fbpx

A motoros futárok a közutak rémei

Motoros futárok a közutak rémeiEnnyire kármentesen még soha nem vezettek a magyar autósok, mint 2020-ban. Ennek legfőbb oka a lezárás lehetett.

A határozott szerződéssel rendelkező tehergépkocsik és a munkagépek kivételével minden jármű-kategóriában kevesebb kár történt, mit egy évvel korábban az MNB statisztikái szerint.

A legtöbb kárt a szerződések számához viszonyítva még mindig a trolik okozzák. Ezek a városi járművek jellemzően a szűk utcákban okoznak kisebb baleseteket, vagy a parkoló vagy az ott haladó autókban.

A kamionokra és a teherautókra általában jellemző, hogy minél nagyobb, annál gyakrabban okoznak vele kárt, és annál nagyobb kárérték is. Összességében egyébként tavaly 24 százalékkal csökkent a kárgyakoriság a teherautóknál 2019-hez képest, a vontatóknál pedig 53 százalékos visszaesést mértek.

Az autósok otthon maradtak a 2020-as tavaszi kijárási korlátozás miatt, majd a második hullámban szintén, hiszen tavaly novembertől hónapokon át este 8 után csak külön engedéllyel lehetett autózni az utcákon. A személygépjárműveknél ez egyebek mellett azt eredményezte, hogy a KGFB-s kárgyakoriság több mint 26 százalékkal 2,36 százalékosra csökkent.

A motoros statisztikák nem javultak olyan mértékben, mint az autós adatok. A kétkerekűeknél is csökkent persze a kárhányad mintegy 30 százalékkal 0,39 százalékosra, de a kifejezetten kis teljesítményű motoroknál nem volt drámai mértékű a visszaesés.

Az internetes ételrendelés kora – Ari motoros futár sztorija

A 12 kilowattosnál alacsonyabb teljesítményű robogóknál csupán 10 százalékkal mértek kevesebb kárt, mint 2019-ben, ami vélhetően annak tudható be, hogy sokan ültek át ilyen járműre olyanok is, akik korábban nem motoroztak, hanem a járvány miatt mentek el például motoros futárnak, vagy kezdtek robogózni a tömegközlekedés helyett.

A kismotorokkal okozott károk összege is megugrott jó 20 százalékkal, egy 12 kilowatt alatti jármű átlagosan több mint félmillió forintos kárt okozott tavaly.

A nagyobb motoroknál 30-35 százalékkal csökkent a kötelezős kárgyakoriság, az okozott károk értéke viszont magas volt. A 36 kilowattosnál nagyobb motorokkal okozott károk átlagos értéke megközelíti az egymillió forintot, ami jóval nagyobb annál, amit az autósok általában okoznak.

 

Olvasd el a teljes cikket itt.

Címlapkép: ©nitinut380/123RF.COM

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x