Kis ideges darázs: Triumph Street Triple 765 RS – VIDEÓVAL!!!
Szerencsére a tesztmotort sárga színben kaptam meg, ami a leginkább jellemző a Triumph Street Triple szériára, és szerintem ebben a színben a leggyönyörűbb is. Kinézetét tekintve eléggé megosztó, sokaknak tetszik és sokaknak nem tetszik az első fejidom, én azt a tábort erősítem, aki szerint: egyedi, bárhol felismerhető.
A 765 család 2017-től kapható, ami külcsínre megegyezik a mai napig kapható modellekkel. Nyilván finomítottak rajta az évek során főleg elektronikusan, de nincsenek hatalmas különbségek a 2017-es modellhez képest. Ami jó, azon nem is kell változtatni. A 765 elődmodellje a 675 volt, aki pedig ettől is többre vágyik, annak a következő lépcső az 1200-es modell.
Vezetési élmény
A vezetési élmény parádés, erről csak is széles mosollyal az arcunkon lehet leszállni. Ehhez mondjuk kell egy kicsit jobb minőségű út és persze kanyarok. Annak ellenére, hogy köbcentiben nem túl nagy, én erre már nem mondanám, hogy kezdőbarát motor.
A kanyaríthatósága és a súlya meglepően jó, de olyan durva és agresszív gázreakciója van még road állásban is, hogy egy kezdőt hirtelen meglephet ez a hatalmas erő. Nem is beszélve a fékekről, aminek az erejét érdemes még az elején egy parkolóban próbálgatni.

Ugyan a motor erejét nem használhattam ki teljes tartományában, így is sokkal jobbat sikerült motoroznom a Bajna-Héreg szakaszon, mint eddig bármivel, vagy a saját motorommal. Ez a motor ébresztett rá igazán, hogy mindig van hova fejlődni, és nem kell ehhez köbcentiben feljebb menni. A kanyarvadászathoz hozzájárul, hogy a Triumph RS modell esetében a gumiválasztást sem bízták a véletlenre, Pirelli Diablo Supercorsa V3 tappancsoknál jobbat nem is választhattak volna.
Hétvégi élménymotornak kötelezően receptre felírandó lehetne. A vezetési élményhez hozzátartozik a környezetünk is, akármerre jártam, minden kis gyerkőc megkért a gázkar rángatására, hatalmas lájkjeleket kaptam visszajelzésül.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
A motor

765 köbcenti, 130 ló, 80 Nm nyomaték, 3 henger. Minden, ami az örömhöz kell. A 3 henger gondoskodik a csoda szép, mély hangról, a 130 ló segít a hipertérugrásban, a 80 Nm nyomatékkal pedig mindenkit otthagyunk lámpaváltásnál. Viccet félretéve kellően erős, dinamikus motorozást tesz lehetővé a motor, közútra bőven elegendő.
A váltó
Váltó a szokásos, 6 sebességes, gyorsváltós, állítható kuplungkaros. Szépen vált a gyorsváltó, olyan 2500-as fordulattól egészen tiltásig tökéletesen teszi a dolgát. Határozottan, de pontosan veszi be a sebességfokozatokat.
A futómű

Elöl egy hatalmas Showa teleszkóp fogad minket, amely minden paraméterében állítható, hátul pedig egy Öhlins STX40 piggyback tartályos monoshock rendszer van. Hát, ettől ha akarnánk sem lehetne jobb. Gyárilag kicsit feszesre, jó minőségű útra vagy pályára van inkább hangolva. Szavakat nem találok rá, tökéletes, amilyennek lennie kell, ettől RS az RS.
A fékek
Elöl két hatalmas tárcsa található, rajta Brembo Stylema 4 dugattyús radiális monoblokk féknyereg. Brutális fékhatása van, nyilván fém fékcsövekkel, fent állítható karral, tehát ettől jobbat már nem igazán kívánhatna senki. Sebészi pontossággal adagolható a fék, brutális lassulást lehet vele elérni, de ehhez az erőhöz kellett is ez a brutális fék.

A fékhatás sem kezdőbarát, ha ezt valaki kicsit nagyobb erővel húzza be, simán fejre áll vele. A hátsó tárcsa „csak” 220 mm-es, de ez is Brembo, ez is kiemelkedően jól sikerült.
A felszereltség
Felszereltség tekintetében a Triumph R és az RS ugye futóműben, színekben/grafikában, fékekben és motorerőben térnek el egymástól. Ezen kívül a tesztmotoron kormányvégtükrök voltak, a hátsó utasülés helyén egy üléspúp, illetve egy kis szélterelő.
Ezen kívül még rengeteg-rengeteg extra vehető a motorra. Ha netán túl magas a motor, tudunk rajta alacsonyítani, ha netán hosszabb távra is szeretnénk vele menni, akkor a tempomaton át a markolatfűtésig bármit megkaphatunk hozzá.
Kényelem

Naked motor esetében kényelemről szerintem sokat nem lehet elmondani, nem is ragoznám túl. 200-250 km-t tudunk elmenni egy tank benzinnel, ennyi idő után le is akarunk majd szállni a motorról. Az ülés anyaga megfelelően tapadós és a kialakítását is eltalálták, könnyű kiülni a kanyaroknál.
Alapvetően ilyen előre dőlő üléshelyzetünk van a motoron hegyes térdszöggel, a futóművet se ezekre a borzalmas magyar utakra hangolták gyárilag, és habár van egy apró méretű kis szélterelő a műszerfalnál, attól még a teljes felső testünket éri a szél.
Biztonság-Elektronika
Nyilván minden biztonsági-elektronikai dologgal fel van szerelve, amivel a mai hasonló kategóriás motorok. ABS, kanyar ABS már alap, TC és egykerekezés gátló is van benne. Ami viszont ennél is jobb, hogy mindezt ki is tudjuk kapcsolni, vagy pedig fokozatosan tudjuk állítani, hogy mikor és mennyire legyen engedékeny a motor.

Rengeteg időt el lehet tölteni a menüben ezeknek az üzemmódoknak a kitapasztalásával, főleg hogy saját profilt is elmenthetünk. A kezelőszervek jó helyen találhatóak, a menü elsőre kicsit kaotikusnak tűnhet, de hamar kiismeri magát az ember.
Az index kapcsoló csúszkás megoldást kapott, ami elsőre kicsit furának tűnt, de mindenképpen pozitív, hogy ha kint felejtenénk az indexet, akkor a motor automatikusan visszaveszi egy idő után.

















Pénzügyek
Pénzügyeket tekintve 5.2-5.2 millió Ft környékén juthatunk hozzá a motorhoz, ami teljesen átlagosnak mondható a kategóriájában. Egy hasonló tudású és felszereltségű motor más gyártónál is ennyit kóstál. Ennek a motornak meg van a célközönsége, és aki el tudja engedni hogy ez „nem egy ezres”, az ki fogja fizetni ezért a motorért a vételárát és nem fog benne csalódni.
Fogyasztás

A fogyasztás gyári adatok szerint 5,4 l/100 km, ami egy elég barátságos adat, a valósághoz sok köze azért nincs. Nekem a tesztidőszak alatt 6,4 l/100 km volt az átlag fogyasztásom, de ebben is 80 % városi-elővárosi csordogálás volt. Egy szerpentinen élvezkedve simán megeszi a 7-8 litert.
Mivel a tank kapacitása 15 l, ezért olyan 200-250 km-nél többet nem megyünk el egy tankkal, de ennyi távolság után amúgy is megállnánk pihenni, így ez végül is elég.
Három mondat a végére
Egyik legnehezebb tesztem volt, mert erre a motorra nehéz szavakat találni. Baromi jó motor, megfelelően erős, baromi jó hangja van, ára is rendben van. Túl jó, és ezt nehéz hosszasan taglalni, minden tekintetben jó.
Hogy miért nem ezt veszi mindenki?! Mert nincs mindenkinek pénze 2. motorra, sokaknak ez az üléspozíció nem jön be, és mert sokan azt hiszik, hogy csak 1000 ccm felett van élet. Pedig ha ráülnének erre rájönnének, hogy lenne még hova fejlődniük ezen is.
Műszaki adatok:
- Típus: Folyadékhűtéses, 12 szelepes, DOHC, soros 3 hengeres motor
- Lökettérfogat: 765 cm3
- Furat: 78.0 mm
- Löket: 53.4 mm
- Sűrítés: 13.25:1
- Maximális teljesítmény : 130 LE / 128,2 lóerő (95,6 kW) 12 000 fordulat/perc fordulatszámon
- Maximális nyomaték: 80 Nm 9.500 fordulat/percnél
- Rendszer: Többpontos szekvenciális elektronikus üzemanyag-befecskendezés elektronikus fojtószelepvezérléssel
- Kipufogó: Rozsdamentes acélból készült 3 az 1-ben gyűjtőrendszer alacsony, egyoldalas rozsdamentes acél hangtompítóval
- Végáttétel: X-gyűrűs lánc
- Tengelykapcsoló: Nedves, többlemezes, csúszós
- Sebességváltó: 6 sebességes
- Váz: Alumínium gerendás, kettős gerendaváz 2 darab nagynyomású, öntött hátsó segédvázzal
- Lengőkar: Kétoldalas, öntött alumíniumötvözet
- Első kerék: Öntött alumíniumötvözet 5 küllős, 17 x 3,5 colos, 5 küllős, 17 x 3,5 colos keréktárcsa
- Hátsó kerék: Öntött alumíniumötvözet 5 küllős, 17 x 5,5 colos, 17 x 5,5 colos
- Első gumiabroncs: 120/70 ZR 17
- Hátsó gumiabroncs: 180/55 ZR 17
- Első felfüggesztés: Showa 41 mm-es, fejjel lefelé álló Big Piston villák (BPF), állítható nyomó- és lengéscsillapítás, valamint előfeszítés beállítása. 115 mm-es rugóút
- Hátsó felfüggesztés: Öhlins STX40 piggyback tartályos monoshock, állítható kompresszió- és lengéscsillapítás, valamint előfeszítés beállítás. 131,2 mm tengelytáv
- Első fékek: Iker 310 mm-es úszó féktárcsák, Brembo Stylema 4 dugattyús radiális monoblokk féknyergek, OC-ABS, Brembo MCS radiális főfékhenger.
- Hátsó fékek: Egyetlen 220 mm-es tárcsa, Brembo egydugattyús féknyereg, OC-ABS
- Műszer kijelzője és funkciói: Színes, 5″-os TFT műszerek
- Kormány szélesség: 792 mm
- Magasság tükör nélkül: 1064 mm
- Ülésmagasság: 836 mm
- Tengelytáv: 1399 mm
- Dőlésszög: 23.2 º
- Nyomtáv: 96.9 mm
- Üzemanyag-kapacitás: 15 L
- Nedves tömeg: 188 kg
- Üzemanyag-fogyasztás: 52,8 mpg (5,4 liter / 100 km)
- CO2 adatok: 120g/km Az EURO 5 CO2-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokat a 168/2013/EK rendelet szerint mértük. Az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatok konkrét tesztkörülményekből származnak, és csak összehasonlítási célokat szolgálnak. Nem feltétlenül tükrözik a valós vezetési eredményeket. g/km g/km
- Szervizintervallum: 6 000 mérföld (10 000km)/12 hónap (amelyik előbb bekövetkezik)
- A 2024-es modell ára 5.177.000 Ft.