MotorbemutatóMotorok

Új szelek fújják a Honda szárnyait


CBR 650 F

Ez a sor négyes motor nincs rokonságban a Hornettel, bár sokan ezt hiszik. A teljesen új blokk nagyobb teljesítményű, és alacsonyabb fordulatszám tartományban nyomatékosabb. A Hornetnél alkalmazott kipufogódob és katalizátor kialakítása a CBR650 esetében kompaktabb lett. A váz (diamond frame) karcsú kialakítású, melyben a motorblokk teherviselő elemként funkcionál. Ennek a modellnek a célközönsége elsősorban a fiatalabb korosztály.

CB 650 F

Sikeres formavilága mellett a jól eltalált színekkel hódít. Fő jellegzetessége a négy, egymással párhuzamosan elvezetett kipufogó leömlő, mely látványos és egyedi.

Crosstourer

A Honda nagy túraendúrója idén nyomaték változtatható rendszerrel (STC) vásárolható meg, mely segítségével három fokozatban lehet beállítani a motor nyomatékát. Újítás továbbá, hogy alacsonyabb kialakítású üléssel is lehet rendelni. A Crossturer annak ellenére tudott sikeres modellé válni, hogy sok versenytárs is kiváló motorokat gyárt ebben a kategóriában. Sikert zsebelhettek be továbbá azok a Crosstourerek is, melyek DCT váltóval vannak ellátva.

NC750D Integra

Az Integra jól használható motor, mely egyedi ötvözete több stílusnak. Az 50 000 kilométeres tartós teszt után is újszerű felületekkel találkozhatunk a mozgó, kopó, forgó alkatrészeknél, mely többek között az alacsony fordulatszámon való üzemeltetésnek is köszönhető. Az optimális fordulatszámot a DCT váltó garantálja.

A nagyobb furattal ellátott hengerek immár 745 cm3 hengerűrtartalmat biztosítanak. Ezzel a módosítással nőtt a teljesítmény, de eközben az üzemi fordulatszámok változatlanok maradtak. A korábban is kedvező fogyasztás megmaradt, ami most is 3,5 liter körül mozog.

Az Integra új műszerfalat kapott, mely több információval látja el a vezetőt, így többek között – manuális üzemmód esetén – a fokozatkijelző is segíti a használatot. Az átdolgozott motorblokk két kiegyenlítő tengellyel készült, így járása finomabb a korábbinál. A módosítások után nagyobb hely jutott a vezetőnek és nagyobb lett az ülés alatti rakodótér is, továbbá megálláskor könnyebb lerakni lábunkat a talajra, amit a lábtartók módosított helyzete segít. Az NC750S egy naked változata az Integra-nak, mely ugyanarra a platformra épül.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

VFR 800 F

A Honda legsikeresebb, legendás modellje a VFR. Generációjának több verziója nagy példányszámban talált gazdára szerte Európában. Az idei modell sok módosításon esett át, melyek érintették a futóművet, a vázat, a kipörgésgátlót. Több elektromos kisegítő berendezéssel látták el, így szinte minden porcikájában megváltozott az új VFR. Eltűntek a két oldalra szeret hűtők, így keskenyebb lett a motor és eséskor is csekélyebb összegű kárra kell számítani. A ledes első fényszóró mellett teljesen újra tervezett műszerfalat is kapott a felfrissülés keretében.

CB1000

A klasszikus motorok kedvelőinek nagy kedvencén, a tavalyi megjelenést követően máris módosítottak. Így 6 sebességes váltót kapott, és átdolgozták a műszeregységet is. Jelentősebb esztétikai változások a sokak által hiányolt küllős kerekek és a dupla kipufogó. Két változata kerül forgalomba, melyek itthon is elérhetők lesznek a kereskedésekben.

F6C

A motorkiállításon megtekinthető lesz ez a modell is, mely szintén formabontó óriás a modellpalettán. A Gold Wing alapjaira épülő, megjelenésében inkább a cruiser formavilágot idéző gép technikailag megegyezik a szupertúrázóval és az F6B-vel, így alacsony súlypontja és könnyű kezelhetősége nagy mérete ellenére is garantált.

CBR 300

A korábbi 250 cm3-es motorblokkot láttak el nagyobb hengerűrtartalommal, így növelve a kis, sportos Honda teljesítményét, menettulajdonságait. A CBR 300 nagyobbnak hat, mint amekkora valójában, így egy sportmotorok iránt rajongó fiatal számára nagyon jó kezdő választás mind esztétikailag, mind technikailag.

Van még egy oldal. Lapozz!

 

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük