Tricikli a Yamahától: Tricity 2015 teszt
Összeségében
Nézzük a jószág nézése után a járását: megfontolt gyorsulás jellemzi, szakadékban és hátszélnél 102 km/óra végsebességet tapasztaltam, utassal 87 km/órát sikerült vele összehozni. A két nagy kerék és futóműve elöl tök jól kompenzálja a gödröket, a hátsó keréken ülve viszont csak sofőrként kényelmes, az utas már seggrepacsizik rendesen, ő már számolgatta a csigolyáit, neki már kemény volt a Magyarországon jellemző útminőségen. Az utas lába a nyakában van, valójában csak ilyen ugorjfeléselviszlek adhoc jellegű motoroztatásra tervezték azt a hátsó ülést, nem tartós gubbasztásra.
A gyorsulás annyira megfontolt, hogy ingázásra már nem javasolnám a vasat, mert vérbosszantó, hogy 80-90-nél az ember már csak gyökketővel tud előzni tájbámész autósokat. De hát nem is ingázásra tervezték a háromkerekű kicsinyt, a 125 cm3 nincs túlpörgetve vagy felcukkolva, viszont azt valószínűleg stabilan fogja még hozni úgy 20-30 évig ha hagyják.
Valljuk be, városra tervezték, és oda ő pont jó, az ideális mozgékonysága a gázkarnak 20-80 km/óra között van, ami tipikusan az autók közötti városi szlalomozás tempója. Ebben a sebességtartományban igen lendületesen teszi a dolgát. Egyébként baromira nem érzed a három kereket, pont úgy viselkedik mint bármelyik más robogó. A súlypont fenék alatt közvetlen egyedül, utassal hátrakúszik derékmagasság mögé egy picit, de elviselhető még.
Az első és a hátsó fék bolondbiztos: bármelyiket húzod, mindegyik fékez egyenletesen, és van ABS is. Nagyon finomra hangolt, abszolút azt műveli, amit ráfogsz, nincs a végén beharapás, nem puhácska, és szép folyamatosan adagolható, ami megint csak pluszpont a városi motorozásnak.
Szociális vonatkozásai: a motorosok ennek ritkán köszönnek szembe jövet. Amolyan kis mostohagyerek, pedig tök jó stabil az eleje, nem érdemli meg az utálatot, amit a motorosok első látásra ráköpnek: miféle fura jószág az, aminek elöl van két kereke? Ennek ellenére a nyitottabb régi motorlandos szomszéd, amikor meglátta nálam úgy ugrott ki a kocsijából, mintha katapultálta volna magát: had menjek vele egy kört! A fickó az elmebetegebbik fajtából való, de tud motorozni, hagytam neki egy kanyart menni, és neki nagyon bejött az elejének a stabilitása miatt. Meglepve mondta, hogy nem is érződik a három kerék, pont ugyanúgy viselkedik, mint a többi robogó. Mitha nem ezt mondtam volna neki…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A motorozási tapasztalat nélküli ismerősök mind meglepve és örömmel járták körbe a gurigát, nahát, ez sokkal stabilabb lehet, lesz belőle négykerekű is? Milyen jó lenne már egy ilyen városban közlekedni. Megáll a három kerekén? Nem, akkor nem lenne flexibilis az eleje, így a letámasztót mindig használni kell, és fék sincs rajta. Szóval a célcsoportnak szimpatikus, felismerik a lényegét és ez a lényeg.
Fogysztása 3,5-4 liter között, utastól és szájtépéstől függően. A 125 cm3 miatt az autópálya felhajtókon is használható, nyugodt mentalitású kis öszvér, a B125 jogsi ideális alternatívája. Elvittem földútra is, és esküszöm, én még élveztem is a murván-lukacsosban vele a gurigát, meglepően jól teljesített a nagy kerekek és a nagy első tapadások miatt. A két pár villa elöl hibátlanul tette a dolgát, ott se érződött a dupla első kerék.
Kinek ajánlom: kezdő, rászoktató motornak városban ideális, hordható a vasacska kosztümmel, öltönnyel és sportos ruházattal is. Könnyebb, mint a konkurenciájé 70 kg-mal, a városi tartományokban dinamikus, nagyobb sebességnél kicsit tejbetök, viszont cserébe végtelen stabil az eleje.