fbpx

Túrarobogó a javából: Honda Forza 750 2021 teszt – VIDEÓVAL!

Honda Forza 750 2021 tesztNem véletlen, hogy idén a Honda 2020-ban bemutatott luxusrobogója, a Forza 750 volt az egyik díjazott a neves Red Dot Design Awards versenyen. Ami miatt kiérdemelte ezt az elismerést, az a kiváló vezetési élmény, a látványos megjelenés és a sokoldalúság voltak.

Úgy tűnik, egyre nagyobb az igény az olyan többfunkciós járművekre, amelyek a városi közlekedés mellett hétvégi- vagy akár hosszabb túrázásra is alkalmasak. Ez az ötlet vezérelte a Honda tervezőit is, amikor a 125-ös és a 350-es Forza mellé megálmodták a 750-es csúcsmodellt.

Az ötlet bevált, és a vásárlók tömege mellett a szakma is elismerte a robogó paletta zászlóshajóját. Ráadásul én is csak csupa pozitívumot tapasztaltam a nyergében a teszt egy hete alatt. Ehhez persze kellett az is, hogy előtte az X-ADV-t is kipróbálhattam. A két motor sok dologban hasonlít egymásra és persze sok különbség is van.

Számomra felüdülést jelentett az X-ADV után, hogy a Forza 750-ről kényelmesen leért a lábam a talajra. Így már a lábszáramon sem nyomta a lábtartó az előző héten szerzett kék-zöld foltokat. A különbség a műszaki leírás szerint mindössze 3 cm a két motor ülésmagassága között (a Forza 79, az X-ADV 81 cm magas), nekem legalább 10 centinek tűnt kényelem és vezetési biztonság szempontjából.

Még több kép a Forza 750-ről a galériában

Ez az érzés egyébként abból is adódhat, hogy míg a Forza 750 rövidebb és szélesebb, az X-ADV hosszabb tengelytávval, de keskenyebb felépítéssel került a szalonokba. A szélesebb testhez szélesebb fotel is dukál természetesen. Azt, hogy összességében a Forza a magasabb, meg sem tippeltem volna.

Óriásrobogó kalandoroknak: Honda X-ADV 2021 teszt – VIDEÓVAL!

A Forza 750 hátránya nekem, hogy a kormány helyzete alacsonyabb. Hogy mennyivel, erről nem találtam adatot. Nyilván más az üléspozíció a két motoron. Míg az X-ADV magasabb felépítésű, nagyobb hasmagassággal és felegyenesedettebb testhelyzettel vezethető, a robogókon mindig kicsit elkényelmesedettebb az ember, mintha egy fotelben ülne. Nekem viszont ettől a helyzettől hosszabb távon megfájdult a hátam.

A Forza 750 motorjáról csak ugyanazt lehet elmondani, amit az X-ADV-ről, hiszen mindkét robogó ugyanazt az Euro 5-ös előírásoknak megfelelő, 745 köbcentis, folyadékhűtéses, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres motorblokkot kapta.

Honda Forza 750 2021 teszt

Az okos indítókulcs szintén ismerős volt már: nem kell sehova bedugni, elég, ha a sofőr a zsebében hordja. Ha 2 méterre megközelíti a motort, akkor a zár kiold, és már indulhatunk is. Ugyanezzel a kulccsal működik az üzemanyagtartály zárja és az ülés alatti, 22 literes tároló is.

Szintén ugyanaz az 5″-os, folyadékkristályos kijelző segíti a motor lelkéhez a navigálást, mint az X-ADV-n. Az előre beállítható vezetési módok közül azonban érthetően hiányzik a “Gravel”, vagyis a földutas mód.

Nincs még vége, lapozz az élményeimhez!

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x