fbpx

Tereprali távol Afrikától

A 2009-es Dakar már harmadik napja tart. Furcsamód ezúttal a rallinak köze sincs a régi helyszínhez, hiszen a tavalyi zavargások miatt idén Afrika helyett Dél-Amerikában rendezik meg a fárasztó kalandot. Természetesen a nők sem maradnak ki: egy magyar hölgy, Bahor Bea a Szalay Dakar Team kamionját navigálja, míg a motorosok között felbukkan néhány korábbról ismert külföldi versenyzőnő neve is.

A Paris-Dakar néven futó verseny részvevői eredetileg valóban Párizsból indultak, és a senegáli Dakar városban értek célba. Az utóbbi néhány évben azonban a startot áthelyezték a portugáliai Lisabonba, ahonnan Spanyolországon és Marokkón keresztül jutottak a versenyzők a Dakarban lévő célba. Miután tavaly a mauritániai terrorcselekmények miatt a verseny elmaradt, idén a szervezők nem kockáztattak. A verseny neve maradt Dakar, de a helyszín változott.

Húsz év után idén először kellett a versenyzőknek egy teljesen idegen földrészte utazniuk. A start és a cél is Buenos Airesben van kijelölve, míg a 9574 kilométeres útvonal keresztül megy Argentínán és Chilén, 5652 kilométernyi speciális szakasszal tarkítva. A terepviszonyok rendkívül változatosak: a patagóniai síkságot az Atacama sivatag, majd az Andok hegyei váltják több ezer méteres szintkülönbségel, ami biztos megviseli majd a csapatokat.

 

Az idei verseny első napján nagy volt a felfordulás, és nem sokkal a rajt után már többen ki is estek különböző sérülések miatt. Az első napon hatalmas porral kellett megküzdeniük a versenyzőknek, ami motoron még elviselhetetlenebb, mint az autókban. Az útviszonyok pedig inkább a nagyobb motoroknak kedveztek.

Mirjam Pol, a Team Honda Europe holland versenyzőnője már nagy dakaros múlttal dicsekedhet. A 48-as rajtszámmal induló hölgy korábbi versenyein, 2006-ban és 2007-ben is a második legjobb női motorosként ért célba. Miután tavaly a felkészülés ellenére elmaradt a verseny, idén természetesen első szeretne lenni a nők között. Persze a 2007-es összetett 49. helye férfiak között is szép eredmény.

Mirjam álmait idén a Dakarsport csapat segítségével valósíthatja meg. Ez az egyik legnagyobb és legprofibb nem gyári csapat, amely minden kategóriában indított versenyzőt. A GINAF verseny-teherautók nemcsak a veresenyben vesznek részt, hanem azokkal szállítják a szükséges alkatrészeket a csapattagoknak. Két csapatot indítottak személyautóval és egy quados versenyző is rajthoz állt idén a színeikben.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x