A sisakod a koronád: Milyen motoros bukósisakot válasszanak a nők?
Rögzítés: Csatos vagy dupla D gyűrűs?
Közúti használatra nincs megszabva, melyikben motozhatsz, ellentétben a legtöbb versenypályával: ott a dupla D gyűrűs változat az elfogadott. A csatos verziónak számos hibalehetősége van, ilyen például az esés miatti esetleges törés (ekkor a csat megszorulhat és a nehezen levehető sisak életveszélyes késedelmet is okozhat), vagy a hirtelen erőhatás miatt lelazulhat, elengedheti a szíjat.
Versenysisakot szinte csak dupla D gyűrűs rögzítéssel találsz, hiszen nincs benne semmi apró alkatrész (rugó, gomb, pöcök vagy tengely), ami elromolhat, eltörhet, tehát csak „szándékosan” lehet kioldani. Sokak számára ez a típus macerásnak tűnhet, de pár alkalom után készségszinten tudod majd fixálni a bukódat: szíjat csupán át kell húznod a két karikán, meghúzni annyira, hogy fixen tartsa a fejeden a sisakot, és ez a két fém kapocs nagy felülettel, egyfajta reteszként működve rögzíti a tökfödőt.
Napszemüveges vagy nem?
Előnye a gyors reagálás fényviszony változás esetén, hiszen menet közben lehajtható a beépített napszemüveg. A védelmi szintet teljesítik ezen sisakok is, viszont mivel a fejed felett a napszemüveg miatt hiányzik egy kis ütéselnyelő réteg, érdemes megfontolni a használatát.
Dizájn
A legtöbb motoros üzletben úgy tartják, érdemes színesebb, feltűnőbb bukósisakot választani, hogy minél nagyobb legyen az esélye annak, hogy észrevesznek. A női motorosok többsége a fekete színhez ragaszkodik, amivel alapvetően nincs gond, de mérlegelni kell, hogy a „Macskanő” kinézet a fontosabb, vagy a láthatóságod.
Szerencsére a designfestésekből nincs hiány, a színhasználhat sem annyira egyoldalú, a szivárvány szinte minden árnyalatában lehet találni fejvédőt.
Milyen extra legyen rajta?
A plexi típusa
Az átlátszó plexi az legjobb megoldás akkor, ha korlátozott látási viszonyok mellett is motorozol (este, ködben, esőben, stb…). A napsütötte napokon érdemes sötétített plexit használni – feltéve, ha nem a napszemüveges megoldást preferálod -, amely megszűri a bántó fényeket.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az iridiumos sisakrostély nemcsak designelemként szolgál, hanem tükrös tulajdonságának köszönhetően visszaveri a napsugarak jelentős részét, amely a szemedbe jutna. Ha a plexid alkalmas rá, hűvösebb időben érdemes a belső felébe úgynevezett pinlock-ot tenni: ez egy olyan fólia, amely légréteget képez a plexi és az arcod között, hogy meggátolja a párásodást.
Felfújható arcpárna
A felfújható arcpárna lehetővé teszi, hogy X idő után is teljesen arcodra simuló szorosságúra tudd az arcpárnákat fújni. Természetesen ez nem egy olyan kiegészítő, amelyet csak úgy bele tudsz applikálni a bukódba, hanem van olyan márka, amely ezzel az extrával ellátott sityakokat kínál.
Sisak kommunikáció
Alapvetően egy hasznos kis ketyere, hiszen nemcsak az utasod-sofőr vagy motorosok közti kommunikációt teszi lehetővé menet közben, de a telefonnal összekapcsolva nem feltétlenül kell megállnunk sem egy hívás fogadása, sem a GPS nézegetése miatt. Azt viszont vedd számításba, hogy ennek használata nagyon el tudja vonni a figyelmed motorozás közben, így a rutinosabb/tapasztaltabb lovasoknak ajánlott.
Üdv! Lenne egy megjegyzésem, ha szabad. Vigyázni kell a sisakok utólagos festésével, mert vannak festékek, amik roncsolhatják a sisakhéj anyagát. Ez egy nagyszerű, tényleg átfogó cikk, minden benne van, amit tudni kell a sisakválasztásról. Köszi! Üdv: Vidék
Igen, ez igaz…
Ja, és örülök, hogy megjavult a rendszer, és újra tudsz hozzászólni.