fbpx

Több motorkerékpárt és segédmotoros kerékpárt regisztráltak 2021-ben az európai piacokon

Motorkerékpár regisztráció az Európai unióban 2021-ben

A 2021-es teljes évre vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy az európai motorkerékpár-piac továbbra is jól teljesít, és a COVID-19 világjárvány által kiváltott 2020-as leállások után újra fellendülőben van.

Az öt legnagyobb európai piacon (azaz Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban) a motorkerékpár-regisztrációk száma 7,8%-kal nőtt 2020-hoz képest. A főbb európai piacokon 2021-ben összesen 949 400 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, szemben a 2020-as 880 700 darabbal, ami azt jelenti, hogy a motorkerékpár- és segédmotoros kerékpár-regisztrációk a legfontosabb európai piacokon meghaladják a 2019-es, járvány előtti szintet.

Szinte valamennyi főbb nemzeti motorkerékpár-piacon volumennövekedést regisztráltak 2021-ben. Az eredmények az egészségügyi válsághoz kapcsolódó, 2020 tavaszán bekövetkezett különböző mértékű piaci zavarokat tükrözték.

Olaszország volt a legnagyobb európai piac, összesen 269 600 regisztrált járművel (elképesztő +23,6%-os növekedéssel az előző évhez képest). Franciaország, a második legnagyobb piac +8,5%-os növekedést ért el (206.950 motorkerékpár), míg Németország, Európa harmadik motorkerékpár-piaca 9,7%-os csökkenést (199.100 motorkerékpár), ami részben ellensúlyozta a 2020-as rendkívül pozitív eredményeket. Spanyolország és az Egyesült Királyság motorkerékpár-piaca 8,0%-kal, illetve 10,2%-kal nőtt.

Magyarország

2021-ben hazánkban 4601 db új motorkerékpárt helyeztek forgalomba, ami 7,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A 2022-es előrejelzések szerint 4800 db új motorkerékpár kerül majd forgalomba Magyarországon a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint.
A motorkerékpár piac kulcs szava 2020-ban a növekedés volt és ez 2021-ben is folytatódott. A növekedés 7%-os volt. Az egyre nagyobb nagyvárosi közlekedési dugók indokolják a kétkerekű közlekedés gyors fejlődését, így a motorkerékpár értékesítés növekedését. Amennyiben a kétkerekűek elterjedése tovább nő, a nagyvárosi közlekedésben a dugók jelentős csökkenése várható. Erre vonatkozó felmérések szerint ehhez mintegy 25-30% kétkerekű arány lenne szükséges.

Az ACEM által megfigyelt hat európai motorkerékpár-piacon (azaz Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában és Spanyolországban) összesen 264 800 darabot regisztráltak. Ez a szám 5,6%-os csökkenést jelent 2020 azonos időszakához képest.

Az ágazat jelenlegi helyzetét Antonio Perlot, az ACEM főtitkára így kommentálta:

“A 2021-es évre vonatkozó regisztrációs adatok megerősítik a piac fellendülését a COVID-19 tavalyi év első hónapjaiban tapasztalt hatása után. Ha a motorkerékpár- és segédmotoros kerékpár-regisztrációkat együttesen nézzük, a legfontosabb európai piacok 2019 és 2021 között folyamatosan növekedtek.

Sőt, ha külön-külön vizsgáljuk a moped és a motorkerékpár szegmenst, akkor 2021-ben mindkettőnél magasabb volt a regisztrációk száma, mint 2019-ben. Ez a 3 egymást követő évben tapasztalható emelkedő tendencia megerősíti, hogy járműveink vonzereje a jelenlegi helyzetben is jól jelen van, mind városi mobilitási megoldásként, mind szabadidős lehetőségként”.

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x