KiemeltMotorokMotortesztek

Szerelem első látásra: Honda SW-T400 C-ABS 2009

swt400 14Az SW-T400-as nemcsak mutatós, de kényelmes is. Az alacsonyan ültetett széles ülések (740 mm) és az állítható vezető- és utas háttámlák szinte a helyére ültetik az embert és fixen ott is tartják. A vezetőnél kialakított lábtartón hosszú utakon is jólesett kinyújtani a lábamat – bár ezt valószínűleg férfitársaim nem tudnák megtenni.

A hátsó lábtartó észrevétlenül simul bele a karosszériába, onnan kihajtva viszont első osztályú kényelmet biztosít. A majrévas, sajnos túl kicsinek bizonyult, vagyis a karosszéria és a vas között nem volt elegendő hely, még a vékony kesztyűs, kis kezű utasom is nehezen talált rajta fogást.

Műszaki adatok

Motor: vízhűtéses, kéthengeres négyütemű soros
Hengerűrtartalom: 399 cm3
Furat x löket: 64 x 62 mm
Kompresszióviszony: 10,8:1
Keverékképzés: PGM-FI befecskendezés
Teljesítmény: 28,7 kW (39LE) @ 8000 1/min
Forgatónyomaték: 37,8 Nm @ 6500 1/min
Gyújtás: tranzisztoros
Indítás: önindító
Sebességváltó: fokozatmentes, ékszíjas
Szekunder hajtás: szíj
Első felfüggesztés: Ø 41 mm teleszkópvilla, 120mm rugóút
Hátsó felfüggesztés: lengővilla, 2 rugóstag, 115mm rugóút
Első fék: Ø 276 mm tárcsafék, háromdugattyús féknyereg, (*C-ABS)
Hátsó fék: Ø 240 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg (*C-ABS)
Első kerék: 14M/C x MT2.75
Hátsó kerék: 13M/C x MT4.50
Első gumi: 120/80-14 (58S)
Hátsó gumi: 150/70-13 (64S)
Méretek (H x Sz x M): 2275 x 770 x 1430 mm
Tengelytáv: 1600 mm
Ülésmagasság: 740 mm
Szabad magasság: 135 mm
Menetkész tömeg: 247 (*250) kg
Üzemanyagtank: 16 l

Az ülés alatt elrejtett hatalmas, világítással rendelkező csomagtartót szinte lehetetlenség volt telepakolni. Két zárt bukósisak mellett még mindig maradt hely néhány apróság számára. Ilyen csomagtér mellett felesleges lenne még egy hátsó dobozt is felrakni, azt csak túrázáshoz ajánlom. A szépen kidolgozott műszerfalon – ami cseppet sem mondható komolytalannak – minden szükséges információt megtalálunk: átlagfogyasztás, 3-féle kilométer számláló, fordulatszámmérő stb.

swt400 12

Az SW-T400-as nem rendelkezik hangos, sportkipufogó dobbal, ennek ellenére a két első lámpa és az egész fejidom olyannyira tekintélyt parancsolónak bizonyult, hogy a városi csúcsforgalomban nem volt probléma az előrehaladás.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Fogyasztása városban nem ment 5 liter fölé, országúton pedig megúsztam 4 liter alatt. Csak két dolgot hiányoltam: az egyik a hőmérő, a másik a vészvillogó – az egyik hasznos, a másik pedig szükséges. A következő fejlesztésen ezek már biztosan nem fognak kimaradni.

swt400 13

Mindazt a kényelmet, biztonságot és megbízhatóságot, amit a Honda márkanév egyébként is garantál 1 773 000 Forintért (reg.adóval), ABS-el + 150 000 Forintért élvezhetjük. Elsőre talán egy kicsit borsosnak tűnik az ára, de összehasonlítva a versenytársaival, véleményem szerint bőven megéri azt a kis többletköltséget.

Az SW-T400-ast bátran ajánlom Hölgyeknek és Uraknak is, hosszútávra és városba, mindazoknak, akik egy elegáns, megbízható, könnyen kezelhető kezes bárányt keresnek.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük