fbpx

Tereprali távol Afrikától

A holland hölgy csapattársai között hat másik motoros is van, közel egyforma, egyhengeres Honda CRF 450 krosszmotorok nyergében. A motorokat kifejezetten a Dakar igényeink megfelelően alakítottak át. Sajnos a csapat egyik tagja, Ebert Dollevoet már az első nap kiesett a versenyből. Egy bukás során kiugrott a válla, emiatt kórházba kellett szállítani.

Mirjam egyébként felkészülésképp korábban motorostúrákat vezetett Tunéziába. A verseny vasárnapi szakasza az ígéreteknek megfelelően gyors volt: a motorosok legmagasabb átlagsebesége 133 km/óra volt, míg az autókban 142 km/órát méretek. Mirjam a 45. helyen végzett összetettben, amit korábban csak a verseny második felében sikerült elérnie.

 

A svéd Annie Seel 2002-ben indult először a Dakaron. Idén ugyanazzal a KTM 525-ös motorral állt rajthoz, mint 2007-ben. A Meca’System csapatában a motorját egy speciális rally kittel szerelték fel, és egy motoros társával osztozik egy szerelőn. Kalandjait Annie blogjában olvashatjuk minden nap angolul, ami talán többek számára érthető, mint a versenyzőnő svéd nyelvű honlapja. A 100-as rajtszámmal induló, német Christina Meier egy Yamaha WR 450-en versenyez. Az ő kalandjait németül olvashatjuk webnaplójában.

A 275-ös rajtszámú, olasz Camélia Liparoti amellett, hogy eredményes síelő, és a Dakart is többször végigjárta már mint fotóriporter, most új tervet szőtt. Ő szeretne lenni az első nő, aki quadon teljesíti a versenyt. Azért ebbe másnak is lesz beleszólása, hiszen idén a quadosok között több hölgyet is felfedezhetünk.

Az idei Dakar második napja valamivel rövidebb volt, mint az első szakasz. Az első 100 kilométeren hatalmas porral küszködtek a versenyzők. Mirjam Pol kezdi megtalálni a ritmust. Habár volt egy szerencsés balesete, amikor nem vett észre egy kátyút. Emiatt átrepült a kormány felett, és a motorja is megsérült. Az üzemanyagtank és a kipufogó bánta, valamint a navigációja is elromlott. Persze a nehéz útviszonyok miatt a motorosok egész vasárnap estek-keltek.

A mai nap még nehezebb lehet a motorosoknak, hiszen Patagóniában érve megváltozik a terep. Hatalmas sziklákra és kavicsos talajra számíthatnak, ami még ismerős helyen is okozhat meglepetést, nem hogy egy idegen földrészen. Szurkoljuk együtt a lányoknak, és persze velük együtt a többi versenyzőnek, valamint az egyetlen magyar motorosnak, a 204-es rajtszámú Dési Jánosnak is, aki idén második alkalommal próbál szerencsét a megmérettetésen.dakar2009 95443dakar2009 annie helmet

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x