fbpx

Tricikli a Yamahától: Tricity 2015 teszt


Összeségében

Nézzük a jószág nézése után a járását: megfontolt gyorsulás jellemzi, szakadékban és hátszélnél 102 km/óra végsebességet tapasztaltam, utassal 87 km/órát sikerült vele összehozni. A két nagy kerék és futóműve elöl tök jól kompenzálja a gödröket, a hátsó keréken ülve viszont csak sofőrként kényelmes, az utas már seggrepacsizik rendesen, ő már számolgatta a csigolyáit, neki már kemény volt a Magyarországon jellemző útminőségen. Az utas lába a nyakában van, valójában csak ilyen ugorjfeléselviszlek adhoc jellegű motoroztatásra tervezték azt a hátsó ülést, nem tartós gubbasztásra.

A gyorsulás annyira megfontolt, hogy ingázásra már nem javasolnám a vasat, mert vérbosszantó, hogy 80-90-nél az ember már csak gyökketővel tud előzni tájbámész autósokat. De hát nem is ingázásra tervezték a háromkerekű kicsinyt, a 125 cm3 nincs túlpörgetve vagy felcukkolva, viszont azt valószínűleg stabilan fogja még hozni úgy 20-30 évig ha hagyják.

Valljuk be, városra tervezték, és oda ő pont jó, az ideális mozgékonysága a gázkarnak 20-80 km/óra között van, ami tipikusan az autók közötti városi szlalomozás tempója. Ebben a sebességtartományban igen lendületesen teszi a dolgát. Egyébként baromira nem érzed a három kereket, pont úgy viselkedik mint bármelyik más robogó. A súlypont fenék alatt közvetlen egyedül, utassal hátrakúszik derékmagasság mögé egy picit, de elviselhető még.

Az első és a hátsó fék bolondbiztos: bármelyiket húzod, mindegyik fékez egyenletesen, és van ABS is. Nagyon finomra hangolt, abszolút azt műveli, amit ráfogsz, nincs a végén beharapás, nem puhácska, és szép folyamatosan adagolható, ami megint csak pluszpont a városi motorozásnak.

Szociális vonatkozásai: a motorosok ennek ritkán köszönnek szembe jövet. Amolyan kis mostohagyerek, pedig tök jó stabil az eleje, nem érdemli meg az utálatot, amit a motorosok első látásra ráköpnek: miféle fura jószág az, aminek elöl van két kereke? Ennek ellenére a nyitottabb régi motorlandos szomszéd, amikor meglátta nálam úgy ugrott ki a kocsijából, mintha katapultálta volna magát: had menjek vele egy kört! A fickó az elmebetegebbik fajtából való, de tud motorozni, hagytam neki egy kanyart menni, és neki nagyon bejött az elejének a stabilitása miatt. Meglepve mondta, hogy nem is érződik a három kerék, pont ugyanúgy viselkedik, mint a többi robogó. Mitha nem ezt mondtam volna neki…

A motorozási tapasztalat nélküli ismerősök mind meglepve és örömmel járták körbe a gurigát, nahát, ez sokkal stabilabb lehet, lesz belőle négykerekű is? Milyen jó lenne már egy ilyen városban közlekedni. Megáll a három kerekén? Nem, akkor nem lenne flexibilis az eleje, így a letámasztót mindig használni kell, és fék sincs rajta. Szóval a célcsoportnak szimpatikus, felismerik a lényegét és ez a lényeg.

Fogysztása 3,5-4 liter között, utastól és szájtépéstől függően. A 125 cm3 miatt az autópálya felhajtókon is használható, nyugodt mentalitású kis öszvér, a B125 jogsi ideális alternatívája. Elvittem földútra is, és esküszöm, én még élveztem is a murván-lukacsosban vele a gurigát, meglepően jól teljesített a nagy kerekek és a nagy első tapadások miatt. A két pár villa elöl hibátlanul tette a dolgát, ott se érződött a dupla első kerék.

Kinek ajánlom: kezdő, rászoktató motornak városban ideális, hordható a vasacska kosztümmel, öltönnyel és sportos ruházattal is. Könnyebb, mint a konkurenciájé 70 kg-mal, a városi tartományokban dinamikus, nagyobb sebességnél kicsit tejbetök, viszont cserébe végtelen stabil az eleje.yamaha tricity 2015 1yamaha tricity 2015 2yamaha tricity 2015 10yamaha tricity 2015 12

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x