Saját motor teszt: Keeway RKF 125 – másfél év, 23000 km egy 125-ös kínai motorral
2021 őszén úgy döntöttem, hogy illene leraknom legalább az A1 kategóriát, mivel az AM-et már tisztességesen kimotoroztam. Azt már akkor is tudtam, hogy télre nem veszek új motort, így legalább volt időm bőven utánanézni a különböző típusoknak.
170 cm magasságomnak köszönhetően nem volt probléma, hogy a 125-ös kategóriában le fog érni a lábam a motorokról. Néztem KTM-et is, Yamahát is, de újonnan nagyon nem tűntek pénztárcabarátnak, és használtan féltem motort venni, mivel nem tudhattam, hogy előző tulaja hogyan használta.
Az már hamar kiderült, hogy a sportmotor üléspozíciója nem az én derekamnak/hátamnak való lesz, ezért a naked bike mellett tettem le a voksom.
Mikor már sorra húztam ki a motorokat a listából különféle problémák miatt, már kezdtem feladni, hogy újonnan veszek meg bármit is. Ekkor utolsó reményként kaptam egy ajánlást, hogy néztem-e már a Keeway RKF 125-öt.
Teljesen idegen volt számomra ez a típus, de utánajártam. A formája, mint tudjuk, nagyon hasonlít a Duke-ra, viszont elérhető árban van még szalonból is. Addig foglalkoztatott a motor, míg magához ragadott a gondolat, hogy ugyan kínai, de a különféle oldalakon teljesen megbízhatóan állítják be.
Eljött az én időm, foglaltam egy ingyenes tesztvezetésre időpontot Szentendrére. Ott már abban a 10 perc vezetésben tudtam, hogy ebből első látásra és első hallásra szerelem lett. A covid miatt ekkor az árfolyam csak úgy kúszott felfele, így az értékesítő azt mondta, hogy az ára a héten ennyi, de a jövő héten ez már drágább lesz. Mondtam, hogy alszok rá egyet. Ez így is lett. Másnap reggel felkeltem, és azt mondtam, megveszem újonnan a Keeway RKF 125-öt. Meglátjuk az én kezeim között is olyan megbízható széria lesz-e, mint amiket írnak róla.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még limitált kiadású, de már EURO 5-ös besorolású zöld motor tulajdonosa lettem 2022 májusában. Nagyon gyorsan faltam vele a kilométereket. A legfontosabb első 500 km-en tisztességesen bejárattam, és már jött is az első olajcsere. Utána már csak minden 3.000-ként kellett a garanciális szervizbe vinnem. A szerelem nagy volt már akkor is, és majdnem havi szinten bele is ment az a bizonyos 3.000 km egészen 2022 július végéig.
Ekkor egy olyan dolog történt, hogy átesetem a B oldalra. Sajnos Egerbakta térségében egy balos kanyarban kicsúszott alólam a motor. Viszont szerencsésen megúsztam, és kínai létére, a motor is. Az első teleszkóp kicsit elhajlott, de 80 km-t könnyen hazavezettem vele, és még a szervizbe is saját lábon vittem el. Itt viszont volt egy hosszabb kihagyás. A javítási idő 1,5 hónapot vett igénybe.
Amikor a motort visszakaptam, hihetetlen boldog voltam, rögtön ezután már jártam is dolgozni vele. Viszont az átok még ott maradt a motoron. A munkahelyem parkolójában egy autós ismét tett róla, hogy a műhelybe kerüljön. Ebből már biztosítós ügy lett. Eldöntöttem, hogy tiszta lappal indítok, és a hátam mögött hagyom a fájdalmakat vele.
2023 márciusban volt a következő aktuális garanciális olajcsere. Ehhez mindent megtettem, hogy a 2022-ben a szörnyen lezárt 5500 km után elérjem a következő 3000 km-t. Még a Karácsonyi jó időt is kihasználtam, aztán kora tavasztól kezdve elindultam délutánonként kirándulni vele.
Közös kilométer gyűjtésre mentünk, amikor csak adta az alkalom. Ekkor elmentem Visegrádra is, ami 60 km-re van tőlünk, így az a nap 120 kilométerrel bővült. Az út a hűvös tavaszon testileg sikeresen megfagyasztott, de lélekben minden egyes kilométer feltöltött. A látvány az oda, majd a hazavezető úton is kárpótolt.