A szabadedzés természetesen nem a köridő rekordok megdöntéséről szólt, sokkal inkább tapasztalatszerzésről, és egy kis bemelegítésről a szombati nap előtt.

A szombat reggel bíztatóan indult, sütött a nap, már-már kezdett feledésbe merülni a vihar- és özönvízveszély. Az időmérő edzésnél az immáron 16 főre duzzadt mezőny várta, hogy nyíljon a boxutca kijárata. A fél órás edzéslehetőség alatt sokan meglepetéssel tapasztalták, hogy a mezőny az első fordulóhoz képest jelentősen felgyorsult. A 2.10-2.20 közötti köridő tartományban egyre többen otthonosan mozognak, de a mezőny vége is már a 2.40-es határt ostromolja. Uraim mi lesz még ebből? Lehetne talán azt is írni, hogy a csajok látványos fejlődésnek és gyorsulásnak indultak.

A megmérettetés eredetileg 17.10 perckor vette volna kezdetét, azaz ekkor tárult volna ki a boxutca képzeletbeli ajtaja. Azonban lecsapott az ég haragja, és 13.30-ra már teljesen víz alatt volt a pálya. A szakadó eső nagy részét a lányok jó hangulatban a toronyban töltötték a Zettner Tamás versenyigazgató által tartott eligazításon, kémlelve a pályán kihelyezett kamerákat, latolgatva a délutáni kilátásokat.

Minden előzetes fohászkodás és naptánc ellenére a pálya versenyzésre alkalmatlan állapotba került, így a délutáni fordulókat majd egy órás késéssel lehetett folytatni. Szerencsére az időjárás megérezte, hogy valamit tennie kell. Bár jó pár hölgy rendelkezett esőgumival és megfelelő elszántsággal, hogy nekivág – ha törik, azaz inkább, ha szakad – a futamnak, az égiek megkönyörültek, a nap kezdett kisütni a pálya pedig felszáradni. A hölgyek előtt megrendezett négy bajnoki forduló versenyzői is hozzájárultak a pályán az ívek tapadási viszonyainak helyreállításához.

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x