fbpx

Saját motor teszt: Suzuki SV1000S 2004

Első kipróbálásra szerelem volt.

Három éve még eszembe sem jutott, hogy én egy 1000-es gépet vegyek, azt viszont tudtam, hogy a következő mindenképpen V2 lesz. Motorváltáskor elég sok motor szóba jött, végül lekorlátoztam magam (ár és tetszés szempontjából) 2 típusra. Az egyik az SV650 volt a másik pedig a Ducati Monster 620. A hosszas keresgélés közepette szólt az egyik ismerős, hogy helyben vagy egy SV1000, ami tutira megkímélt és nagyon szép állapotban van.

{loadposition cikkreklam}

A szemem egyből felcsillant, végre egy tuti motor, de 1000 cm3 nem lesz ez nekem egy kicsit túl erős? – merült fel bennem a kérdés. A haver 2 perc alatt meggyőzött, hogy a 650-est is ki fogom nőni és akkor újra motort fogok keresni, így jobban járok, ha egyből egy 1000-est veszek. Természetesen egyből benne voltam az üzletbe, azzal a feltétellel, ha a kicsit (Yamaha Zeal 250) beszámolják. Gyors konzultáció és már intéztük is a hitelt.

Műszaki adatok

Motor típusa: 4 ütemű, vízhűtéses, kéthengeres V-motor, DOHC, hengerenként négy szeleppel
Hengerűrtartalom: 996 köbcentiméter
Üzemanyagtartály: 17 liter
Hosszúság: 2130mm
Szélesség: 730mm
Magasság: 1170mm
Tengelytáv: 1435mm
Szabad magasság: 140mm
Ülés magasság: 810mm

Az első találkozás:
Kicsit vicces volt, ugyanis hozzá sem mertem nyúlni. Aztán nyílt az idő, jött a tavasz, merthogy télen vettem. A jó idő közeledtével azt mondtam magamnak: „nehogy ne merjek ráülni, hiszen az enyém!”

Első lépésként tologattam az udvaron, hogy mégis tisztában legyek mennyi is az a 218 kg szárazon. Hát mit mondjak, nem éppen egy 58 kg-os csajnak való. Majd eljött az első közös út. Szigorúan gyakoroltam a gázreakciót és a fékhatást, mert hát mégis csak 110 ló vagy mi. Ráadásul kezdésnek jól elriasztottak tőle, hogy ez nem lánynak való és, hogy majd tuti elesek vele. Ennek tudatában a mai napig megadom a tiszteletet és mindig észben tartom, hogy bizony okozhat meglepetéseket.

NaNa

Motoros újságírói pályafutását 1995-ben kezdte gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgázott a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkáját a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írta. 2006-ban alapította meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások