Van benne spiritusz – Honda Shadow Spirit 2007 teszt
A motor egyébként nekem túl kicsi, tehát nem ajánlanám hozzám hasonlóan magas (180 cm) sofőröknek. Bár valószínűleg meg lehetne oldani a hiányzó néhány centit az egybeépített ülés szivacsának lefaragásával, de úgy már nem ugyanaz.
Az első ülés kényelmes így ahogy van, bár ugyanez nem mondható el az utasnak szánt spártai körülményekről: a hátsó lábtartó túl magasan van, az ülés pedig inkább csak jelzés értékű, és hátrafelé lejt is. Igaz, a hölgyek amúgy sem szívesen visznek utast, a férfi sofőrök pedig legfejebb a diszkóig szállítják a kedves delikvenst. Szörnyű lenne, ha kényelmesnek találná az ülést és holnap is jönni akarna…
Mellesleg a Honda azoknak, akik hosszabb túrát terveznek az új Shadow-val, extra túrakiegészítőket is kínál, így a palettán van hatalmas túraplexi, kényelmes háttámla, és 18 literes, fekete, bőr nyeregtáska, ahogy az egy chopperhez illik. Habár a 17 literes extra hátsó doboz kevésbé illik egy chopperre, bőrrel vonták be, hogy ne lógjon ki a stílusból. És azért hosszabb túrára mindenképp praktikus darab.
A 46 lóerő a sportmotorosoknak talán nevetségesen hangzik, de a régi, 600-as Steed-em 27 lóerő körüli teljesítményéhez képest valóban sportos motorozást tesz lehetővé a Spirit. Annak idején könnyedén tartottam a tempót autópályán is a nagy vasakkal, és folyamatosan tudtam haladni 140 km/órával Németországban. Ezt a tempót pedig már az autópálya bevezetőjén elértem a 2007-es Shadowal, tehát valakinek eddig kétségei lettek volna, megnyugodhat.
Azért hogy negatívumot is említsünk, a Spirit fékei nem a legjobbak. Igaz, a 230 kg-os súlyát nekem minden esetben sikerült megállítanom, különösen a hátsó dobfék emlékeztet a múltszázadi technikákra. Nagy előnye a masinának a hátsó kardántengely – aminek köszönhetően a teszt alatt sem volt gondom a lánc zsírozására, és a szép krómozott felni pucolására – és a hatalmas, kerek, mindentlátó tükrök, amik az utóbbi időben annyira hiányoztak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Versenytársaihoz képest a Shadow Spirit árban ugyanott, kétmillió forint körül van, így ha dönteni kell, a Suzuki VL 800 K7 (2 098 000 Ft), a Yamaha XVS 650 Drag Star (1 979 000 Ft), vagy a Kawasaki VN 900 (2 090 000 Ft) között, csak valami spirituális sugallat segíthet. És bár az új Harley-Davidson Sportster 883 Low szintén ebbe a kategóriába tartozik, sőt ülés-alacsonyságban egy centivel meg is előzi az új Shadowt, 2 263 000 Ft-os alapára talán megkönnyíti a döntést, és végül a listán csak a Spirit marad.
Honda shadow Spirit 2007 műszaki adatok
- Motor: Folyadékhűtéses, négyütemű, 6 szelepes, SOHC 52° V-twin
- Hengerűrtartalom: 745 cm3
- Furat x Löket: 79 x 76 mm
- Kompresszió arány: 9,6: 1
- Max. Teljesítmény: 33,5 kW/5,500 min-1 (95/1/EC)
- Max. Forgatónyomaték 65,1 Nm/3,500 min-1 (95/1/EC)
- Olajtartály kapacitása: 3,2 liter
- Karburátor: PGM-FI elektromos benzinbefecskendezés automata szívatóval
- Gégecső: 34 mm
- Üzemanyagtank kapacitás: 14,6 liter (ebből 3,6 liter tartalék)
- Gyújtás: Tranzisztoros, elektromos
- Akkumulátor: 12 V/12 AH
- Kuplung: Olajos, mechanikus
- Váltó: 5 sebességes
- Hátsó hajtás: kardántengely
- Váz: Dupla bölcső, acél cső
- Méretek: (hossz/szélesség/magasság) 2,424/837/1,107 mm
- Tengelytáv: 1,653 mm
- Ülésmagasság: 652 mm
- Hasmagasság: 132 mm
- Száraz tömeg: 230,5 kg
- Max. szállítható tömeg: 180 kg
- Lengéscsillapító: Elöl: 41 mm-es teleszkópvilla 115 mm rugóúttal, Hátul: hagyományos, dupla teleszkóp, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítéssel, 90 mm rugóúttal
- Kerekek: krómozott, drótküllős acél felni, Elöl: 21 M/C x MT 2,15, Hátul: 15 M/C x MT 3,5
- Gumi: Elöl: 90/90-21M/C (54S), Hátul: 160/80-15M/C (74S)
- Fék: Elöl: 296 x 6 mm hidraulikus tárcsa, kétdugattyús féknyereggel, színterezett fém betétekkel, Hátul: 180 mm dobfék
- Ára: 1 995 000 Ft