Túrarobogó a javából: Honda Forza 750 2021 teszt – VIDEÓVAL!
A Honda Forza 750-re sokkal több időm jutott, mint egy héttel korábban az X-ADV-re. Persze azok a tapasztalatok is jól jöttek, hiszen így már sokkal rutinosabb voltam. Sokat segített a tesztben, hogy erre a hétre esett a HUMDA első közlekedésbiztonsági napja a Hungaroringen, ahol szándékosan a Forzával vettem részt.
Ez egy igen intenzív motoros nap volt, ahol a motor (vagy robogó? nem is tudom, minek nevezzem…) minden aspektusát kipróbálhattam, így a különböző vezetési módokat is. (Az esőt szerencsére most sem.)
Miután tudatosítottam magamban, hogy a hátsó fék a bal kezemnél van – ezt nyilván tudtam, de vezetéstechnikai tréningen eddig még csak rendes, lábfékes motorral voltam – minden feladatot sikerült tökéletesen végrehajtani és alaposan begyakorolni.
A hirtelen fékezés és az akadálykerülés megmutatta, hogy a Forza 750 fékei tökéletesen működnek, és a futómű is tudja a dolgát. A viszonylag rövid (a Street Glidehoz képest legalábbis) tengelytávnak és Sági Tibor erélyes utasításainak tudtam be, hogy egyszer sikerült végrehajtanom a helyben megfordulást is.
A helyes kanyarívek gyakorlásánál ismét szükség volt a hátsó fék koncentrált használatára. Viszont már itt kiderült, hogy a Forza 750 nagyon fordulékony és könnyen irányítható a szűk kanyarokban is.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A különböző szlalomok szintén jól mentek, egészen addig, amíg el nem kellett engednem a kormányt a bal kezemmel, így ugyanis esélyem sem volt a hátsó féket használni. Szerencsére az oktatók megértették a nyűgömet és felmentést kaptam.
A különböző vezetési módokat egész addig nem variáltam, míg fel nem mentünk a Hungaroring versenypályára. Itt Sport állásba kapcsoltam. A tapasztalatom ugyanaz volt, mint az X-ADV-nél: míg a lassú gyakorlatoknál nem zavart, hogy az automata DTC (dupla kuplungos) váltó saját elképzelése szerint váltogat helyettem, a versenypályán jól esett, hogy sokkal jobban kihúzatta az egyes sebességfokozatokat.
Hétvégére már összegyűjtöttem elegendő bátorságot, hogy a kislányomat is felültessem magam mögé. A széles hátsó ülés miatt a lába csak bizonyos pozíciókban ért el a lábtartóig. Hogy fokozzuk a biztonságát, egy hálózsákot gumipókoztunk a háta mögé, hogy le ne csússzon a lendületes indulásokkor.
Az biztos, hogy ezt a túrarobogót nem látták el túl sok kampóval, ahova rögzíteni lehetne a pókokat. Viszont azok, akik hosszabb túrákat is terveznének a Forzával, az ülés alatti tárolóhely mellett okos hátsó dobozzal és hozzá passzoló oldaldobozokkal is növelhetik a rakodási kapacitást.
A végső elszámolásnál majdnem 400 kilométert tettem meg a Forzával, ami alatt az átlagfogyasztás 4,4 liter lett 100 km alatt. Ezzel kicsit túlléptem a 3,6 litert, amit a műszaki leírásban ígértek, pedig nem hajtottam szét. Országúton, és autópályán is normális túratempóban motoroztam. De talán erre is illik az a mondás, hogy ha valaki majmot vesz, legyen pénze banánra is, vagyis ne várjuk el egy 750 km-es „robogótól”, hogy annyit fogyaszt majd, mint a 125-ös tesója.