Tőzsdére vitte a Harley-Davidson az elektromos LiveWire részlegét
A Harley-Davidson részvényei egyből nagyot emelkedtek, amikor bejelentették, hogy a LiveWire részlegük lesz az első tőzsdén jegyzett elektromos motorkerékpár vállalat az USA-ban.
Miután a LiveWire egyesül az AEA-Bridges Impact Corporationnel, ami egy SPAC (Special Purpose Acquisition Company), ami körülbelül 1,8 milliárd dolláros pro forma vállalati értéket ad. A tranzakció lezárása után két évig Jochen Zeitz, a Harley elnök-vezérigazgatója lesz a LiveWire vezérigazgatója is.
„Ez egy nagyszerű lehetőség. Ez tényleg mindenki számára előnyös, és mindenki nyer vele. Nagyszerű partnereink vannak ebben a tranzakcióban az ABIC-vel, a Kymcóval és természetesen a Harley-Davidsonnal a háttérben, akik segítenek abban, hogy a LiveWire valóban a világ vezető elektromos motorkerékpár márkájává váljon.
Már 10 éve részt veszek ebben a folyamatban. Tulajdonképpen tagja voltam az igazgatótanácsnak. Én hoztam létre a Harley-Davidson Fenntarthatósági Bizottságát, és nagyon keményen szorgalmaztam, hogy hosszú távon gondolkodjunk és gondolkodjunk az elektrifikációban.
Miután megkaptam a lehetőséget, hogy vezérigazgató legyek, ezt a gyorsvonalon tettem, és a villamosítás a Harley-Davidson Hardwire stratégiájának része, és a LiveWire-en keresztül valóban a sport villamosításának élére állhatunk, ezért a végső lépés megtétele, a szétválasztás logikus lépés.” -mondta Jochen Zeitz a CNBC “Squawk on the Street” című műsorában.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Harley önálló márkacsaláddá teszi az elektromos LiveWire-t
Zeitz 2019-ben lépett be a Harley-Davidson vezérigazgatói székébe, egy olyan nehéz, évszázados hanyatlás közepette, amelyet nem csak a Harley-nál, hanem az egész motorkerékpár-iparban tapasztalunk, mivel a motorosok száma folyamatosan csökken. Ö hajtotta végre ezt a többéves stratégiát, amit Hardwire-nek is hívnak, így a LiveWire önálló márkaként is megjelenhet.
„Minden válság egy lehetőség. Amikor az emberek otthon bezárkóztak, és csak ki akartak menni motorozni, ez egy nagyszerű lehetőség. Végül a Harley-Davidsont is villamosítani fogjuk, de a LiveWire fogja vezetni ezt a fejlesztést az innovatív technológián keresztül. Miközben a Harley-Davidson mint márka és mint vállalat számára még mindig hatalmas potenciállal rendelkezünk, ez lesz az egyik legfontosabb stratégiai elem, amely segít majd elérni a végső céljainkat.” – tette hozzá Zeitz.
A klasszikus Harley márkának a baby boomer korosztály a célközönsége, de az elektromos motorkerékpárokat nyilvánvalóan más vásárlóknak lehet eladni. A LiveWire és az elektromos motorok esetében a fogyasztók új csoportját célozzák meg, akiknek más elvárásaik vannak a technológia, az életérzés és a megjelenés tekintetében is.
„A LiveWire egy fantasztikus termékünk, de tervezzük új termékek piacra dobását is, illetve az új korszakunk technológiáján alapuló új termékek bevezetését. A tervekről szóló információkat a jövő év elejéig tartogatom, de van néhány platformunk, amelyet a következő öt évben fejlesztünk, és reméljük, hogy a jövő év elején, a jövő év elején lesz néhány hírünk erről. Jelenleg a LiveWire az egyetlen modellünk, viszont a következő modellünk prototípusát már ki is próbáltam.” – mondta sejtelmesen a vezérigazgató az interjúban.
Az idén bemutatott Pan America megjelenésével egyik napról a másikra piacvezető lett a cég az Egyesült Államokban a kalandtúra szektorban. A Sportster termékcsalád kivonása után megjelenő Sportster S modeltől pedig hasonló sikereket remél a vállalat. Addig is várjuk a jövő év elejét, hogy még többet megtudjunk a friss tervekről és az új modellekről.